Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A DIFER használata. A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A DIFER használata. A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára."— Előadás másolata:

1 A DIFER használata

2 A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára

3 Mi a célja ? A DIFER programcsomag funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést.

4 „DIFER HATÁS” Az első tanévek eredményei döntően meghatározzák a tanulók jövőjét. Az alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ.

5 Felmért területek:  koordináció  hallás  szókincs  számolási készség  következtetés  összefüggés- megértés  szocialitás

6 Az írásmozgás-koordináció mérése A vonalrajzok elemzése életkor-specifikus firkálás, rajzolás, gyurmázás késleltetett írástanítás

7 Beszédhanghallás Megkülönböztetés: 1. Képzés helye 2. Zöngésség 3. Időtartam 4. Hangkihallás Rövid és hosszú változat

8 Beszédhanghallás 2. Az első osztályosok: 46 % Megkülönböztetési hiány = beszéd- rendellenesség, olvasási- helyesírási zavar éves korig Pedagógiai kompetencia

9 Relációszókincs 4 változat Térbeli-, időbeli-, mennyiségi-, hasonlósági-, cselekvési viszonyok Nélkülözhetetlen Kommunikáció alapfázisa Az iskolába lépők 20%-ának hiányos Késői beszédindulás, hátrányos nyelvi környezet Napi kétszeri mesemondás és annak megbeszélése

10 Elemi számolási készség Hat szubteszt 1, 2, 3, Számlálás Manipulatív számolás Számkép-felismerés Számolvasás } vizsgálata 22% -a kezdő és előkészítő szint Jól fejleszthető készség

11 Tapasztalati következtetés 2 feladatsor, vizsgálati elem Ha játékot kapok, örülök. Most játékot kaptam, tehát ……….(örülök.) A szülők nyelvi kultúrája és iskolázottsága döntő Rendszeres kötetlen vagy tematikus beszélgetés

12 Tapasztalati összefüggés megértés 8 vizsgálati elem 4-8 évesek: elemi összefüggések Spontán folyamat Heterogenitás Módszertani segédanyag 10 % előkészítő, kezdő szinten Helyzetük reménytelen

13 Szocialitás Szociális aktivitás megfigyelése három „ülésben” 1. Társas feladathelyzet 2. Kapcsolatfelvétel 3. Elemi szintű erkölcsi érzék 4. Feladatvállalás 5. Feladattartás


Letölteni ppt "A DIFER használata. A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések