Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kiemelt célok és feladatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kiemelt célok és feladatok"— Előadás másolata:

1 Kiemelt célok és feladatok
U7 – U13 korosztályok

2 Mérkőzésjáték megfigyelése
Irányított és felügyelt mérkőzésjáték A legnehezebb edzői feladat Gyorsan változó játékhelyzetek észlelése Mérkőzés, szülők hangulata magával ragadja az edzőt Adott torna feladatai Amennyiben periodizáljuk az adott évben a képzést, akkor feladat a az adott időszakban tanult játékhelyzetek, célok megfigyelése. Nem megvalósult játékhelyzetek észrevétele Észre venni a játékosok jó helyezkedése, mozgása miatti „nem megvalósult” játékhelyzeteket. Tapasztalatszerzés Az edzések alkalmával tanultak visszatérnek-e a mérkőzésen, ha nem, akkor miért nem, hogyan lehet ezen változtatni.

3 Képzési célok U7: a játék megszerettetése sportághoz kötődés
önbizalom kiépítése a technikai alapok oktatása játékokon keresztül alapvető mozgáskultúra kialakítása JÁTÉKÖRÖM – ÉN ÉS A LABDA

4 Kiemelt feladatok U7: a gyerekek mozgásigényének kielégítése
a játékok bemutatása a játékok és játékformák gyakori és változatos ismétlése utánzó képesség fejlesztése gyerekekre jellemző nyelvezet használata labdaérzékelés fejlesztése állandó sikerélmény biztosítása dicséret,motiváció

5 Mérkőzés megfigyelés U7:
A gyerekek örömmel, felhőtlenül vetik bele magukat a játékba? Érzünk rajtuk bármilyen megfelelési kényszert edzők, szülők felé? Az edzők segítik, támogatják-e a gyerekeket? Tapasztalunk-e olyan problémákat, melyek az általános mozgáskultúra hiányára utalnak? Szeretik a gyerekek a labdát?

6 Képzési célok U9: a játék megszerettetése szoktatás a játékhoz
labdaérzékelés , labdabiztonság fejlesztése koordináció,ügyesség fejlesztése játékhelyzetek oktatása, a játék alaptényezőinek megismerése JÁTÉKÖRÖM – ÉN - a LABDA – és a TÁRSAM

7 Kiemelt feladatok U9: a technika érvényesülése a játékhelyzetek megoldásában átadások – átvételek az első labdaérintés fontossága labdavezetés, cselezés tempó és irányváltásokkal kapura lövés labdabirtoklás alap játékelképzelései alap játékelképzelések az ellenfél labdabirtoklásánál labdabirtoklás váltások felismerése kétoldalúság

8 Mérkőzés megfigyelés U9:
A gyerekek milyen érzéssel vetik bele magukat a játékba? Sikerül-e a játék megszerettetése? Van-e megfelelési kényszer a gyerekeken, vagy tudnak-e felhőtlenül játszani? Vannak tanult, tapasztalt technikai elemek, amiket használnak a gyermekek? Labdabirtoklásnál látunk-e alap elképzeléseket? A gyermekek kérik a labdát, támogatják-e társukat? Törekszenek-e a labda birtoklásának segítségével a gólszerzésre? Van-e alap játékelképzelés? Ellenfél labdabirtoklásánál látunk-e alap védekezési megoldásokat? Labda és kapu között helyezkednek-e? Visszafutnak-e a labda vonala mögé? Labdabirtoklás váltásánál reagálnak-e? Itt mindkét váltás megfigyelése fontos. Az edzők segítik, támogatják-e a gyerekeket? Hagyják-e szabadon dönteni őket?

9 Képzési célok U11: a játék megszerettetése játékérettség
a játékszemlélet fejlesztése – tanulás játékokkal koordináció,ügyesség fejlesztése játékhelyzetek oktatása, a mérkőzés alaptényezőinek megismerése kisjátékokkal JÁTÉKÖRÖM – ÉN - a LABDA – és a TÁRSAIM

10 Kiemelt feladatok U10-11: egyéni és csoporttaktikai viselkedés
párharc – cselek összekötése tempó váltással játékhelyzetek megoldása kisjátékokban átváltások – átkapcsolások összjáték - összejátszás ritmus - dinamika reakció gyorsaság, gyorsság fejlesztése mozgáskoordináció – mozgáskészség kialakítása korosztályos játékrendszerek feladatainak ismerete fejelés

11 Kiemelt feladatok: erős átadások - lábra hatékony átvételek
szélességi és mélységi játék üres terület képzés, bejátszás védők mögé háromszög játék labdáshoz közelítés szélességi, mélységi tagozódás kényszerítők területvédekezés feladatai 2-3-4-játékos együttműködése

12 Mérkőzés megfigyelés U11:
A gyerekek milyen érzéssel vetik bele magukat a játékba? Megvan-e a győzni akarás a gyerekekben, és ehhez megvan-e a megfelelő önbizalom? A technikai elemek közül a passzok minőségének fontossága. ERŐSSÉG, pontosság! Labdabirtoklásnál látunk-e egyéni, és csoport elképzeléseket, gondolkodnak- e előre a gyerekek? Tudatosan cseleznek-e? Törekednek-e a labda birtoklására az 1:1 elleni játékok esetében is? Keresik-e a társaikat a pályán? Felismerik-e, hogy melyik pozícióból lehet előre játszani Vannak-e tudatos labda nélküli mozgások? (társ támogatása, mélységi beindulások, nyitott pozíció, stb.)

13 Mérkőzés megfigyelés U11:
Ellenfél labdabirtoklásánál látunk-e egyéni, de tudatos védekezési megoldásokat? Labda és kapu között helyezkednek-e? Visszafutnak-e a labda vonala mögé? Látjuk-e a védekező pozíció felvételét? Jól döntenek-e a gyerekek a kapu védése, és a labda megszerzése között? Labdabirtoklás váltásánál reagálnak-e? Törekszenek-e az ellenfél kibontakozásának lassítására, illetve a labda mielőbbi visszaszerzésére? Labdaszerzés esetén felismerik-e az ellenfél rendezetlenségét?

14 Képzési célok U13: Mérkőzésérettség
Csapat,csapatrészek, egyéni feladatköreinek elsajátítása Mérkőzéstapasztalat szerzése Futball kondíció, törzs tartóizomzatának, a gyorsaság technikai oldalának fejlesztése Egyéni képzés JÁTÉKÖRÖM – ÉN – és a CSAPAT

15 Kiemelt feladatok U13: Játékosok egymás közötti helyes távolsága
2-3-4-játékos együttműködése Csapatrészek együttműködésének kialakítása Játék tengelyben és széleken Mélységi játék Az ellenfél saját térfelén történő zavarása Létszámfölény a labda körül Fejelés

16 Kiemelt feladatok U13: nagypályás technikai végrehajtások, alkalmazkodás a megnövekedett távolságokhoz (más erőközlés, más szögben történő kivitelezés) indítások labdavezetésből mélységi beinduló társ irányába. pontrúgások technikai végrehajtásának oktatása, gyakoroltatása ( szögletek, szabadrúgások ) fejelés,lövés kapura beadásból alapkoordinációs gyakorlatok újbóli használata „szétesett” mozgások újbóli összerendezése alap koordinációs formákkal, futóiskolákkal gyorsaságfejlesztés, lépésfrekvencia fejlesztése

17 Mérkőzés megfigyelés U13:
Megjelenik-e a csapatért való küzdelem? Győzni akarás és erős mentalitás, párosul-e a önbizalommal? Megjelennek-e tudatos csapatjátékra utaló jelek? Labdakihozatal Letámadás Csapatrészek feladatai Esetlegesen stílusjegyek, játékelképzelés Stb. A megnövekedett térben, de a felgyorsult játékban, tudják-e alkalmazni a tanult, tapasztalt technikai elemeket?

18 Mérkőzés megfigyelés U13:
Labdabirtoklásnál látunk-e tudatos csoport elképzeléseket, gondolkodnak-e előre a gyerekek? Figyelik-e a játékhelyzet megoldásnál a labda pozícióját, az ellenfelet és a társainkat? 2-3 játékos együttműködése megvalósul-e támadásban? Felismerik-e, hogy melyik pozícióból lehet előre játszani? Tudatosan keresik-e a pályán a lehetőségeket? Vannak-e tudatos labda nélküli mozgások? (társ támogatása, mélységi beindulások, nyitott pozíció, stb.) Ellenfél labdabirtoklásánál látunk-e egyéni, de tudatos védekezési megoldásokat? Figyelik-e a játékhelyzet megoldásánál a labda pozícióját, az ellenfelet és a társainkat? Biztosítják-e egymást a játékosok, értik-e a biztosítás feladatát? Látjuk-e a védekező pozíció felvételét? Jól döntenek-e a gyerekek a kapu védése, és a labda megszerzése között? Labdabirtoklás váltásánál reagálnak-e? Törekszenek-e az ellenfél kibontakozásának lassítására, illetve a labda mielőbbi visszaszerzésére? Labdaszerzés esetén felismerik-e az ellenfél rendezetlenségét?

19 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kiemelt célok és feladatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések