Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kompetenciák funkciója és tartalma  2006. március 9.  Falus Iván.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kompetenciák funkciója és tartalma  2006. március 9.  Falus Iván."— Előadás másolata:

1 A kompetenciák funkciója és tartalma  március 9.  Falus Iván

2 Milyen kívánalmakat támasztunk az új képesítési követelményekkel szemben?

3  A követelmények öleljék fel a felkészültségnek mindazokat a lényeges elemeit, amelyeknek birtokában az adott tevékenységre felkészített személy eredményesen el tudja látni feladatát.

4  A követelmények megfelelő kritériumai legyenek a képzettség megítélésének. (segítségükkel el lehessen dönteni, hogy valaki képzett pedagógus-e vagy sem, kiadható-e számára a diploma vagy sem.)

5  A követelmények alapján legyenek meghatározhatók az adott személy felkészültségének erős és még fejlesztendő elemei, legyen meghatározható a további fejlesztés (segítés, képzés) iránya, feladatai.

6  A képesítési követelmények a maguk összességében határozzák meg a képzés tartalmi elemeit és ezek célszerű kapcsolódásait. Legyenek kibonthatók a képzési területek, tantárgyak, tanegységek, s ezek főbb témakörei, váljon világossá, hogy melyik tantárgy milyen módon járul hozzá a kompetenciák kialakulásához.

7  A követelmények legyenek hatással a képzés szemléletmódjára, folyamatára, módszereire, mintegy implikálják azt.

8  Álljon rendelkezésre olyan mérési metodika, amelynek segítségével a követelmények teljesülése, s annak színvonala megállapítható.

9 KörnyezetCselekvés Kompetenciák Nézetek, hitek Szakmai önazonosság Nézetek önmagáról Küldetés Elhivatottság Tudás, készségek, attitűdök A hagyma modell

10  Készségskill  Jártasság  Képességability

11 A kompetencia fogalma A kompetencia a pszichikus képződmények olyan rendszere, amely felöleli az egyénnek egy adott területre vonatkozó ismereteit, nézeteit, motívumait, gyakorlati készségeit, s ezáltal lehetővé teszi az eredményes tevékenységet.

12  A sztenderdek a kompetenciák szintjeit fogalmazzák meg, s kellően specifikusak, explicitek és értékelhetők; világos alapot szolgáltatnak a képesítés megbízható, konzisztens odaítéléséhez függetlenül attól, hogy a szakember milyen képző intézményben szerezte tudását.

13  Tudásknowledge  Attitűdök/nézetekdispositions  Képességek performance


Letölteni ppt "A kompetenciák funkciója és tartalma  2006. március 9.  Falus Iván."

Hasonló előadás


Google Hirdetések