Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rétlaki Győző TEB Központ Emelt sebesség Alapok. Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Jóváhagyás: 1990. VI. 29. Önműködő térközbiztosító.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rétlaki Győző TEB Központ Emelt sebesség Alapok. Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Jóváhagyás: 1990. VI. 29. Önműködő térközbiztosító."— Előadás másolata:

1 Rétlaki Győző TEB Központ Emelt sebesség Alapok

2 Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Jóváhagyás: 1990. VI. 29. Önműködő térközbiztosító berendezés Az állomási és vonali sorompókkal külön előadás foglalkozik. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

3 Jogszabályi háttér OVSZ I. MÁV MÜSZ. Ideiglenes tervezési irányelvek (1996) Rétlaki Győző: Emelt sebesség

4 Jogszabályi háttér (MÁV) 109453/1976.9.C Önműködő térközbiztosító berendezések sínáramköreinek tervezhető hosszai 112934/1965. Tényleges fékúttávolságok megállapítása Gy.120-140/1984.9.C Jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás Rétlaki Győző: Emelt sebesség

5 OVSZ I. Az állomásokon biztosítóberendezések, a váltók és védelmi berendezések központi állításával, végállásuk folyamatos ellenőrzésével, a váltók és vágányok foglaltságának folyamatos ellenőrzésével, az állomási útátjáró berendezések működésének ellenőrzése főjelzővel és visszajelentő készülékkel. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

6 OVSZ I. Az állomásközökben önműködő térköz- vagy állomásköz biztosítás. Az állomási fővágányokon és az állomásközökben a jelzések megjelenítése a vontatójármű vezetőállásán és a vonat megállítása, de legfeljebb 40 km/h sebesség gépi úton való kikényszerítése a tovább-haladást tiltó jelző előtt. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

7 109453/1976.9.C. (sínáramkörök tervezhető hosszai) Eredetileg 120 km/ó sebességre készült. Kiegészült a 140 és 160 km/ó értékekkel, de a kisebb sebességeknél is volt korrekció. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

8 Folyamatos ütemezés esetén az 1-es ütem kiértékelési távolsága és a kényszer-fékezés megindításáig megtett út összege [m] Csatlakozó ütemezetlen vonal felöl számítandó kiértékelési távolság és a kényszerfékezés megindításáig megtett út összege [m] Engedélyezett sebesség km/ó 109453/1976 elöírása VonalonÁllomáson109453/1976 elöírása VonalonÁllomáson 160329348 140313330 120280297311480525537 100267281293435471481 80253265274390417425 60240249256340363369 40295309313 Rétlaki Győző: Emelt sebesség

9 112934/1965. (tényleges fékúttávolságok) 125 km/ó sebességig érvényes. A kiegészítésben szereplő adatok csak az emelt sebességgel közlekedő vonatokra érvényesek. Képlet: 0,444 * ált.(tényl)fékút + 262 m Rétlaki Győző: Emelt sebesség

10 Tényleges fékúttávolság Az a számított érték, amely alatt a mértékadó lejtő figyelembe vételével megfékezett szerelvény az adott lejtviszonyok mellett a jelzett helyen nagy valószínűséggel megáll. Az érték függ a szerelvényre engedélyezett legnagyobb sebességtől is. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

11 Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 160 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -10-8-6-4-20+2+4+6+8+10 -1010,9150,9040,8920,8800,8690,8580,8480,8370,8270,817 -810,9250,9120,9000,880,08770,8660,8550,8450,834 -610,9330,9200,9080,8960,8850,8730,8620,852 -410,9420,9230,9170,9050,8930,881 -210,9520,9390,9260,9140,901 010,9610,9480,935 Rétlaki Győző: Emelt sebesség

12 Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 140 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -14-12-10-8-6-4-20+2+4+6+8+10+12+14 -14 10,9370,9210,9050,8890,8750,8600,8460,8330,8200,8070,7950,7830,7720,760 -12 10,9620,9450,9280,9120,8960,8810,8670,8530,8390,8260,8130,800 -10 10,9690,9520,9350,9180,9030,8870,8720,8580,8440,831 -8 10,9820,9640,9470,9300,9140,8980,8830,868 -6 10,9900,9720,9540,9370,9210,905 -4 10,9970,9780,9600,9430,926 -2 110,9920,9740,956 0 1110,981 Rétlaki Győző: Emelt sebesség

13 Gy.120-140/1984. (jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás) A szigetelt ütköző átnyomódásának ellenőrzése érdekében a szomszédos 75 Hz- es sínáramkörök nem kaphatnak azonos alapidejű kódokat, de az állomási 75 Hz-es táplálás kimaradása nem lehet hatással a térközi szigeteltsínek üzemére. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

14 Általános követelmények Oldalvédelmet csak: villamosan ellenőrzött, abszolút védelmet adó oldalvédelmi elem (váltó, kisiklasztó saru), vagy főjelző adhat. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

15 Jelfeladás, jelfeladási hosszok Gondoskodni kell arról, hogy: A vonat a Megállj állású jelzőig 40 km/ó sebesség alá fékezhessen. A mozdonyvezető cselekvőképtelen-sége esetén a vonat az előjelzett sebességre csökkentse a sebességét (esetleg álljon is meg). Rétlaki Győző: Emelt sebesség

16 Jelfeladás, jelfeladási hosszok A vonatbefolyásoló berendezések működtetéséhez a jelfeladás a legalább 80 km/ó sebességgel járható vágányutakban és a céljelzők előtt a vonat megállításához szükséges hosszban és időben biztosítva legyen. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

17 Veszélyeztetett pontnak minősül: Bejárati jelző utáni első váltó csúcsa, vagy biztonsági határjele. Kijárati (vagy második bejárati) jelzők mögött a megcsúszó menettel menettervileg egyidőben beállítható menet űrszelvényét jelző határjelző. Rétlaki Győző: Emelt sebesség

18 Szigeteltsín hosszok: Minimális foglaltságérzékelési hossz: l min ≥ 3,5 * (V max / 3,6) [m] Minimális jelfeladási hossz 160 km/ó-nál 1 ütem: 148 m; 4 ütem: 330 m Rövid 13 kHz sínáramkör csak: állomási indítású sorompó pótindítására, és sorompók egyik oldó elemeként alkalmazhatók. Rétlaki Győző: Emelt sebesség


Letölteni ppt "Rétlaki Győző TEB Központ Emelt sebesség Alapok. Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI. Jóváhagyás: 1990. VI. 29. Önműködő térközbiztosító."

Hasonló előadás


Google Hirdetések