Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Educatio NKft. T342B projekt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Educatio NKft. T342B projekt"— Előadás másolata:

1 Educatio NKft. T342B projekt
Intézményi konfiguráció lépései INYR Kibocsátás F1 Educatio NKft. T342B projekt

2 Tartalom 1.) Feladatok és előzmények
2.) Intézményi konfiguráció lépései 3.) Fogalmak áttekintése

3 1.) Feladatok és előzmények 2/1
Az megyei intézmény főigazgatója illetve a tagintézmény vezetője az INYR rendszerhez hozzáférést kap(ott): Oktatási azonosítójával és az ahhoz tartozó jelszóval be tud lépni a rendszerbe A közvetlen irányítása alá tartozó intézmény vagy tagintézmény vonatkozásában jogosult a következőkre: Valamennyi, az Intézményhez tartozó adatot eléri a rendszerben Munkatársai számára jogosultságokat tud kiosztani Intézmény irányítási szerepkör – szerkesztő Intézmény adminisztrátor – jogosultság karbantartó

4 1.) Feladatok és előzmények 2/2
A lépések végrehajtásához szükség lesz az INYR rendszer belépéshez szükséges felhasználónévre és jelszóra A munkatársak szervezethez rendelése és jogosultságainak beállítása az Oktatási azonosítóik segítségével történik, az intézménynél dolgozók Oktatási azonosítóit a jogosultságok kiosztása előtt célszerű összegyűjteni Oktatási azonosítók begyűjtése KIR személyi nyilvántartás_ címre jelszó kiküldése

5 2.) Intézményi konfiguráció lépései
2.1.) Bejelentkezés 2.2.) Beállított szakterületek ellenőrzése 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 2.4.) Ellátó szakemberek felvitele 2.5.) Kliensfelelős jogosultságok kiosztása 2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2.7.) Jogosultságkezelés delegálása

6 A rendszer elérése a következő címen történik az interneten keresztül: http://
2.1.) Bejelentkezés A támogatott böngészőverziók: - előfeltétel KIR és oktazonosító, ellátó szakember jogosultság beállítása Mikor tud bejelentkezni

7 KIR azonosítás, beállítás

8 KIR SZNY

9 KIR

10 2.2.) Beállított szakterületek ellenőrzése
Az intézményhez beállított szakterületek a szakszolgálati felületen legegyszerűbben egy új tevékenység rögzítésének megkezdésével és a választható szakterületek átnézésével ellenőrizhetőek. Szakterület ellenőrzése, jó került-e rögzítésre a protokoll admin felületen

11 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/1
Két szinten adhatóak ki: Intézményi szinten Szakterületi szinten (pl. Nevelési tanácsadás, logopédia, stb.) A kiadható jogosultság Intézményi szerkesztő Intézményi szakterületi szerkesztő Pontos részletek a fogalomtárban találhatóak Intézményi szint és szakterületi szint

12 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/2
A jogosítandó kolléga oktatási azonosítója alapján választható ki.

13 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/3
Intézményi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a szerkesztőt kell választani. Szerkesztői jogosultság

14 2.3.) Vezetői jogosultságok kiosztása 4/4
Szakterületi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakterület irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a szerkesztőt kell választani. Szakterület irányítási jogosultsáa Szerkesztő jogosultság

15 2.4.) Ellátó szakemberek felvitele
A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakszolgálati szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható, majd az adott szakterülethez tartozó szakszolgálati szerepkörök közül a listából kiválasztható a megfelelő elem. Szakszolgálati szerpkör, ellátó szakember

16 2.5.) Kliensfelelős jogosultságok kiosztása
A klienskezelő jogosultság intézményi szinten értelmezett. A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a kliensfelelőst kell választani. Klienskezelő intézményirányítási szerepkör, nem adható másnak Konkrét esetek

17 2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2/1
Csoportfelelős jogosultságok két szinten adhatóak ki: Intézményi szinten Szakterületi szinten Intézményi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a csoportfelelőst kell választani. Intézményi Szakterületi szint

18 2.6.) Csoportfelelős jogosultságok kiosztása 2/1
Szakterületi jogosultság esetén: A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Szakterület irányítási szerepkör” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szakterület a legördülő listából választható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a csoportfelelőst kell választani.

19 2.7.) Jogosultságkezelés delegálása
Intézményi adminisztrátor szerepkör kiosztása valamely felhasználó számára. A jogosultság típusát ki kell választani: Ez „Intézmény amindisztrátor” lesz. Az intézmény neve az első pár karakter begépelése után kiválasztható. A szerepkör listában a lehetőségek közül a jogosultság karbantartót kell választani. Jogosultkiosztás delegála kezdetben a vezetőnek van, mi legyen eztán?

20 3.) Fogalmak 3.1.) Alapfogalmak 3.2.) Használatban lévő szerepkörök
3.3.) Nem használt szerepkörök

21 3.1.) Alapfogalmak Intézmény (teljes megnevezése: pedagógiai szakszolgálati intézmény) Az INYR rendszerben pedagógiai szakszolgálati intézményként jelenik meg minden olyan Rendeletben meghatározott állami fenntartású feladatellátási hely - székhelyintézmény, tagintézmény, telephely -, ahol szakszolgálati tevékenységet végeznek. Szakterület Minden Intézmény esetében meghatározott, hogy milyen Szakszolgálati feladatokat lát el, ezek az Intézmény Szakszolgálati területei, a továbbiakban: Szakterületei.

22 3.1.) Alapfogalmak Tevékenység
Tervezési alapegység, egy önálló munkaegység (pl. egy foglalkozás, megbeszélés) Egy intézmény, egy szakterületén, egy időpontban, egy felelős által egy klienssel végrehajtandó feladat Egy szakszolgálati tevékenység(típusra) vonatkozhat (pl. szűrés, állapot megismerés, beavatkozás, kontroll)

23 3.1.) Alapfogalmak Szolgáltatási folyamat
a közös céllal, tervezett egymásutániságban megvalósított Tevékenységek Szolgáltatási folyamatba szervezhetőek. Ilyen lehet egy teljes terápiás folyamat, vagy pl. egy több lépcsős szakértői bizottsági vizsgálat Egy intézmény, egy szakterületén, egy kliensre vonatkozik, egy folyamat felelős által koordinált, de egyébként önálló tevékenységek sorozata Egy szolgáltatási folyamattípusra vonatkozhat (pl. szűrés, állapot megismerés, beavatkozás, kontroll)

24 3.1.) Alapfogalmak Klienstípusok 2/1
gyermek/tanuló = természetes személy, egyedi TAJ és/vagy oktatási azonosító nevesített csoport = intézményben szervezett csoport nem nevesített csoport = általunk szabadon nevezett egyszeri csoport iskolai/óvodai csoport = kiválasztott intézmény szabadon nevezett csoportja Szülő = (gondviselő), egy konkrét gyermek/tanuló-é gyermek/tanuló pedagógusa = egy konkrét gyermek/tanuló nevezett tanára Pedagógus = általunk szabadon nevesített Család = egy konkrét gyermek/tanuló családja

25 3.1.) Alapfogalmak Klienstípusok 2/2
szülők csoportja = általunk szabadon elnevezett pedagógusok csoportja = általunk szabadon elnevezett szakszolgálati szakalkalmazott = általunk szabadon elnevezett szakszolgálati szakalkalmazottak csoportja = általunk szabadon elnevezett szakszolgálaton kívüli szakember = általunk szabadon elnevezett szakszolgálaton kívüli szakemberek csoportja = általunk szabadon elnevezett szakember csoport = általunk szabadon elnevezett

26 3.1.) Alapfogalmak Gyermek/Tanuló Kliens = Gyermek/Tanuló
Természetes személy, gyermek/tanuló, aki egyedi TAJ számmal és/vagy oktatási azonosítóval rendelkezik Egy intézménybe új klienst csak a Kliensfelelős vehet fel a KIR rendszerből vagy „átmeneti” adatokkal, ha a KIR rendszerben még nem azonosított a TAJ szám szerinti alany Más intézménybeli adatai csak akkor láthatóak, ha adatai összevezetésre (Megfeleltetésre) kerültek a rendszerben A kliensadatokat, a megfeleltetését minden intézménynél a Kliensfelelős joga és kötelessége kezelni

27 3.1.) Alapfogalmak Csoport Kliens = Csoport (nevesített csoport)
A gyermekek/tanulókból az Intézményben, egy Szakterületen belül Csoportot lehet képezni A csoportnak van tulajdonosa, kezdési és befejezési dátuma (becsülten) Tagsága (az itt kezelt tagokat lehet a tevékenységnél a jelenléti ívre felvenni)

28 3.1.) Alapfogalmak Módszertani leírás
Módszertani leírás a módszertani egységesesítés, az alkalmazott módszerek rögzítése, és az egységes protokollok kialakítása és bevezetése miatt fontos Tevékenységnek és Szolgáltatási folyamatnak lehet módszertani leírása A szakszolgálati tevékenység illetve a szolgáltatási folyamattípus határozza meg a tartalmát

29 3.1.) Alapfogalmak Módszertani leírás elemei
Terület - Leírja, hogy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat milyen területre vonatkozott (pl.: Kognitív képességek, Finom-motorika) Módszer - Az alkalmazott diagnosztikai, fejlesztési módszer (pl.: Ayres terápia) Eszköz - A használt fizikai eszköz, amely az Intézmény eszközei közül kiválasztható (pl.: billenőtalp) Eszköztár - A használt eszköztár, pl.:tüskés labda. A eszköztárak nem szerepelnek az Intézmény nyilvántartásaiban, értékkészletből választhatóak Űrlap - Űrlap, amely a módszer vagy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat részletes adatait tartalmazza. Csatolmány - Megadott típusú állomány, amely a módszer vagy a Tevékenység/Szolgáltatási folyamat dokumentálását biztosítja.

30 3.2.) Használatban lévő szerepkörök
Szerepkör (jogosultságokat meghatározó adat) Szakszolgálati (Ellátó szakember) = aki a tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse, illetve csoport tulajdonosa lehet Irányítási szerepkörök = intézményi, illetve szakterületi szinten értelmezett irányítási, működtetési funkciókhoz kapcsolódó jogok Intézményi adminisztrátori = rendszerbeli adatok, jogosultságok kezelése Ezeket a jogosultságokat intézményi szinten, az intézményi adatkarbantartó felületen kezeli az erre jogosult.

31 3.2.1.) Szakszolgálati szerepkörök
Ellátó szakember = aki a tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse, végrehajtója, illetve csoport tulajdonosa lehet Egy ellátó szakember egyidőben több szerepkörrel is rendelkezhet Egy ellátó szakemberi szerepkör egy intézmény, egy szakterületén egy szakszolgálati szerepkört jelent (Pl. ABC intézményben a Gyógytestnevelés szakterületen gyógytestnevelő)

32 3.2.2.) Irányítási szerepkörök
Irányítási szerepkörök (intézményi/szakterületi) Szerkesztő = aki az intézmény/szakterület szintjén minden adathoz szerkesztési joggal hozzáfér (tipikusan valamilyen vezető ), de ezen a jogon nem lehet tevékenység, szolgáltatási folyamat felelőse Kliensfelelős = egy intézménynél új gyermek/tanuló felvételére, adatai kezelésére jogosult Csoportfelelős = egy intézmény/szakterületnél új csoportot tud létrehozni, adatait kezelni A két utóbbi általában társul valamilyen más szerepkörök mellé.

33 3.2.3.) Adminisztrátori szerepkörök
Adminisztrátor szerepkörök (intézményi szintű) Jogosultság karbantartó = aki az intézménynél a felhasználókat, azok jogosultságait kezelheti. Először az intézmény vezetője, majd akinek Ő beállítja ezt a jogot.

34 3.2.) Nem használt szerepkörök 2/1
Irányítási szerepkörök (intézményi/szakterületi) – első fázisban nem használtak Elemző = aki az intézmény elemzéseket készíthet Delegáló = aki kiosztja a tevékenységeket Jóváhagyó = aki a tevékenység elkészültét szakmailag jóváhagyja Jelentéskészítő = aki intézményi jelentéseket készíthet Ezek mind általában társulnak valamilyen más szerepkörök mellé.

35 3.2.) Nem használt szerepkörök 2/2
Adminisztrátor szerepkörök (intézményi szintű) Eszköz karbantartó = egy intézmény eszközeit kezeli Módszertani javaslattevő = az intézmény nevében kérelmezheti a rendszer protokoll adatkészleteinek bővítését Kompetencia karbantartó = az intézmény felhasználóinak kompetencia adatait kezelheti

36 Kérdések és támogatás Educatio INYR Helpdesk szolgáltatás
Telefonszám: (06-1) Kern Zoltán


Letölteni ppt "Educatio NKft. T342B projekt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések