Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Széchenyi tehetségműhely Széchenyi István Gimnázium Szolnok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Széchenyi tehetségműhely Széchenyi István Gimnázium Szolnok."— Előadás másolata:

1 Széchenyi tehetségműhely Széchenyi István Gimnázium Szolnok

2  Az iskola tanulói közül a tehetségígéretek kiválasztása, tanítási órán kívüli képességfejlesztés biztosítása  A kiválasztottak személyiségjegyeinek fejlesztése  Tevékenykedtető, alkotó műhelymunka, a hatékony feladatmegoldáshoz szükséges képességek és a komplex gondolkodás fejlesztése A tehetségműhely célja

3  Tanulási erősségek kérdőív támogató pedagógus  Tóth-féle kreativitást becslő skála (TKBS) tanuló  RAVEN intelligenciavizsgálat tanuló  Iskolai motiváció (Kozéki-Entwistle) tanuló A témának megfelelően pl.  Kommunikációs stílus kérdőív tanuló A tehetségazonosítás módszere

4  Koordinátor, szakmai vezető a tehetségfejlesztésben jártas, képzett szakember, tehetségfejlesztési szakértő  Iskolapszichológus  Diáktanácsadó, tehetségfejlesztési módszertani tanácsadó, grafológus, tanulásmódszertan tanítására kiképzett pedagógus  Gyakorlott szaktanárok Szakemberek

5 1.Előkészítés  A tesztek felvétele, értékelése,  A résztvevő tanuló kiválasztása  Egyéni fejlesztési tervek elkészítése  A program kidolgozása, munkaterv elkészítése A tehetségműhely programja

6 2. Általános képességfejlesztés  Csapatépítő tréning  Önismereti tréning  A személyiség gyenge oldalainak fejlesztése  A figyelem, a kommunikáció, a szociális-együttműködési készségek, a kreativitás, a memória fejlesztése A tehetségműhely programja

7 3. A speciális képességek fejlesztése A tehetségműhely programja A tehetségműhely témájától függően különböző képességek  nyelvi,  zenei,  környezeti,  testi-kinetikus  interperszonális  vizuális stb.

8 2011Széchenyi kora – a reformkor  Kortörténet: a reformkor általános jellemzése (történelme, kultúrája), kiemelve a tanulók által vállalt területeket  Differenciált foglalkozások a különböző témák feldolgozására: a kor zenéje, környezetkultúrája, tánca, közélete, sajtója A tehetségműhely programja

9 3. A speciális képességek fejlesztése A tehetségműhely programja TEHETSÉGNAP – a tehetségműhely tevékenységének bemutatása A programból : • Műveltségi vetélkedő a reformkorral és Széchenyi Istvánnal kapcsolatban • Hagyományőrzők felvonulása • Reformkori büfé a tanulók által korabeli receptek alapján készített ételekből • Reformkori kávéház korhű berendezéssel, irodalmi és zenei műsorral • Táncház reformkori táncokból, bál rekonstruálása • Reformkori (fiktív) testnevelésóra, korabeli sportágak • Reformkori szolgáltatások: frizurakészítés, dagerrotípia (jelmezben fényképezkedés), • A GiMIrka reformkori tematikus különszáma 2011Széchenyi kora – a reformkor

10 Kávéház

11 Vetélkedő

12 Toborzó

13 Táncház

14

15  Az érzékszervek becsapnak minket. Érzékcsalódások. Hogyan működnek az érzékszervek?  Tanulókísérletek, állati szem és fül boncolása  Emberközeli áramforrások  Hétköznapi tárgyakból (pl. zöldségek, gyümölcsök, drót, befőttesüveg) áramforrások előállítása, az erőművek működésének szemléltetése  Mindennapi mérgeink  Látványos kísérletek elvégzése hétköznapi eszközökkel, anyagokkal  Ember a Naprendszerben  Az ember elhelyezése a Naprendszeren belül  Az vagy, amit megeszel  Az ember és a táplálkozás A tehetségműhely programja 2012 Íme az ember! A téma komplex természettudományos megközelítése

16 A programból:  Arkhimédész és a koronaD rámaelőadás  Ember és energia - Energiahordozók. Játék az árammal Tanulókísérletek  Ember az univerzumban Interaktív előadás  Mindennapi mérgeink - Háztartási anyagok vizsgálata Tanulókísérletek  Az vagy, amit megeszel - Élelmiszerek vizsgálata Tanulókísérletek  Hamu vagy gyémánt? Kőzetfelismerés  Komplex természettudományi vetélkedő kb. 200 tanuló részvételével A tehetségműhely programja 2012Íme az ember! TEHETSÉGNAP

17 Tanulókísérlet

18 Arkhimédész és a korona

19 Mindennapi mérgeink

20 Ember és energia

21 Vetélkedő

22 A tehetségműhely programja 4. Értékelés, hatékonyságvizsgálat • A tapasztalatok összegzése • Kimeneti kérdőívek kitöltése, értékelése • Az egyéni fejlődés megbeszélése a pszichológussal a kérdőívek tükrében (igény szerint)


Letölteni ppt "Széchenyi tehetségműhely Széchenyi István Gimnázium Szolnok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések