Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda

2 HEFOP 3.2.1 Digitális tananyagfejlesztés
APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY 17 szakmacsoportban 2 kiemelt szakmacsoport EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. Kiegészítő tananyagfejlesztés „Jó gyakorlatok” Szimulációk

3 HEFOP 3.2.1 E-LEARNING KERETRENDSZEREK
Tartalom menedzsment rendszer SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER

4 KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER
MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS https://lms.sulinet.hu export/import TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis export/import Felhasználók OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. A már meglévő és az új eszközök integrált rendszere „Régi elem” „Új elemek” – SDT LMS Kapcsolat a rendszerelemek között – interface Felhasználó – adott cél ismeretében VÁLASZTHAT

5 EDUCATIO – LMS RENDSZER
Szerzői környezet Tanárok Tartalom-menedzsment rendszer Felhasználók LMS OKTATÁSI PORTÁL Képzés-menedzsment rendszer Új elemek – 2. Educatio – LMS Educatio-LMS és Ügyfélszolgálat Képzés menedzsment rendszer, Tartalom menedzsment rendszer, Szerzői környezet (CMS-hez) A szerzői környezet felhasználói – tananyagszerző tanárok Felhasználók – Oktatási portálon keresztül Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

6 SULINET DIGITÁLIS TUDÁSBÁZIS
SDT Akkreditált továbbképzés: 2006. május Eger (30 óra)

7

8 ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK
Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e. 814-ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott , majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) KIJÁRAT: sdt.sulinet.hu !!!!! Történelem: Pun háborúk

9 Elemek és egységek Tananyagelemek Tananyagegységek
Alap tulajdonságokkal rendelkeznek A tananyag bináris tartalmát képviselik Önmagukban zártak, értelmesek Tananyagegységek Pedagógiai, módszertani tulajdonságok A tananyag szerkezetét, felépítését képviselik Elemekre és egységekre hivatkoznak

10 Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma
Elemek Lap Foglalkozás Téma Új elemek – 1. SDT Tananyagelemek 2. nyilak 3. tananyagelemekből – lapok 4. nyilak és korábban létrehozott összetett struktúrák 5. összetett struktúrák – belső logikai kapcsolatok - bejárások Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

11 Támogatás a tanárnak és a tanulónak
KIJÁRAT - Indukció

12 SDT szolgáltatásai pedagógusoknak
A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése SDT szolgáltatásai pedagógusoknak A tanárok számára nyújtott szolgáltatások megfelelően rugalmas eszközrendszert adnak a pedagógusok kezébe annak érdekében, hogy az SDT tananyagjait akár változtatás nélkül, de adott esetben átdolgozás (akár tartalmi akár szervezési szempontból történő módosítás) után használják fel az oktatási folyamatban. A diákok az SDT tananyagokat akár önálló is feldolgozhatják.

13 SDT Tananyag szerkesztő
SDT Workflow Client SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: online/offline alklamazhatóság nagy erőforrásigény

14 SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései
1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 4. GRÁFSZERKESZTÉS 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 6. TESZT SZERKESZTÉS

15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda


Letölteni ppt "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések