Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Autókereskedelem a gyakorlatban Kereskedés létrehozása Szabó Zoltán © 2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Autókereskedelem a gyakorlatban Kereskedés létrehozása Szabó Zoltán © 2013."— Előadás másolata:

1 Autókereskedelem a gyakorlatban Kereskedés létrehozása Szabó Zoltán © 2013

2 Márkaszabványnak megfelelő feltételrendszer megismerése, megvalósítása.  Pályázat beadása a márka képviseletére (EU szabályozás, EK 1400/2002 területi elvű un. Minőségi szelektivitás, és a mennyiségi elvű mennyiségi szelektivitási kiválasztási elvek szerinti működés, adott márka adott országban választott hálózatszervezési elvéhez igazodva.) – Üzleti terv (Hol, mit, mivel, miért, kivel, hogyan, mennyiből, milyen fedezettel) –Alaptőke (pénz, tapasztalat, elismertség, banki háttér vagy saját tőke, tőkecsoport) –Referenciák –Márka ismeret és küldetés vállalása (értékrend) –Felkészültség, üzleti, menedzsment, szervezés, irányítás, vezetés. –Felelősségvállalás, ügyfél, importőr felé. Garanciák  Fentiek alapján Kereskedői jog elnyerése, beruházás megvalósításához. A beruházás keretében a márkaszabvány megvalósítása: - Elhelyezkedés, építészeti, infrastrukturális, méretbeli követelmények - Felszerelések, HR kapacitások, informatikai és pénzügyi feltételek  Márkakereskedői értékesítési, szerviz-javítási, alkatrész kereskedelmi szerződések megkötése Autókereskedelem a gyakorlatban Működés feltételei megteremtése

3 Beruházás  Zöld mezős (?), barna mezős (?), átalakítás, vásárlás, hosszú távú bérlet saját beruházással, kulcsrakész átvétellel.  Döntési szempontok: o Tőke igény-a rendelkezésre álló saját és hitel tőke felhasználása, ingatlan, berendezések, készletek, bérek, marketing költségek, garanciák fedezésére. o Piaci ingatlan kínálat vagy meglévő ingatlan hasznosítható o Ingatlanfejlesztés költségei az adott régióban. o Használt ingatlan kínálat o Ingatlan befektetői (esetleg banki) kínálat o Beruházás-indulás időigénye és rendelkezésre álló idő és pénz.  Előszerződés, felhatalmazás megszerzése importőrtől (Szállítói garancia, hogy a beruházási cél valós, és alapos)  Beruházás, építészeti engedélyezési és kiviteli tervek, költségvetés, ütemezés  Banki finanszírozási szerződés és Építés engedélyeztetés  Kivitelezés megszervezése, lebonyolítása…saját vagy fővállalkozói közreműködés. Költség-haszon. o Kivitelezők keresése, ajánlatok bekérése, ártárgyalások, specifikációk véglegesítése. o Beruházás időütemezése, minőségi-mennyiségi tartalom, minőségellenőr, műszaki felelős. o Beruházás folyamatos ellenőrzése, döntések a minőségellenőr bevonásával. Működés napról-napra (ügyfél), hónapról-hónapra (importőr és bank)

4 Működési feltételek megteremtése  Beruházás befejezésére, infrastruktúra, csatlakozások, közüzemi szolgáltatások elkészülte, leszerződése.  Épület használatbavételi engedélye, az építési folyamat lezárása.  Működési engedélyek (működési a szalonhoz, mint kereskedelmi egység, telephelyengedély a szerviznek) környezetvédelmi feltételek, hatástanulmány környezetterhelésre, működésből, fűtésből. Veszélyes hulladékok kezelése, alvállalkozók szerződései.  Személyzeti háttér megteremtése,betanítás. Saját vagy fejvadász bevonása. Követelmények megfogalmazása. (Szakmában gyakorlottak és/vagy kezdők alkalmazása, más cégnél dolgozók átvétele)  Importőri szerződések,. Szignalizációk elhelyezése  DMS eldöntése, szerződés, bevezetés.  Informatikai kapcsolatok, telefon, internet adatok, postacímek rögzítése, közzététele. Importőri, banki és egyéb szállítói informatikai kapcsolatok létrehozása, rendszerek átvétele, jogosultságok betanítás alapján való kiosztása.  Működés, nyitva tartás eldöntése, eljárási, működési rend, felelősségi körök tisztázása.  Biztonsági, vagyon- és tűzvédelmi tervek, utasítások kiadása. Telephelyi és felelősségi biztosítások megkötése  Készletek feltöltése, DMS indítása, működés jogi feltételeinek ellenőrzése, pótlása. Bevezetési marketing akciók terve, költségvetése és fedezete, importőri egyeztetése. Nyitás. Működés napról-napra (ügyfél), hónapról-hónapra (importőr és bank) évről-évre (Cég ügyfelei és dolgozói)

5

6

7

8 Ahogy megszületik Üzleti terv, piaci és banki háttér megszervezése. Előszerződés, felhatalmazás megszerzése importőrtől Beruházás, kiviteli tervek, költségvetés, ütemezés Banki finanszírozási szerződés Építés engedélyeztetés Kivitelezés megszervezése, lebonyolítása. Személyzeti háttér megteremtése betanítás Épület használatbavételi engedélye, telephely engedély Importőri szerződés, Szignalizáció. Informatikai kapcsolatok, eljárási, működési rend, felelősségi körök Bevezetési marketing akciók, nyitás. Működés napról-napra (ügyfél), hónapról-hónapra (importőr és bank)

9 Az INICIÁL Autóház Győri telephelye.

10 Iniciál Autóház 2008 Győr 9028 Győr Külső Veszprémi út 6.

11 Autószalon és szerviz alaprajza. Funkciók.

12 A Működés jogi környezete. Társasági törvény, kereskedelmi és fogyasztóvédelmi jogszabályok. Adó és VÁM szabályok. Banki szerződéses környezet EU tagság hatása: Tőke, információ, személyek szabad áramlása. Schengeni határ lebomlása Munkaerő és fogyasztó korlátozás nélküli mozgása EU normák életbeléptetése. Indokai, Kizárólagosság, mint piaci korlát. Gyártók korlátozása Kereskedelmi hálózatok átalakulása Multibrand Critérium rendszerek, -feltételek, vállalások 2009 Multibrand létrejötte, mentességek lejárta.

13 A tevékenység gyakorlati környezete Gyártók-Importőrök tervei, termékei Gazdasági környezet, piaci igények Szállítók-Logisztikai háttér fejlődése Marketing alkalmazása Jogszabályok Pénzügyi környezet Befektetői- kockázati tőke Bankok-Lízing cégek Biztosítók Vásárlóerő Humán erőforrások Informatikai háttér (Infrastruktúra fejlődés, alkalmazott tudás)

14 Amíg az autó gazdára talál… Tervezés-Gyártás-Kereskedelem Logisztika-Informatika Marketing- Pénzügyi management Autókereskedő: KereskedelemÚjautó Használt Autó Biztosítás Finanszírozás VevőszolgálatSzerviz Assistance Alkatrész Csere és bérautó, Flottakezelés tartósbérlet

15 Amiért egy vállalat működik Küldetés, –Befektetés megtérülés, profit termelés –Márka ügyfélkör kialakítás –Márka ismertség, elismertség visszacsatolása –Piaci részesedés –Ügyfélhűségesség Input-Output –Szállítóknak a kereskedő kiemelt vevő –Importőrnek hálózati tag, terület felelőse, partner –Dolgozónak munkahely, létbiztonság –Vevőnek szállító, akiben megbízik –Szervizügyfélnek segítség, támasz a bajban, „nem szeretem” költség a szerviznél –Hatóságnak ellenőrzendő egység, de partner is. –Adófizető és foglalkoztató centrum az állam és önkormányzat felé –A piac aktív és színes résztvevője a potenciális vásárlónak

16 Menü: MIXALLIN Minden jog (Iniciál A. Kft) Megtekintés: 1. CDP indítása (Győr) 2. CDP indítása (Győr) 3. CDP indítása (Sopron) 4. CDP indítása (Sopron) 5. CDP indítása (Mosonmagyaróvár) 6. CDP indítása (Mosonmagyaróvár) Háttér (batch) feldolgozások kezelése 10. Spool file-ok kezelése 11. VERK/400 indítása (Iniciál Autóház Kft) 12. VERK/400 indítása (Iniciál Autóház Kft) IGM: Verzió VERK/400 indítása (Iniciál Autóház Kft) System: MAYA 14. VERK/400 indítása (Iniciál Autóház Kft) Subsystem: QINTER 15. Jelszó váltás Felhaszn.: DM01178 Dátum: Exit Idő: 14:59:22 Kiválaszt: F5=Frissít Vállalatirányítás eszköze, DMS

17 « A legfontosabb cél, hogy ügyfeleink szemében a Renault 2008-ra a minőség és szolgáltatások terén a világon a három legjobb gyártó egyike legyen, minden piacon és az összes piaci szegmensben. » március 29. Carlos GHOSN és Louis SCHWEITZER A RENAULT CSOPORT FŐ CÉLKITŰZÉSE A CÉL, amely meghatározza a RENAULT-NISSAN világát….

18 Szolgáltatások minősége = Ügyfél-elégedettség = Hűség = Jövedelmezőség AZ ÜGYFÉL-ELÉGEDETTSÉG = ÜZLETI ÉRDEK Egy elégedett ügyfél 3 másikkal osztja meg örömét Egy elégedetlen ügyfél 9 másikkal osztja meg csalódottságát

19 PER1 – Tartós konstrukció PER2 – Pontos gyártás PER3 – Megbízható termék PER5 – Minőségi kultúra meghonosítása SZOLGÁLTATÁSMINŐSÉG RENAULT TÖKÉLETESÍTÉSI TERV - PER TERMÉKMINŐSÉG VÁLLALATI MINŐSÉGI KULTÚRA

20 ELEMEI:  Ügyfél útja  Mérés  Animáció  Alkalmazottak  Kommunikáció A PER4-ES TERV A szolgáltatásminőség fejlesztése az ÚJAUTÓ ÉRTÉKESÍTÉSBEN és a VEVŐSZOLGÁLATON

21 Kérdéseket köszönettel megválaszolom! ………..

22 Köszönöm a figyelmet és érdeklődést!


Letölteni ppt "Autókereskedelem a gyakorlatban Kereskedés létrehozása Szabó Zoltán © 2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések