Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek."— Előadás másolata:

1 Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek

2 A Sulinet Digitális Tudásbázissal szemben támasztott követelmények Technikai értékállóság –Forrásállományok Újrafelhasználhatóság –Önálló értelemmel bíró építőelemekből Tananyagkezelő keretrendszer (LCMS) –Eszközfüggetlen tároló és tartalomkezelő eszköz –Szakmai fórum

3 A tananyag-adatbázis Műveltségi területenként 7-12, ill évfolyamok törzsanyaga Óravázlatok, módszertani információk Elérhető tartalmak: –Újrafelhasználható tananyagelemek (pl. kép, hang, videó, feladat stb.) –Tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) –Gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak)

4 Tananyagegységek Tananyagelemekből hozhatóak létre Foglalkozás –kisebb, jól meghatározható tananyagtartalmat feldolgozó egység –elemek képernyőképekre (lapokra) rendezett halmaza –lapok között útvonal definiálható –módszertani tulajdonságok Téma –nagyobb tananyagtartalmat feldolgozó egység –foglalkozásokból szervezhető –módszertani tulajdonságok

5 A szerkesztés logikai folyamata TudásbázisFoglalkozásTéma

6 Logikai felépítés Gyűjtemény Foglalkozás

7 Módszertani meta adatok – tulajdonságok Célrendszer Módszer Tevékenység forma Tanulásszervezési munkaformák Szintér Korcsoport Időtartam

8 Célrendszer diszpozíciós képességek fejlesztése gondolkodási képességek fejlesztése grammatikai képességek fejlesztése kommunikációs képességek fejlesztése szociális képességek fejlesztése tanulási önszabályozási képességek

9 Módszer beszélgetés-vita mimetizálás-dramatizálás játék gyakorlás ellenőrzés-önellenőrzés kutatómunka-megfigyelés kiselőadás szereplés kérdve kifejtés

10 Tevékenység formák gyűjteménykezelés –Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás –adatkeresés –lényeg kiemelés –szerkezeti tagolás –vázlatírás –elemzés mérés-kísérletezés –mennyiségek mérése –becslés –kísérletek elvégzése –kísérletek szimulálása

11 Tevékenység formák alkotás –egyéni –csoportos –írott –tárgyi –előadói memorizálás –szépirodalmi szöveg –ismeretterjesztő szöveg –publicisztikai szöveg –didaktikai szöveg példamegoldás –képletek –számítások tájékozódás –térben –időben gyűjteménykezelés –Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás –adatkeresés –lényeg kiemelés –szerkezeti tagolás –vázlatírás –elemzés mérés-kísérletezés –mennyiségek mérése –becslés –kísérletek elvégzése –kísérletek szimulálása

12 Tanulásszervezési munkaformák /frontális osztálymunka /egyéni munka /egyéni munka/egyénre szabott /egyéni munka/részben egyénre szabott /kooperatív csoportmunka /differenciált csoportmunka /projekt

13 Korcsoport –1. évfolyam (6-8 év) –2. évfolyam (7-9 év) –3. évfolyam (8-10 év) ….stb Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei –/kötelező tanórai –/választható tanórai –/tanórán kívüli

14 Felhasználás lehetőségei, szintjei Egyszerű alkalmazás Foglalkozások, témák használata Többszintű keresés Találati listák elmentése, könyvjelzők elhelyezése Alternatív alkalmazás Új lapok, foglalkozások, témák összeállítása Szerkesztés, továbbfejlesztés Új elemekből új egységek

15 Tananyagelemek A tananyagelem a legkisebb építőelem, amiből az SDT anyagai felépülnek. Típus szerint csoportosíthatóak: kép, szöveg, hang, mozgókép stb. Különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: –altípus besorolás (pl. hangnál: zene/ének, zaj/zörej, beszédhang...) –technikai tulajdonságok (pl. méret, felbontás) –tartalmi tulajdonságok (pl. cím, tárgy, kulcsszavak)

16 Kép fotó festmény –olaj –akvarell –pasztel –akril –fal –vegyes rajz –szabadkézi –műszaki –számítógépi grafika –szabadkézi –számítógépi térkép –történelmi –földrajzi –művelődéstörténeti grafikon/diagram ábra –folyamatábra –állapotábra

17 Szöveg retorikai –jogi –politikai –egyházi –ünnepi tudományos –történelmi –műszaki –természettudományos –közgazdasági –művészettudományi –/filozófiai –társadalomtudományi publicisztikai –riport –hír –tudósítás –kommentár –esszé

18 Szöveg/szépirodalmi líra –vers –ballada –népdal dráma –tragédia –komédia epika mese elbeszélés monda regény novella szólás- közmondás

19 Szöveg hivatalos –önéletrajz –jegyzőkönyv –pályázat –levél magán –napló –magánlevél didaktikai –meghatározás –cáfolat –bizonyítás –utasítás

20 Szimuláció –modell interaktív nem interaktív –makett interaktív nem interaktív Link Táblázat

21 Mozgókép animáció –játékfilm –színház és előadó-művészet –ismeretterjesztő –dokumentum –sport és szabadidő –szórakoztató –reklám film –játékfilm –színház és előadó-művészet –ismeretterjesztő –dokumentum –sport és szabadidő –szórakoztató –reklám

22 Hang Zene –ének műdal népdal hangszeres zene Zaj –zörej mesterséges természetes Beszédhang –mesterséges –természetes Állathang Effekt Belső szervek hangja

23 egyszeres választás többszörös választás csúszka sorba rendezés párosítás kiegészítés behelyettesítés relációanalízis Tesztfeladat

24 Köszönöm a figyelmet!

25 Akarnak beszélni róla?


Letölteni ppt "Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések