A Nemzeti Pedagógus Kar NPK. Dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tag Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Beszámoló az NPK egy éves tevékenységéről Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke Budapest, 2015 június 4..
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztási tanácsadás
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szülői választmány 2016.okt.18.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
BTMN.
Pedagógusokat segítő szerepek
Programjaink matematikából a es tanévben
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
tanév Iskolanyitogató
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

A Nemzeti Pedagógus Kar NPK

Dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tag Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola Intézményvezető

Köztestületté válás  Alapszabály: „I.2. Az NPK-t köztestületként az Nkt. hozta létre szept. 1. napjával.”  Szabályzatok megalkotása – Országos Küldöttgyűlések ( , , , ) kellettek a bejegyzéshez  Bejegyzés: december 30.

Területi választások  19 megye és Budapest  14 megye teljes létszámban  3 esetben még megalakítható az Elnökség és a tisztségviselők  3 esetben csekély érdeklődés (Békés, Bács- Kiskun, Vas)  Választás jövőre minden területen

Tagozatok – kötelező tagozatok  Ember és társadalom 18 fő Deák Gábor  Ember és természet 58fő Dr. Szalainé Tóth Tünde Magdolna  Életvitel és gyakorlat 16 fő Bedő Kornél  Földünk, környezetünk 21 fő Petőné Horváth Mária Magdolna  Idegen nyelv 39 fő Fekete Antal  Informatika 53 fő Bán-Széll Előd  Intézményvezető 116 fő Veres Pál  Kollégium 57 fő Brahmi Ilona

Tagozatok – kötelező tagozatok  Magyar nyelv és irodalom 37 fő Hajas Zsuzsanna Margit  Matematika 31 fő Bíró Bálint  Művészetek 58 fő Szilágyi Zsolt  Nemzetiség 29 Flódung János  Óvoda 462 fő Nagyné Szabó Etelka  Fejlesztő- és gyógypedagógia 131 fő Kajáry Ildikó  Szakképzés 29 fő Fügedi Beatrix  Testnevelés és sport 57 fő Kopeczky Péter

Tagozatok – nem kötelezőek  Könyvtár - informatika 29fő Sipos Mónika  Pedagógiai szakszolgálat 191 fő Bódor Andrea  Szaktanácsadói 109 fő Jobbágy Miklósné  Tanító 85 fő Holló Gyula  Tanfelügyelő és minősítő szakértő 178 fő Bánkiné Kiss Anikó

Véleményezés jogszabályokról

november 20. Kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012.(XII.21.) EMMI rendelet

Állásfoglalás – közlemény kiadása Minimálbér – vetítési alap Pedagógus munkaidő kérdése EMMI és NPK - önértékelés

Egyeztetetések – tárgyalások  Tankönyvellátás  Érettségi  Idegen nyelvű tankönyvek  NGM – átszervezés  Országgyűlés Oktatási Bizottsága  KLIK SZMSZ  OFI és OH  EMMI

Egyeztetések - tárgyalások  Magyar Diáksport Szövetség  Antiszegregációs Kerekasztal  Internetkom  Egészségfejlesztés  Tanfelügyelet és minősítés  Önértékelés

Konferenciák  Tagozatok  Területi elnökségek  Partnereink rendezvényei való részvétel

Eredményeink  A legfontosabb eredmény, hogy részt veszünk az egyeztetéseken, kérik a véleményünket  Tankönyv ellátásban változott a rendszer (informatikai háttér, kiszállítás, tanári példányok, tankönyvfelelős javadalmazása)  KLIK működéséről (bekerült a Kar egyeztetési joga a belső szabályzatokba is, megyeközpontba kerülés még függőben van)  KLIK SZMSZ  Tanév rendje (181 tanítási nap, téli szünet, 1. félév vége, idegen nyelvi mérés, érettségi)  Tanulmányi versenyek (7.-től felfelé tantárgyanként egy-egy)  Szakképzés (művészeti iskolák, intézményvezetők helyzete)

Eredményeink Az önértékelés „ átértékelése” Szaktanácsadói tagozat : alapító tagok 40 fő ( SWOT) Kommunikációs csatornák kiépítése Tagozat és hálózatépítés Problémaleltár- Megoldási javaslatok NPK-POK szakmai műhely Műhelymunkák

További feladataink  Munkaerő gazdálkodás  Pedagógus munkaidő  Tanulói óraszámok  Kerettantervek  Infrastruktúra  Életpályamodell  9 évfolyamos iskola  Intézményvezetői pályázatok véleményezése  Együttműködési megállapodások kötése  Etikai kódex (TEB,OEB )

További feladataink  Önértékelés  Szaktanácsadás  Tanfelügyelet  Minősítés  KLIK

Munkaerő gazdálkodás  Álláshely számítás egységessége  Szakos ellátottság problémája  Tanár hiány, felesleg?  Nyugdíjas munkavállalók helyzete – ágazati megoldás szükségessége

Pedagógus munkaidő  Megváltozott számítás – 40 óra – 32 kötött – tanítással kötött  Nyilvántartás – nem életszerű  Mennyi is igazából a munkaidőnk?  Mesterpedagógus  Kutatópedagógus

Tanulói óraszámok  Minden évfolyamon megnövekedtek  Foglakoztatás kontra élményszerű tanulás  Egész napos iskola - iskolaközpont  Mennyiség vagy minőség?

Kerettantervek  NAT  Helyi tantervek – 10%-nyi lehetőség  Eltérő igények  6-8 évfolyamos képzés problémája

Infrastruktúra  Fenntartás - működtetés  Épületek állapota  Tornatermek – mindennapos testnevelés  Informatika  Öveges program fenntarthatósága  Fejlesztések?

Életpálya modell  Nyertesek – vesztesek  Egyszeri – részletekben  Minimálbér – vetítési alap  Pedagógus II.  Mester  Kutató

Együttműködési megállapodások  ÁIIOSZ, GOSZ  Egyházak Pedagógiai Intézetei  Bolyai Társulat, Eötvös Társulat, Magyar Kémikusok Egyesülete  Kollégiumok Országos Szövetsége  Testnevelő tanárok Országos Egyesülete  Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete

Etikai kódex  Adhoc bizottság felállítása  Június végéig a mostani anyag alapján az elvek meghatározása  Július közepére elkészült az első változat  Október 4-ig országos véleményezés  Október közepéig módosítások beépítése  A küldöttgyűlésig ezek alapján elkészül a kódex  Az őszi küldöttgyűlés elfogadta

Milyen legyen az NPK tagozati tevékenysége?  Empatikus  Gyakorlatias  Ügyes  Támogató  Tagozat

„Jó szándékot kell feltételeznünk egymásról, még akkor is, ha nem egyezik a véleményünk. Ha a megelőlegezett bizalom elvész, mérhetetlenül leromlanak a kapcsolatok.” Dr. Kopp Mária

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!