Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

4. osztályos példa Bubernik Eszter. Életkor: 4. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Egymás mellett élésre nevelés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "4. osztályos példa Bubernik Eszter. Életkor: 4. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Egymás mellett élésre nevelés."— Előadás másolata:

1 4. osztályos példa Bubernik Eszter

2 Életkor: 4. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Egymás mellett élésre nevelés

3 A foglalkozás tartalma, tanulási terület a jó fogalmának tisztázása a gyerekek erkölcsi nevelése személyes tapasztalataik előhívásával önismeret, önvizsgálatra késztetés vélemény megfogalmazása, vita helyes magatartásformákra nevelés, szoktatás

4 A foglalkozás célja az egymás iránti érdeklődés bizalom kialakítása, önfeltárás, önvizsgálatát és reális önismeret és tapintat fejlődése,

5 A foglalkozás célja az eredményes kommunikáció megtapasztalása, eredményes problémamegoldás, egyenlő partnerként, udvarias, de magabiztos viselkedés kialakítása

6 A kompetenciafejlesztés fókuszai: Önismerettel összefüggő kompetenciák, szociális és anyanyelvi kompetenciák

7 Az órán alkalmazott módszerek: beszélgetés, beszéltetés, kérdezés, megbeszélés, szerepjáték, értékelés tanulásszervezés: önálló munka, frontális osztálymunka, csoport munka taneszközök, szemléltetés: puzzle – játék, képek, fehér lap, íróeszköz

8 A következő óra témája: A rossz fogalmának tisztázása.

9 1. Ráhangolódás, feszültségoldás Kapcsolódás játék:A terem átrendezése megtörténik már szünetben. A zene szól, vidám hangulatú, táncolható muzsika. A játékosok úgy mozognak a zenére, hogy bejárják a rendelkezésükre álló teret. Amikor a zenét megállítjuk, mindenki azon a helyen és abban a pózban kell, hogy maradjon, amelyben a csend érte (mozgás-stop).

10 1. Ráhangolódás, feszültségoldás A szünetek alatt instrukciókat kapnak, például: Mozgás közben ujjaiddal érintsd meg a melletted elhaladók kezét! A vállak súrlódjanak egymáshoz! A hátak érintkezzenek!

11 1. Ráhangolódás, feszültségoldás Válassz ki valakit, s a kisujjatok kapcsolódjék egymásba. Együtt mozogjatok tovább! Együtt táncoljatok tovább!

12 1. Ráhangolódás, feszültségoldás A játék többek között segíti a koncentrációt, együttműködést, ismerkedést, érintés, társválasztás által. A játék célja a feszültségoldás mellett az egymással való együttműködés fejlesztése. A játékot kövesse rövid megbeszélés.

13 2. Motiváció Az osztályt 3 kiscsoportra bontja a tanító, amelynek szempontja lehet a képességek, vagy szimpátia is. Kiscsoportokban dolgozva puzzle – játék. Ki kell rakniuk a borítékokban lévő képdarabokat! Mit ábrázolnak a képek?

14 2. Motiváció A 3 borítékban a 3 csoport témájához kapcsolódó képet tartalmaz. 1. csoport: fagylalt 2. csoport: anyuka képe 3. csoport: kiskutya

15 2. Motiváció Általában mind a három kép szeretetérzést, jó érzést vált ki mindenkiből, mert többnyire mindenki szereti a fagylaltot, az anyukáját és a kiskutyákat.

16 3. Célkitűzés Tapasztalatok, élmények mozgósítása a jóról.

17 4.Téma feldolgozása 1. kiscsoport feladata „A jó fogalma” témakört kapta. Minden gyerek kap egy üres lapot, amire jó dolgokat, érzéseket, eseményeket kell összeírnia. Instrukció: címszavakat írjanak.

18 4.Téma feldolgozása A jó megértésének a kulcsa a szeretet azaz az olyan dolgok, érzések, események felelevenítése, ami pozitív örömérzésekre, jó élményekre épül. Például, hogy ő mit és kit szeret, mi a jó a számára.

19 4.Téma feldolgozása Ezek mind segítik kibontakozni a személyiségüket, a nyílt őszinte feltárulkozással. Emellett pedig a közösség is informálódik az adott gyerekről.

20 4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok:  Szeretem a…  Nagyon jó érzés nekem, amikor…  Nagyon szeretem, amikor…

21 4.Téma feldolgozása Felsorolás:  Dolog  Érzés  Esemény

22 4.Téma feldolgozása 2. kiscsoport feladata „Mi a jó a másik ember számára?” Aki lehet például az apuka, anyuka, testvér, osztálytárs, egész osztály, tanító néni stb. Instrukció: címszavakat írjanak.

23 4.Téma feldolgozása A tanulók lapjaikra a következő kérdésekre keresik a válaszokat:  Ki fontos számunkra?  Miért szeretünk másokat?  Minket miért szeretnek mások?  Mit tehetünk ezért?

24 4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok:  Ki fontos számunkra  Szeretünk más embert, mert

25 4.Téma feldolgozása  Engem azért szeretnek, mert  Azért, hogy mások szeressenek

26 4.Téma feldolgozása A szeretet és a szükséglet szoros kapcsolatának felismerésére is alkalom nyílik Mert ha szeretünk valakit odafigyelünk a szükségleteire, mert a szeretetigény is egyfajta szükséglet adok-kapok stb.

27 4.Téma feldolgozása 3. kiscsoport feladata „A természettől kapott jó dolgok” témaköre. Feladatuk olyan listát írni, ami ezt a témakört lefedi.

28 4.Téma feldolgozása Lehetséges válaszok: A feladat elvégzése után meghallgatják egymást a csoportok. Majd ki is egészíthetik egymás felsorolásait és állíthatnak egy fontossági sorrendet.

29 5. Kiscsoportos improvizációs játék A jó megélése. Mind a három csoport, egy- egy rövid jelenetet ad elő saját témaköréből. Például: Egy meglepetés története. Testvérféltékenység feloldása. A jó dolgokkal kapcsolatban egy történet kitalálása.

30 6. Az óra lezárása A történetek közös megbeszélése.

31 7. Az óra értékelése Pozitívumok és mire kell máskor jobban odafigyelni.


Letölteni ppt "4. osztályos példa Bubernik Eszter. Életkor: 4. osztály Témakör: Közösségben élünk Téma: Egymás mellett élésre nevelés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések