Készítette: Szabóné L. Éva

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Összefoglalás Készítette: Mócsánné Nagy Ágnes. 1. Eredete Nagy Lajos, a lovagkirály korában játszódik A főhős: Toldi, aki Nagyszalonta szülötte A mű.
Advertisements

A Kárpát-medence a római korban. Pannónia meghódítása  A hódítás előtt Pannónia lakói kelták voltak  Kr.e. IV. században vándoroltak be, de   hoztak.
Gyógy és termálfürdők Budapesten. Az ókortól napjainkig A budapesti gyógyfürdők története egészen a rómaiakig nyúlik vissza. Már ebben az időben több.
A dualizmus gazdasága Készítette: Grisnik Sára 7./a.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
Hétköznapi élet a XI-XIII. században.  A lovagi életmód  A 11. sz. alakul ki,   volt erős központi hatalom Európában  Arisztokrácia feladata volt.
Mozart: Varázsfuvola és Vörösmarty: Csongor és Tünde összehasonlítás.
Művészeti vizuális nevelés Digitális kompetencia.
Magyarország gyógyfürd ő i és gazdasági vonzata. Magyarország különösen gazdag gyógyvizekben, termál- és gyógyvíz készletei alapján Európa országai közül.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tovább 10 pont Karnagy, zeneszerző, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán zeneszerzést Siklós Andrástól.
Kémia szorgalmi. „A drágakövek az ásványország virágai” A drágakőnek nincs általános érvényű meghatározása A legtöbb drágakő ásvány (pl. a gyémánt), ritkán.
Alkotmányos királyság Franciaországban
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Reformáció Magyarországon
Helyi védett értékek bemutatása
Városi Könyvtár Nagykáta Előadja: Urbán Erzsébet igazgató.
Az időskori tanulás trendjei Magyarországon
OPERAFORDÍTÁS – LEHETETLEN KÜLDETÉS?
Intézményesülés a Baptista egyházban
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Lechner Ödön.
1Transzplantációs Alapítvány
A piarista rend.
Csongor és Tünde- Paulay Ede rendezése
2016.május 3-4. Kedd- Szerda Esztergom
A felvilágosodás - a polgárosodás eszmeisége
Nagy Károly.
Recsk.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az orosz állam birodalommá válása a Romanovok idején
MI MARADT A RÓMAI BIRODALOMBÓL?
GÖRÖG MITOLÓGIA Pygmalion
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
Hazánk 4. legnagyobb egyháza
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
Késmárk Készítette: Szabó Lilla
A középkor kultúrája.
A korai Egyház Az első közösségek.
A RENESZÁNSZ KÉPEKBEN század
Lovagi Játékok projekt
A Varázsfuvola - Csongor és Tünde
A magyar reneszánsz, és a reformkor irodalma
PETŐFI KÖLTÉSZETÉNEK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI
Halloween Kovács Lilla
B.Sc. / M.Sc. Villamosmérnöki szak
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Egyetemes államtörténet I.
JÓ REGGELT! BÖJT- ÚTON JÉZUSSAL 2016.
Készítette: Nagy Nóra K. 11. B.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felebarát – vagy tán egészen az?
Pécs törökkori emlékei Bianka
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 1. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Albert Schweitzer Tucy
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
A reneszánsz zene és tánc
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
„Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.”
Csordásné Marton Melinda
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Iglódi István rendezése
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
Szöveges adatok tárolása
Színházi élet - Németh Antal
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Zágorhidi Czigány Balázs: Könyvtár? Levéltár? Múzeum? Látogatóközpont?
Előadás másolata:

Készítette: Szabóné L. Éva Középkor -reneszánsz Készítette: Szabóné L. Éva

476 1492 A művészettörténet a középkort a Római Birodalom bukásától (476) kb. a XV. Század végéig, Amerika fölfedezéséig (l492) számítja. Ebben az időszakban alakult ki és virágzott a képzőművészetben és az építészetben a román és a gót stílus.

A reneszánsz ember életéhez hozzátartozott a muzsika. A zene hirdette az emberközpontúságot és az anyanyelv szépségét.

Egyházi és világi kórusművek Homofónia: egyfajta alárendeződés Refrének (lendületes tempó) Polifónia: a szólamok összefonódása Kánonok (ünnepélyesebb)

A reneszánsz zene műfajai: Mise: imaszövegekre épül, 5 tétele van. A zárás általában eget ostromló fohász. Motetta: latin nyelvű, vallásos tárgyú, több szólamú kórusmű. Madrigál: szövege nemzeti nyelvű, a kor szerelmi költészetéből merít.

Reneszánsz hangszerek 15 és 16. században uralkodó az énekes zene. Violacsalád Furulyák Billentyűs és húros hangszerek megjelenése

Giovanni Pierluigi da Palestrina A legnagyobb egyházi zeneszerző. Több, mint 600 művet komponált.

Orlando di Lasso Egész Európát beutazta, minden műfajban jártas volt és az egységes stílust képviselte. 2000 műve maradt ránk, ezek közt 1200 motettát tartalmazó gyűjteménye.

A reneszánsz zenéje Magyarországon Magyarország 3 részre szakadt. Megjelentek a középkori krónikások utódai, a vándor költők és lantosok. A XVI. Század magyar zenéjének jellegzetes műfaja a históriás ének, mintegy 40 ilyen dallamunk maradt fenn.

Tinódi Lantos Sebestyén a XVI. Századi énekirodalom legjelentősebb képviselője. Dalait a Cronika (Krónika) című gyűjteményébe rendezte, melyet 1554-ben Kolozsvárott nyomtattak ki.

Tinódi Lantos Sebestyén

Bakfark Bálint A reneszánsz kóruspolifóniát ültette át lantjátékra.

Köszönöm a figyelmet!