Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ."— Előadás másolata:

1 Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ

2 Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: 30911 MÁVTI.
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Dominó – 55 Állomási biztosítóberendezés Tervszám: MÁVTI. Jóváhagyás: VI. 29. Önműködő térközbiztosító berendezés Az állomási és vonali sorompókkal külön előadás foglalkozik.

3 Jogszabályi háttér OVSZ I. MÁV MÜSZ.
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jogszabályi háttér OVSZ I. MÁV MÜSZ. Ideiglenes tervezési irányelvek (1996)

4 Jogszabályi háttér (MÁV)
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jogszabályi háttér (MÁV) 109453/ C Önműködő térközbiztosító berendezések sínáramköreinek tervezhető hosszai 112934/ Tényleges fékúttávolságok megállapítása Gy / C Jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás

5 Rétlaki Győző: Emelt sebesség
OVSZ I. Az állomásokon biztosítóberendezések, a váltók és védelmi berendezések központi állításával, végállásuk folyamatos ellenőrzésével, a váltók és vágányok foglaltságának folyamatos ellenőrzésével, az állomási útátjáró berendezések működésének ellenőrzése főjelzővel és visszajelentő készülékkel.

6 Rétlaki Győző: Emelt sebesség
OVSZ I. Az állomásközökben önműködő térköz- vagy állomásköz biztosítás. Az állomási fővágányokon és az állomásközökben a jelzések megjelenítése a vontatójármű vezetőállásán és a vonat megállítása, de legfeljebb 40 km/h sebesség gépi úton való kikényszerítése a tovább-haladást tiltó jelző előtt.

7 109453/1976.9.C. (sínáramkörök tervezhető hosszai)
Rétlaki Győző: Emelt sebesség 109453/ C. (sínáramkörök tervezhető hosszai) Eredetileg 120 km/ó sebességre készült. Kiegészült a 140 és 160 km/ó értékekkel, de a kisebb sebességeknél is volt korrekció.

8 Rétlaki Győző: Emelt sebesség
Folyamatos ütemezés esetén az 1-es ütem kiértékelési távolsága és a kényszer-fékezés megindításáig megtett út összege [m] Csatlakozó ütemezetlen vonal felöl számítandó kiértékelési távolság és a kényszerfékezés megindításáig megtett út összege [m] Engedélyezett sebesség km/ó 109453/1976 elöírása Vonalon Állomáson 160 329 348 140 313 330 120 280 297 311 480 525 537 100 267 281 293 435 471 481 80 253 265 274 390 417 425 60 240 249 256 340 363 369 40 295 309

9 112934/1965. (tényleges fékúttávolságok)
Rétlaki Győző: Emelt sebesség 112934/1965. (tényleges fékúttávolságok) 125 km/ó sebességig érvényes. A kiegészítésben szereplő adatok csak az emelt sebességgel közlekedő vonatokra érvényesek. Képlet: 0,444 * ált.(tényl)fékút m

10 Tényleges fékúttávolság
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Tényleges fékúttávolság Az a számított érték, amely alatt a mértékadó lejtő figyelembe vételével megfékezett szerelvény az adott lejtviszonyok mellett a jelzett helyen nagy valószínűséggel megáll. Az érték függ a szerelvényre engedélyezett legnagyobb sebességtől is. Az emelt sebességű szerelvényeknek legalább 7‰-re megfékezetteknek kell lenniük. Gépmenetekre más előírások vonatkoznak: maximált sebesség a jármű rövidsége miatt.

11 A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 160 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -10 -8 -6 -4 -2 +2 +4 +6 +8 +10 1 0,915 0,904 0,892 0,880 0,869 0,858 0,848 0,837 0,827 0,817 0,925 0,912 0,900 ,0877 0,866 0,855 0,845 0,834 0,933 0,920 0,908 0,896 0,885 0,873 0,862 0,852 0,942 0,923 0,917 0,905 0,893 0,881 0,952 0,939 0,926 0,914 0,901 0,961 0,948 0,935

12 A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szorzótáblázat a tényleges fékutak meghatározásához: Névleges általános fékút: 1000 m. Figyelembe vett sebesség: 140 km/ó. A vizsgált helyen a tényleges lejtviszony M.lejtő -14 -12 -10 -8 -6 -4 -2 +2 +4 +6 +8 +10 +12 +14 1 0,937 0,921 0,905 0,889 0,875 0,860 0,846 0,833 0,820 0,807 0,795 0,783 0,772 0,760 0,962 0,945 0,928 0,912 0,896 0,881 0,867 0,853 0,839 0,826 0,813 0,800 0,969 0,952 0,935 0,918 0,903 0,887 0,872 0,858 0,844 0,831 0,982 0,964 0,947 0,930 0,914 0,898 0,883 0,868 0,990 0,972 0,954 0,997 0,978 0,960 0,943 0,926 0,992 0,974 0,956 0,981

13 Gy.120-140/1984. (jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás)
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Gy /1984. (jelfeladással kapcsolatos elvi állásfoglalás) A szigetelt ütköző átnyomódásának ellenőrzése érdekében a szomszédos 75 Hz-es sínáramkörök nem kaphatnak azonos alapidejű kódokat, de az állomási 75 Hz-es táplálás kimaradása nem lehet hatással a térközi szigeteltsínek üzemére.

14 Általános követelmények
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Általános követelmények Oldalvédelmet csak: villamosan ellenőrzött, abszolút védelmet adó oldalvédelmi elem (váltó, kisiklasztó saru), vagy főjelző adhat. Ebből következően pl. vágányzáró sorompó nem. Ugyancsak nem adhat biztosított tolatásjelző sem.

15 Jelfeladás, jelfeladási hosszok
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jelfeladás, jelfeladási hosszok Gondoskodni kell arról, hogy: A vonat a Megállj állású jelzőig 40 km/ó sebesség alá fékezhessen. A mozdonyvezető cselekvőképtelen-sége esetén a vonat az előjelzett sebességre csökkentse a sebességét (esetleg álljon is meg).

16 Jelfeladás, jelfeladási hosszok
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Jelfeladás, jelfeladási hosszok A vonatbefolyásoló berendezések működtetéséhez a jelfeladás a legalább 80 km/ó sebességgel járható vágányutakban és a céljelzők előtt a vonat megállításához szükséges hosszban és időben biztosítva legyen.

17 Veszélyeztetett pontnak minősül:
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Veszélyeztetett pontnak minősül: Bejárati jelző utáni első váltó csúcsa, vagy biztonsági határjele. Kijárati (vagy második bejárati) jelzők mögött a megcsúszó menettel menettervileg egyidőben beállítható menet űrszelvényét jelző határjelző.

18 Szigeteltsín hosszok:
Rétlaki Győző: Emelt sebesség Szigeteltsín hosszok: Minimális foglaltságérzékelési hossz: lmin ≥ 3,5 * (Vmax / 3,6) [m] Minimális jelfeladási hossz 160 km/ó-nál 1 ütem: 148 m; 4 ütem: 330 m Rövid 13 kHz sínáramkör csak: állomási indítású sorompó pótindítására, és sorompók egyik oldó elemeként alkalmazhatók.


Letölteni ppt "Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések