Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 - 2008 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 - 2008 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ."— Előadás másolata:

1 Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

2 A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A kutatás célja hogy: a hazai honlapok a VMR adatainak segítségével hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló és médiatervező cégek munkatársait honlapjuk látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól a résztvevő honlapok látogatói szegmensei egymással és a hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatók legyenek, továbbá az évente kétszer elvégzett vizsgálat segítségével lehetővé váljon a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése a hazai internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásait feltérképezve hiteles információkat adjunk a különböző piaci szereplőknek a hazai internetezőkről. Magyarország legnagyobb átfogó online kutatása! Nélkülözhetetlen adatforrás: reklámozáshoz, szolgáltatáshoz, értékesítéshez... NRC-TNS VMR2008/1 A kutatás háttere és célja

3 A hagyományos kutatással megalapozott online kutatás során a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők hiteles képet kaphatnak az internetezők: honlap látogatási szokásairól (egyes honlapok esetében az aloldalak látogatottságáról is) online reklám attitűdjéről (offline vs online reklámok elfogadottsága) médiahasználati szokásairól (tévé, rádió, nyomtatott sajtó) státuszáról (ESOMAR, illetve JFK – jövedelem, fogyasztás, képzettség – státusz) online vásárlási szokásairól (tartós fogyasztási cikkek megléte, vásárlási szándéka) számítástechnikai jártasságáról, internet használatáról és érdeklődési köréről demográfiai jellemzőiről Alapadatok: Alapsokaság: a legalább hetente egyszer internetező14-69 évesek Célcsoport: a vizsgált honlapokat látogató internetezők A honlapok: a legnagyobb hazai portálok és honlapok (165 honlap) Mintavétel:rétegzett irányított véletlen mintavétel ~300 mintavételi ponton Módszer:online adatfelvétel Mintanagyság: fő Adatfelvétel:2008. május 23 – július 6. Elérés:online reklámok, reklám, NetPanel.hu access panel Hiteles kutatási adatokkal győzzük meg a hirdetőket arról, hogy hirdessenek az interneten és az Ön honlapján. A kutatás tartalma NRC-TNS VMR2008/1

4 Az ESOMAR ajánlása szerint a háztartás társadalmi csoport besorolását az adott háztartás fő- keresőjének jellemzői jelölik ki. Definíció szerint a háztartás főkeresője a háztartásban élők közül az a személy, aki legnagyobb arányban járul hozzá a háztartás jövedelméhez. A társadalmi csoport képző változói az aktív főkereső esetében a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a foglalkozási kategória, az inaktívak esetében pedig a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a vagyoni helyzet. Az ESOMAR-változó képzése az ajánlás által meghatározott szabályokat szerint történik. Az ESOMAR társadalmi kategória változó felépítése Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy. ) A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. Az ESOMAR társadalmi kategória NRC-TNS VMR2008/1

5 „A” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív „B” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív „C1” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó „C2” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív „DE” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása NRC-TNS VMR2008/1

6 VMR2008 II. félév INTERNET HASZNÁLAT ÉS DEMOGRÁFIA

7  A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 55 százaléka internetezik minden nap – másik fele ennél ritkábban csatlakozik a világhálóra.  A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de természetesen még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 55 százaléka férfi, 48 százaléka 30 év alatti, 30 százaléka Budapesten él.  A gyakori internetezők 73 százaléka internetezik otthonában. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők mindössze 8 százaléka használ modemes kapcsolatot. A szélessáv térnyerését jelzi, hogy 40 százalékuk ADSL, 42 százalékuk pedig kábeltévés eléréssel internetezik.  Munkahelyén az internetezők 32 százaléka, iskolában pedig 16 százaléka szokott internetezni. Az iskolai internetezés természetesen elsősorban a fiatalokra jellemző: a évesek 43 százaléka szokott internetezni oktatási intézményben. VMR2007: rövid összefoglaló I. NRC-TNS VMR2008/1

8  Az internet használat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.  Az internetezők 27 százaléka használja (rendszeresen vagy alkalmanként) társ- és partnerkeresésre az internetet. – chatelni 39, fórumozni 44 százalék szokott. Blogokat az internetezők fele olvasgat, de csak 12 százalék teszi ezt rendszeresen, a saját bloggal rendelkezők aránya pedig 11 százalék.  Minden második internetező szokott valamilyen ingyenes játékot játszani az interneten (a rendszeresen játszók aránya viszont csak 10 százalék), online szerencsejátékot 9 százalékuk játszik legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek: szoftverért 14, zenéért 7, képért vagy videóért 6 százalék fizetett. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre: jelenleg 18 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel. VMR2007: rövid összefoglaló II. NRC-TNS VMR2008/1

9  Az internetezők 65 százaléka életében legalább egyszer rendelt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül – azok aránya, akik legalább alkalmanként használják erre a világhálót, 40 százalék. Az internet használók 17 százaléka biztos benne, további 32 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy a következő fél évben vásárol valamit az interneten keresztül. Az adatok azt jelzik, hogy az utóbbi fél évben jelentősen nőtt az online vásárlók aránya, és a vásárlás iránt nyitottak aránya is magasabb, mint korábban.  A éves internetezők háromnegyede rendelkezik lakossági folyószámlával (a 18 év felettiek körében ez az arány 87 százalék) – pénzügyeit 33 százalék szokta az interneten keresztül intézni, további 8 százalék pedig tervezi, hogy fél éven belül kipróbálja az online bankolást. VMR2007: rövid összefoglaló III. NRC-TNS VMR2008/1

10  Az internetezők 2 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben vásárol autót, 10 százalék pedig valószínűnek tartja ezt. Az autóvásárlást tervezők több mint fele használt gépkocsi vásárlását tervezi, 11 százalékuk viszont biztos abban, hogy új autót fog venni.  Az internetezők alig több mint 1 százaléka tervezi fél éven belül új építésű ingatlan vásárlását, további 4 százalék valószínűnek tartja a közeljövőbeli lakásvásárlást.  Az internetezők 54 százaléka tervezi, hogy a következő fél évben üdülni megy: belföldi üdülést 39, külföldi üdülést 24 százalék tervez, 21 százalék viszont még bizonytalan e kérdésben – a netezők 26 százaléka ugyanakkor biztos abban, hogy a következő fél évben nem megy üdülni.  Az internetezők 59 százaléka még sosem utazott repülőgéppel, 23 százalékuk pedig utazott már, de az utóbbi két évben nem ült repülőre. Fapados légitársasággal 16 százalék utazott már. Az internetezők 7 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben fog repülőgéppel utazni, azok aránya pedig, akik ezt valószínűnek tartják, 10 százalék. VMR2007: rövid összefoglaló IV. NRC-TNS VMR2008/1

11 VMR2008/1 mfor.hu alapadatok

12 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

13 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

14 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

15 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

16 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

17 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

18 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

19 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

20 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

21 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

22 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

23 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

24 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

25 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

26 mfor.hu alapadatok (n=143) NRC-TNS VMR2008/1

27 NRC Piackutató Kft. Tel: (06-1) Fax: (16-1)


Letölteni ppt "Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 - 2008 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések