Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből BGOK – KBSZ Vasútbiztonsági Konferencia Budapest, 2010. október 25-26. Gincsai János főosztályvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből BGOK – KBSZ Vasútbiztonsági Konferencia Budapest, 2010. október 25-26. Gincsai János főosztályvezető."— Előadás másolata:

1 VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből BGOK – KBSZ Vasútbiztonsági Konferencia Budapest, október Gincsai János főosztályvezető

2 Évi közötti értéken stabilizálódás. Összehasonlításként AT: A kisebb súlyú eseményekről való tudomásszerzés jelentősége a minél szélesebb információbázis kialakításában rejlik. 2 BEJELENTÉSEK 2010.I.II.III.IV.V.VI.VII.VIII.IX.Ö.% Súlyos vasúti baleset Vasúti baleset ,6 Váratlan vasúti esemény ,4 Összesen:

3 A súlyos balesetekről áll rendelkezésre a legtöbb információ, míg a csekélyekről alig tudunk valamit. A komoly biztonságjavító potenciál azonban a csekély események körében van, ezért ezekről is megéri gyűjteni, rendszerezni és értékelni az adatokat. 3 BEJELENTÉSEK Balesetek súlyossága Információ, adat

4 A bejelentések alapján 20 szakmai vizsgálat indult. 218 esetben részletes adatgyűjtés került lefolytatásra. 2 vizsgálat más tagállam megkeresése alapján (AT, RO). 21 esemény Zárójelentése került kiadásra további 5 ügy Zárójelentés-tervezete 1 esemény kapcsán 1 azonnali biztonsági ajánlás 5 esemény kapcsán 12 biztonsági ajánlás került kiadásra. 4 SZAKMAI VIZSGÁLATOK I-IX. hó

5 Adatbázis kidolgozása folyik (ERAIL) ERA részvétel a nemzeti balesetvizsgálatban? – közvetett módon Audit rendszer kiépítése (hatóság, balesetvizsgáló szervezet) Cross-audit módszerrel (részvétel – tanulás) Önkéntesség/kötelezés Repülési események vizsgálatának rendeleti szabályozása Hatósági részvétel (korlátozott) Nemzeti balesetvizsgáló szervezetek független hálózata Szankcionálási lehetőség 5 EURÓPAI VASÚTI ÜGYNÖKSÉG

6 6 KÜLFÖLDI RÉSZVIZSGÁLAT - KÜRTÖS

7 7

8 8

9 Megállapítások: Tolatásjelző megállj állásban volt. A Nap a jelző mögül sütött. A sz. vonat lezárt vágányúton át haladt be az állomásra Adatrögzítő: Vonat: kb. 20 km/h, kitérő irányba Mozdony: Igen lassú mozgás (0-2 km/h) 9 KÜLFÖLDI RÉSZVIZSGÁLAT - KÜRTÖS

10 Kürtös állomás üzemváltó állomás RO-HU A vasúttársaság rendszeresen továbbít vonatokat Kürtösig A vasúttársaság működési engedélyét hazánkban szerezte. A vasúttársaság biztonsági tanúsítványát hazánkban szerezte, B része a hazai hálózatra érvényes 10 Mozdonyvezetők nem beszélnek románul – hivatalos tolmács nincs Ún. határvizsgával rendelkeznek RO felé – Jelzési rendszer, alapvető forgalmi szabályok Mozdonyvezető helyismerete? Gyakorlatban – Papíron – Kitől? Államközi egyezmény (határátmeneti egyezmény) RO-HU elavult (CFR – MÁV) Minisztériumok tájékoztatása ERA állásfoglalás kérése KÜLFÖLDI RÉSZVIZSGÁLAT - KÜRTÖS

11 11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből BGOK – KBSZ Vasútbiztonsági Konferencia Budapest, 2010. október 25-26. Gincsai János főosztályvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések