Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda

2 HEFOP Digitális tananyagfejlesztés APERTUS KÖZALAPÍTVÁNY •17 szakmacsoportban •2 kiemelt szakmacsoport EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht. •Kiegészítő tananyagfejlesztés –„Jó gyakorlatok” –Szimulációk

3 HEFOP E-LEARNING KERETRENDSZEREK •Tartalom menedzsment rendszer S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS •Képzés menedzsment rendszer EDUCATIO – LMS RENDSZER

4 KOMPLEX E-TANULÁS RENDSZER TANULÁS MENEDZSMENT RENDSZER EDUCATIO-LMS https://lms.sulinet.hu TARTALOM MENEDZSMENT RENDSZER SDT Sulinet Digitális Tudásbázis OKTATÁSI PORTÁLOK, ADATBÁZISOK pl. export/import Felhasználók

5 Szerzői környezet EDUCATIO – LMS RENDSZER Képzés-menedzsmentrendszer Tartalom-menedzsmentrendszer LMS OKTATÁSI PORTÁL Tanárok Felhasználók Ügyfélszolgálat Forrás: UNITIS Rendszerház Rt.

6 S ULINET D IGITÁLIS T UDÁSBÁZIS SDT Akkreditált továbbképzés: május Eger (30 óra)

7

8 Karthágót a föníciai Türosz város telepesei alapították, a leírások szerint Kr. e ben. (A régészeti anyag alapján is elfogadják a 9. századot.) Lakói sémi eredetű punok, akik elsősorban a földközi - tengeri kereskedelemből éltek. Az utak, raktárhelyek biztosítására hoztak létre településeket egészen Szicíliáig, amelyek lassan önálló városokká fejlődtek. Terjeszkedésük révén Észak-Afrikában a rabszolgamunkára alapozott ültetvényes gazdálkodást is bevezették. Államformájuk arisztokratikus köztársaság volt. A vezetésben két csoport érdekei jeletek meg (hol ütköztek egymással), a kereskedelmet kézbentartó és ezért a tengeri uralmat fenntartani és erősíteni kívánó gazdag kereskedőké és a szárazföldi terjeszkedést igenlő nagy földbirtokosoké. Róma és Karthagó versengése az első pun háborúval nem ért véget: Karthágó hamar kiheverte a megaláztatást. Hispánia területének elfoglalásával ásványkincsekhez jutott, majd amikor a 25 éves Hannibál, Róma kérlelhetetlen ellensége elnyerte a fővezéri címet, felkészültek egy újabb háborúra. A második pun háború Kr. e között zajlott. A történelem egyik legkiválóbb hadvezérének tartott Hannibál Itáliában kívánta térdre kényszeríteni Rómát. (A rómaiak szintén idegen földön, Hispaniában és Afrikában kívánták megvívni a döntő csatákat.) ÚJRAFELHASZNÁLHATÓ TANANYAGELEMEK

9 Elemek és egységek •Tananyagelemek –Alap tulajdonságokkal rendelkeznek –A tananyag bináris tartalmát képviselik –Önmagukban zártak, értelmesek •Tananyagegységek –Pedagógiai, módszertani tulajdonságok –A tananyag szerkezetét, felépítését képviselik –Elemekre és egységekre hivatkoznak

10 ElemekFoglalkozásTémaLap Korábban létrehozott lap, foglalkozás, téma

11 Támogatás a tanárnak és a tanulónak

12 •A digitális tananyag rugalmas felhasználása a képességfejlesztésnek vagy a pedagógiai céloknak megfelelően –A foglalkozások mellett elérhetők módszertani- és tanulási információk –Fogalomtárak és fogalomtérképek a tananyaghoz –Tananyagvázlatok – illeszkedés a tanmenetekhez és segítség a pedagógusnak •Különböző oktatási, pedagógiai helyzet, igény, környezet támogatása •A digitális tananyagszerkesztés támogatása, testre szabott IKT-alapú anyagok készítése Digitalizált tartalom Technikai metaadatok Módszertani metaadatok Tanári, tanulói utasítások megjegyzések Tananyag- vázlat Foglalkozás- vázlat Gráf, bejárási útvonal SDT szolgáltatásai pedagógusoknak

13 SDT Tananyag szerkesztő SDT Workflow Client –SDT formátumú tananyagfejlesztés támogatása Jellemzők: –online/offline alklamazhatóság –nagy erőforrásigény

14 SDT Tananyag szerkesztő A tananyagszerkesztés technikai lépései 1. OKTATÁSI CÉL ÉS ESZKÖZ MEGHATÁROZÁSA 2. SZERKEZET KIALAKÍTÁSA (tananyagelemek, egységek) 3. META-ADATOK SZERKESZTÉSE 4. GRÁFSZERKESZTÉS 5.. TARTALOM FEJLESZTÉS 6. TESZT SZERKESZTÉS

15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda


Letölteni ppt "DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉS E-LEARNING KERETRENDSZEREK Csalagovits Ádám projekt koordinátor NFT Programiroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések