Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program Dr. Schiffer Csilla. a new-york-i Open Society Institute megbízása gyermekközpontú pedagógiai módszertani rendszer 2001: megalakul.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program Dr. Schiffer Csilla. a new-york-i Open Society Institute megbízása gyermekközpontú pedagógiai módszertani rendszer 2001: megalakul."— Előadás másolata:

1 LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program Dr. Schiffer Csilla

2 a new-york-i Open Society Institute megbízása gyermekközpontú pedagógiai módszertani rendszer 2001: megalakul az Ec-Pec Alapítvány szociálisan hátrányos helyzetű gyermekeket nevelő óvodák, iskolák

3 1.Középpontban a gyermek 2.A gyermekekhez alkalmazkodva, a nekik megfelelő tempóban, lépésekben 3.Cél: a jó motiváció (úgy erősítsék a gyerekek tanulási kedvét, az osztályközösséget, hogy minden egyes gyerekben megkeresik az értéket) 4.Gyerekek, pedagógusok és a szülők, együtt fogalmazzák meg a célokat

4 ALAPELVEK Alkalmazkodás a gyermek személyiségéhez, szükségleteihez és egyéni fejlődéséhez Individualizáció az értelmi, érzelmi és szociális képességek egyenértékű fejlesztése a világ komplexitásának felismerését segítő aktív-felfedezésre építő tanulás megfelelő tanulási módszerek használata a feltételrendszert biztosító tevékenység-központok kialakítása a szülőkkel való partneri együttműködés; a pedagógusok folyamatos továbbképzése és támogatása; a gyerekek korszerű, természet-, és társadalomtudományi, anyanyelvi,- matematikai, művészeti – esztétikai és gyakorlati tudásának gyarapítása az információkra való nyitottság, az egész életen át tartó tanulás megalapozása

5 NEVELÉS az aktív, önirányításon és önálló döntéseken, egyéni és közösségi felelősségvállaláson alapuló magatartás kialakítása A PEDAGÓGUS elsősorban a tanulási folyamat segítője, azaz facilitátor megőrzi, felkelti, és folyamatosan fenntartja a tanulási kedvet megszervezi a gyerekek önálló tapasztalat- és ismeretszerzését biztosítja a sikeres tanulás feltételeit, az iskolai és az azon kívül szerzett tapasztalataik integrációját minden eszközzel törekszik a gyerekek mélyebb megismerésre, az egyéni különbségekre építve tervezi meg a pedagógiai folyamatokat.

6 TANULÁSSZERVEZÉS az időkeretek rugalmasan alkalmazkodnak a gyerekek pillanatnyi állapotához a napi és a heti időbeosztást kezdetben piktogramokkal, majd szöveggel, olvasógyakorlatként is felhasználva jelzik a gyerekeknek. a közös munkát a reggeli nyitó - és a délutáni záró beszélgetések foglalják keretbe. a különböző műveltségterületeket változatos tevékenységek keretében, összefüggésekben ismerteti meg. egyéni naplóírás, a saját “könyvek” készítése, szituációs- és drámajátékok a munka többnyire párokban, csoportokban, a kooperatív tanulás módszereit alkalmazva történik

7 KAPCSOLAT A SZÜLŐKKEL a program épít a pedagógusok és a szülők közös felelősségére a szülőket bevonják az osztály életébe: iskolán kívüli programok szervezésével, érdekes foglalkozások vezetésével közvetlenül tapasztalatot szerezhetnek saját gyermekükről az iskolai és a családi szocializáció egymásra épül, kiegészíti egymást

8 IRODALOM Ec-Pec Alapítvány (2006): A Lépésről lépésre program - Nevelés a 21. században Hunyady Györgyné (1998. szerk.): Lépésről lépésre – Iskolai program I–II. Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum, Budapest


Letölteni ppt "LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program Dr. Schiffer Csilla. a new-york-i Open Society Institute megbízása gyermekközpontú pedagógiai módszertani rendszer 2001: megalakul."

Hasonló előadás


Google Hirdetések