Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Advertisements

üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete Szakmai nap SOTE szeptember 22. Előadó: Vadász Iván.
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
Állam munkavédelmi feladatai
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Szarvasné Vadászi Csilla
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Mobil Adat Kft. Pénztárgép Előfizetői Támogató Rendszer
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Automatikus EKÁER bejelentő program. EKÁER  AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALMI ELLENŐRZŐ RENDSZER MŰKÖDÉSÉRŐL (EKÁER) szóló, a Nemzetgazdasági Miniszter.
A munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb munkavédelmi ismeretek
A készpénzforgalmazásra vonatkozó jogszabályi előírások
A pénztárgépek és a NAV közötti online kapcsolat megteremtése Dr. Baté Zsuzsanna április 25.
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
Az online pénztárgépek ellenőrzésének eddigi tapasztalatai. Az online pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő adatszolgáltatása. A kötelezettek.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY VÁLTOZÁSAI Készítette: Szűcs Krisztina.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL augusztus.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
A múlt alacsony társadalmi mobilitás kis távolságú utazások helyváltoztatási eszközök alacsony kapacitása a nem saját használatú eszközök értékesítési.
1 ÖKO-KORD Országos Nonprofit Kft Kós Szabina Környezetvédelmi mérnök.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
Változott a jogszabály (46/2007. PM rendelet) - EDI alapú számlázás még könnyebben!,,Így készül az elektronikus számla” konferencia: Április 08.
Áfa tv. változása január 1-től
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ ÉS AHHOZ KAPCSOLÓDÓ VÁLTOZÁSOK
dr. Funtek Zsolt NAV ÉBPAVIG Tájékoztatási Főosztály
A társasági adó törvény 2017-től hatályos változásai
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Általános forgalmi adó törvény 2017.
Az általános forgalmi adó és A társasági adó változásai 2017.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Ki kell-e nyomtatni az elektronikus számlát?
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉPEK BEVEZETÉSÉRŐL
Online számlaadat szolgáltatás - számlázó programmal szembeni legfőbb követelmények Belföldön nyilvántartásba vett adóalany által másik belföldi adóalany.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
dr. Barta Beáta főosztályvezető-helyettes
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Az online pénztárgép használat és az ehhez kapcsolódó kötelezettségek

Jogszabályi háttér Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet - Támogatási rendelet 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Pénztárgéprendelet 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet - Átállási rendelet 74/2013. (XII. 30.) NGM rendelet Hatósági ár rendelet 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról ill. az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről tartalmaz előírásokat. 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet Új műszaki követelmények, kiterjesztés

9/2016. (III. 25.) NGM rendelet A pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet módosításáról szóló 9/2016. (III. 25.) NGM rendelet 3 fő irányt tartalmaz a pénztárgépekre vonatkozó szabályozáson: -bővül a pénztárgép (tehát online pénztárgép) használatára kötelezettek köre; -változnak a pénztárgépre vonatkozó műszaki-technikai követelmények, ill. egyes üzemeltetési szabályok az üzemeltetők, a gyártók és a forgalmazók visszajelzései alapján; -kisebb átalakításon megy át a forgalmazók, ill. a pénztárgépszervizek viszonya. Hatálybalépés: ( kivételek vannak )

Pénztárgépet használó adózók Kötelezettek: Akik bizonylat kiállítási kötelezettségüknek nem számlával tesznek eleget és a Pénztárgéprendelet 1. mellékletében szerepelnek TEÁOR szám alapján ( Tevékenységek Egységes Ágazati Osztályozási Rendszere), ha üzletben (mozgóboltban) végzik tevékenységüket. A TEÁOR 2008 számok azonosítják a tevékenységeket, az ellenőrzés során a ténylegesen végzett tevékenység a releváns. Saját döntésük alapján: január 1-jétől a régi típusú gépeiket már nem használhatják.

A bővítés jellemzői ● 2013-ban bevezetett szabályozás nem módosított a kötelezetti körön. ● TEÁOR szerint határozták meg a kötelezetteket. ● KSH Információszolgálat tel: , ● Lépcsőzetes bevezetés. ● Új követelményeknek megfelelő pénztárgépet tudjanak az új kötelezettek vásárolni.

Új kötelezetti kör szeptember 30-tól: Gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység (TEÁOR 45.20) Gépjárműalkatrész-kiskereskedelem (TEÁOR 45.32) Motorkerékpár, -alkatrész kereskedelme, javítása (TEÁOR 45.40) Fekvőbeteg-ellátási (TEÁOR 86.10) tevékenységből kizárólag a plasztikai sebészeti tevékenység M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős (TEÁOR 93.29) tevékenységből kizárólag a tánctermi, diszkó működtetése Textil, szőrme mosása, tisztítása (TEÁOR 96.01) Fizikai közérzetet javító szolgáltatás (TEÁOR 96.04) Testedzési szolgáltatás (TEÁOR 93.13) január 1-jétől: Taxis személyszállítás (TEÁOR 49.32) Értékpapír-, árutőzsdei ügynöki (TEÁOR 66.12) tevékenységből kizárólag a pénzváltási tevékenység

Gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység A gépjármű-javítási, karbantartási tevékenység (TEÁOR 45.20) körébe tartozik különösen ● a gépjárművek javítása és karbantartása, ● a gumiabroncs és a gumibelső javítása, felszerelése vagy cseréje, ● a korrózióvédelem, ● az alkatrészek és tartozékok felszerelése, ● az autóajtó és autózár javítása, ● a centrírozás, valamint ● a kerékbeállítás.

Gépjárműalkatrész-kiskereskedelem A gépjárműalkatrész-kiskereskedelem (TEÁOR 45.32): az egyes tartozékok és felszerelések kiskereskedelme, amely kiterjed a gumiabroncs és gumibelső, gyújtógyertyák, akkumulátorok, járművilágítás, elektromos alkatrészek értékesítésére.

Motorkerékpár, -alkatrész kereskedelme, javítása Motorkerékpár, -alkatrész kereskedelme, javítása (TEÁOR 45.40): a motorkerékpárok nagy- és kiskereskedelme, a motorkerékpár-alkatrész és -tartozék nagy- és kiskereskedelme, a motorkerékpár karbantartása és javítása, illetve a használt termékek értékesítése, a mopedek értékesítése. Nem tartozik ide a kerékpár és alkatrész értékesítése!

Plasztikai sebészeti tevékenység A fekvőbeteg ellátási tevékenységből (TEÁOR: 86.10) kizárólag a plasztikai sebészet. Nem tartozik ide: – az a szolgáltatásnyújtás és az ahhoz szorosan kapcsolódó sérült- vagy betegápolás és sérült- vagy betegszállítás, valamint az azokhoz szorosan kapcsolódó termékértékesítés, amelyet humán- egészségügyi ellátás keretében közszolgáltató – ilyen minőségében – teljesít; – az a szolgáltatásnyújtás és az ahhoz szorosan kapcsolódó sérült- vagy betegápolás, amelyet humán-egészségügyi (ideértve természetgyógyászatot is) tevékenységet végző – ilyen minőségben – teljesít [Áfa tv. 85. § (1) bekezdés b) és c) pontja]. Ide tartozik: – a plasztikai sebészeti tevékenység magán üzletága.

Tánctermi, diszkó működtetése Ahol az üzemeltető italfogyasztásra is lehetőséget biztosít a táncterem és a diszkó működtetése során, ott jelenleg is online pénztárgépet kell használni. Az új kötelezettek azok az adózók, akik csak belépőjegyet biztosítanak a táncterembe vagy a diszkóba való belépéshez. Textil, szőrme mosása, tisztítása Ebbe a tevékenységi körbe tartozik mindenfajta ruházat, szőrme és textil mosása, tisztítása, vasalása, ha az géppel vagy kézzel történik. Amennyiben a tevékenység kizárólag járulékosan kerül megvalósításra, azaz például falusi hagyományőrzés keretében egy- egy textil mosására kerül sor, akkor az nem vonja magával az online pénztárgép használat kötelezettségét.

Fizikai közérzetet javító szolgáltatás Ide tartoznak: a törökfürdők, szaunák és gőzfürdők, szoláriumok, gyógyfürdők, fogyasztó- és karcsúsító szalonok, masszázsszalonok tevékenysége. (Nem ebbe a szakágazatba tartozik az orvosi gyógymasszázs, terápia, valamint a fitnesz- és testépítő klubok és létesítmények tevékenysége.) Testedzési szolgáltatás Ide tarozik a fitnesz- és testépítő klubok és létesítmények szolgáltatása. (Nem online pénztárgép használatára kötelezett a magántanár vagy edző sportoktatása.)

Taxis személyszállítás Taxi szolgáltatáskörében való szállítása, a gépjárműnek a sofőrrel együtt való bérbeadása, és az UBER által végzett szolgáltatás is ide tartozik. Pénzváltási tevékenység Pénzváltási tevékenység a külföldi fizetőeszközök adásvétele a törvényes fizetési eszköz ellenében, valamint külföldi fizetési eszközök adásvétele külföldi fizetési eszközök ellenében.

Online pénztárgépet saját döntés alapján használók Egyes adózók dönthetnek úgy, hogy online pénztárgépet használnak. Oka: csökkenti az adózó adminisztrációs terheit, alkalmazottak közvetlen ellenőrzésére is. Nem offline működhetnek és adatszolgáltatást teljesítenek, hanem online kell működniük!

Új kötelezett teendői 1. Online pénztárgéphez üzembe helyezési kód igénylése (ügyfélkapu, ÁNYK) 2. Online pénztárgép beszerzése 3. Online pénztárgép üzembe helyezése (szerviz által) 4. Az online pénztárgép és az adóhatóság közötti kommunikáció biztosítása érdekében szerződés kötése a mobilszolgáltatóval 5. Online pénztárgép folyamatos működésének biztosítása

Online pénztárgéphez üzembe helyezési kód igénylése PTGREG-en üzembe helyezési kódot (16 jegyű) kell kérni (papíron vagy elektronikusan). Az online pénztárgépet az adott üzlethez (pénzátvételi helyhez) kell kapcsolni, ezért az adóhatósághoz be kell jelenteni PTGREG-en: az adóalany nevét, az adóalany adószámát, az adóalany székhelyét, a pénztárgép üzemeltetési helyét, illetve üzemeltetési módját, a pénztárgép üzemeltetési helye szerinti üzlet nevét és címét, amennyiben van ilyen, az üzlet TEÁOR szerinti tevékenységét, az üzemeltetés célját, amennyiben a pénztárgépet cserepénztárgépként vagy bérbeadási célból kívánják üzemeltetni.

Online pénztárgép beszerzése Az újonnan kötelezettek: Kizárólag az új műszaki követelményeknek megfelelő pénztárgépet helyezhetnek üzembe szeptember 30-tól működnie kell! A mobilszolgáltató által nyújtott feltételekről is tájékozódni kell (a pénztárgép AEE egysége már tartalmazza a mobilszolgáltató SIM- kártyáját). Szerződéskötés a mobilszolgáltatóval: (kis kassza: 1.500,- Ft/hó, PC alapú: 2.500,- Ft/hó)

Online pénztárgép üzembe helyezése (1) Az adózónak üzemeltetési helyként, ill. üzemeltetési módként az üzemeltetőnek be kell jelentenie, hogy a pénztárgépet –állandó üzemeltetési hely esetén egy meghatározott pénzátvételi helyen, –változó telephely esetén több meghatározott pénzátvételi helyen, –mozgóboltban vagy mozgó szolgáltató helyen, illetve –tartalék pénztárgépként kívánja üzemeltetni [48/2013. NGM rendelet 44. § (2a) bekezdés]. Változó telephelyen, mozgóboltban vagy mozgó szolgáltató helyen csak hordozható pénztárgép helyezhető üzembe, ill. a már működő pénztárgép üzemeltetési módja csak hordozható pénztárgép esetén változtatható meg ezen módokra [48/2013. NGM rendelet 44. § (10) bekezdés].

Online pénztárgép üzembe helyezése (2) A NAV szerveréről érkeznek az adatok az üzembe helyezéskor. A pénztárgép – üzembe helyezését követően – üzemeltetési hely adatainak (üzlet neve és címe, üzemeltetési módja) módosítására a PTGTAXUZ adatlapon van lehetőség. A megváltozó törzsadatokat a NAV automatikusan állítja be. Az ÁFA-kulcsok változását is beállítja a NAV, nem kell a szervizhez fordulni. Szoftverfrissítés: a NAV szerveréről érkezik.

Adóügyi ellenőrző egység (AEE) Az adatokat rögzíti, tárolja, és továbbítja a NAV szerverére. A naplóállományokat az üzemeltető is ki tudja olvasni, de a szerviz segítségét is kérheti. Az AEE-re szigorú biztonsági követelmények vonatkoznak! (Engedélyező hatóság vizsgálja.) Az AEE a mobilszolgáltatók használatával küldi a hitelesített adatokat.

Módosítások az üzemeltetésben A zavartalan működés biztosítása: –az adóhatóság blokkolja a pénztárgépet: –ha a szolgáltató szünetelteti, –korlátozza, vagy –megszünteti a szolgáltatást. Pénztárolóhely (kassza): tartalmának meg kell egyeznie a bizonylatok szerinti összeggel és összetétellel. Cserepéntárgép biztosítása a forgalmazó által. Számla, egyszerűsített számla kezelése. Használatból kivonás: megelőző 5. napig be kell jelenteni. Selejtezés: csak a javíthatatlant kötelező - 8 nap helyett - 5 napon belül bejelenteni.

Éves felülvizsgálat A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező: –forgalmazói szoftver-felülvizsgálat: kizárólag az adott típus szervizelésére jogosult műszerész végezheti. –szervizi felülvizsgálat: a pénztárgép üzembe helyezését, átszemélyesítését ill. a legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégeztetnie az üzemeltetőnek. A szerviznek a pénztárgépnaplóban dokumentálnia kell!

Szoftverfrissítés A 9/2016. NGM rendelet előírásai szerint a már működő pénztárgépek szoftverfrissítésére őszén kerül sor. Erről a forgalmazó gondoskodik. Ha nem gondoskodik a forgalmazó a frissítésről, az engedélyező hatóság az adott típus engedélyét visszavonja! Ezek a gépek további 5 évig üzemeltethetőek. Pénztárgépnapló:Bejegyzést tehet az üzemeltető, a műszerész és a forgalmazó

Műszaki változások Jelenleg: ha az üzemeltető személye változott  AEE csere Új műszaki megoldás: AEE átszemélyesíthető: másik adózóhoz rendelhető –Az új üzemeltető új üzemeltetési kódot igényel –A régi adatokat feltöltik a NAV szerverére –A NAV szervere közli az új üzemeltető adatait (csak az új, továbbfejlesztett szoftverrel működő gépek esetén!) A pénztárgépeknek alkalmasaknak kell lenniük: sztornóbizonylat, visszárubizonylat kibocsátására! Listázás, értékhatár beállítása, gyűjtők száma.

A pénztárgép nyugtaadás alóli mentesülés esetei A pénztárgéppel történő nyugtaadás alóli – átmeneti – mentesülés esete áll fenn akkor is, ha a pénztárgép: 1.meghibásodik, 2.áramszünet esetén, 3.a pénztárgép bevonása esetén, 4.eltulajdonítás esetén, 5.megsemmisülése esetén, 6.elvesztése esetén. Ilyen esetekben az adóalany nyugtatömbből kiállított nyugtával tehet eleget bizonylatadási kötelezettségének. Számlát is adhat. A mentesülés kizárólag az adott pénzátvételi helyen és csak az NGM rendeletben meghatározott időtartamban áll fenn!

Utólagos rögzítés Ha az adóalany – átmenetileg – mentesül a pénztárgép használat alól, akkor a feltételek helyreálltakor a pénztárgépben első tételként a bevételeket utólagosan rögzíteni kell. Külön adóügyi napot kell nyitni (adóügyi nap = a napi nyitás és zárás parancs végrehajtása között eltelt idő). Egy-egy nap bevételét egy nyugtán (forgalmi gyűjtőnként részletezve) kell rögzíteni. (Egy nyugtán maximum Ft.) A forgalmi jelentést a bizonylatokkal együtt meg kell őrizni. Átszemélyesített cserepénztárgép esetén nem alkalmazandó.

Egyedi mentesítés Az állami adóhatóságtól az erre a célra rendszeresített nyomtatványon kérhető a rendeletben meghatározott, elektronikus hírközlő hálózat útján történő adattovábbítás alóli felmentést (egyedi mentesítés), amennyiben a pénztárgép állandó üzemeltetési helye olyan helyen található, ahol a rendelet szerinti adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat önhibáján kívül nem áll rendelkezésre, és az elektronikus hírközlő hálózat elérése külső antennával vagy egyéb műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható, ill. az aránytalan terhet jelent az adóalany számára. Az egyedi mentesítést az állami adóhatóság megadja, amennyiben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szakhatósági állásfoglalása alapján az elektronikus hírközlő hálózat a kérelemben megjelölt pénzátvételi helyen nem érhető el, és az elektronikus hírközlő hálózat elérése külső antennával vagy egyéb műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható, vagy az aránytalan terhet jelent az adóalany számára. (1 évre szól!)

Nyugta helyett számla Az Áfa tv § (2) bekezdése lehetőséget biztosít az adóalanynak, hogy a nyugta helyett számlát bocsásson ki, és ezáltal mentesüljön az NGM rendeletben meghatározott gépi kiállítású nyugta- kibocsátási kötelezettség alól. Ha az adózó döntése alapján teljes körűen számla kibocsátásáról gondoskodik, akkor ezt a tényt a PTGSZLAB nevű nyomtatványon lehet bejelenteni. A kibocsátott számlák tekintetében havonta adatszolgáltatási kötelezettség áll fenn az adózónak, melyet a PTGSZLAH nevű nyomtatványon a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig kell benyújtani. Nem kell benyújtani a PTGSZLAH adatlapot, amennyiben az adatszolgáltatási időszakban számla kibocsátás nem történt.

Köszönöm a figyelmet!