Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
„Ezt egy életen át kell játszani”
az általános iskolákban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szociális kompetencia
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
A kompetencia alapú oktatásról
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
Kompetensek lettünk? június 27..
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
Vesszenek a drogok. Drogprevenciós program, 2013 április 3
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Előadás másolata:

Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola

Erősségeink -Ökoiskola - Vöröskeresztes Bázisisk. -Rugalmas tantestület - Kortárssegítő csoport - Pályázati lehetőségek kihasználása -Módszertanilag képzett pedagógusok (egészs.nev.) -Védőnő, iskolaorvos - Külső kapcsolatok - Iskolapszichológus - Bűnmegelőzési tanácsadó Gyengeségeink - Munkaterhelés - Órarendi átfedések - Egyes osztályfőnökök érdektelensége - Hatékonyságvizsgálat Lehetőségek -Pályázati lehetőségek kihasználása KAB-IP, (KAB- IM-IP, KAB-ME-11-A,TÁMOP ) - Széleskörű külső kapcsolatrendszer - Kortárssegítő csoport bővítése - Szabadidős programok Veszélyek - Anyagi forrás - Egyes tanulók érdektelensége

ÖKOISKOLA  Környezeti nevelés megvalósul:  - tanórákon (tantárgyként, szakóra, közismereti tantárgy esetén a tananyaghoz kapcsolódva pl. magyar nyelv- és irod. szövegértési felad., matematikai számítási fel.  - versenyek  - szelektív hulladékgyűjtés  - megunt dísznövények befogadása

Általános célok  Befelé irányuló képességek:  Önmagunkkal kialakított jó viszony  Önkifejezés  Jövőkép kialakítása  Megszerzett tapasztalatok a jellembe való beépítése  Konfliktus megoldó képesség  Döntési képesség stb.  Önismeret, önbizalom  Kifelé irányuló képességek:  Szolidaritás  Proszocializációs viselkedés  Másokon való segítés  Probléma megoldás  Empátia  Kommunikáció s készség stb.

Specifikus célok: Saját élményű tanuláson keresztül fejlődni Élet irányításához szükséges magabiztosság és kompetencia kifejlesztése Versenyeken való részvétel „Környezet és egészség” – verseny megszervezése a MIVK Budapesti Szervezetével

A program részei  Rendhagyó osztályfőnöki óra - személyiségfejlesztő, prevenciós foglalkozás  Tanári továbbképzés (Egészség Virág Isk. eg.)  Kortárssegítő képzés, kortárstalálkozók  Szabadidős tevékenységek  Kiemelt események, sportnap

Rendhagyó osztályfőnöki órák Önismeret, kommunikáció : Önismeret, énkép, pozitív önértékelést segítő gyakorlatok (játék, beszélgetés) Konfliktuskezelési stratégiák: Konfliktus fogalma, fajtái, érzelmi hatásai (csop. gyűjtőmunka) A gyűjtött konfliktusok egyikének eljátszása, megold. stratégiák A hatékony döntés fázisai: Dohányzás, alkoholfogyasztás, hatása az emberi szervezetre (csoportmunka, kísérlet) Az egészség érték: Drogokhoz fordulás okai, drogok hatásainak megismerése Kockázati tényezők és védőfaktorok Drogfogyasztás és bűncselekmények összefügg. Jogi kérdések, - orvosi vonatkozások

A program részei Kortárssegítő képzés A három napos képzés tematikája: csapatépítés, önismeret Szakmai előadás Pedagógiai oldalról, milyen egy jó foglalkozás Milyen egy jó foglalkozásvezető Prevenció szerepe, fontossága. Előadói technikák Szakmai kérdések tisztázása, átismétlése Élettörténetek megismerése Szerepjáték

Kortárssegítő programok  Vöröskereszt  Bűnmegelőzési programok  Tabby program

Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban „Jeles napok”  Egészségnap  Családi nap  Témanap  Sportnap  Véradás

Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban „Jeles napok”  Egészségnap – Családi nap – Témanap

„ Környezet és egészség” – verseny budapesti középiskolások és általános iskolások részére I.Forduló – egy esszé írása megadott témakörben II.Játékos verseny a Than Károly Ökoiskolában

„Fuss a fényben”

A program értékelése  Folyamatértékelés -Viselkedésváltozás -Célok  Eredményértékelés -Kérdőívek -Szóbeli visszajelzések

Köszönöm a figyelmet!