Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

•Etikaoktatás kialakítása a Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnáziumban •Beszélgetés és vita, mint az etikaórák meghatározó munkaformája •A képzés jelene.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "•Etikaoktatás kialakítása a Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnáziumban •Beszélgetés és vita, mint az etikaórák meghatározó munkaformája •A képzés jelene."— Előadás másolata:

1

2 •Etikaoktatás kialakítása a Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnáziumban •Beszélgetés és vita, mint az etikaórák meghatározó munkaformája •A képzés jelene és várható jövője iskolánkban •A bemutatásra kerülő tananyag feldolgozása: társas kapcsolataink •Tanulói reflexiók •Tanmenet •Tematikus terv •Óraterv Társas kapcsolatok, közösségek működésének aspektusai témakörben

3 Az etikaóra nem hittanóra.

4

5 •9-10. évfolyam – heti 0,5 óra (egy félévig heti 1 óra) •9. évfolyam: önismeret •10. évfolyam: társas kapcsolatok

6 alap: a SZERETET mások elfogadása • szeretet • szerelem • szexualitás • bioetikai kérdések Írd le azt, ami először megfogalmazódott benned (gondolat, érzelem)! • Két hónapig csak a szeretetről fogunk beszélni. „Jaj de jó!” „Jó, de mit lehet erről ennyi ideig beszélni?” „Lerágott csont.”

7 • A magyar nyelv szóhasználata a szeretet témakörében A magyar nyelv szinonimarendszerének vizsgálata • A szeretet fogalmának meghatározása. (Definiálható-e a szeretet?) Tudjuk-e egyáltalán, miről is beszélünk? érzelem Biblia Szeretethimnusz Isten a szeretet tudatos döntés a jó mellett • A szeretet és vonzódás kapcsolata és különbözősége Érzés-e a szeretet?

8 • A szeretet és igazság, valamint jog és erkölcs kérdése (érzés, akarat) Szeretetből lehetünk-e igazságtalanok? Igazságosságunk tehet-e bennünket szeretetlenné? A kegyes hazugság… Jogos-e, ami erkölcsös? Ami nem erkölcsös, az egyben jogellenes is? • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” Önmagunk elfogadásától mások elfogadásáig. Önmagunk helyes szeretetének szükségessége.

9 • Az ellenségszeretet Megvalósítható-e a krisztusi életpályamodell: „Szeresd ellenségedet!” A szeretet, mint akarati tényező, mely tudatos döntésünkön alapszik. „Viseljétek el egymást szeretettel.” (Szt. Pál) A szeretet, mint tudatos döntés.

10 • Szeretetkapcsolatok I. – Haverság és barátság „Ön dönt” játék • Szeretetkapcsolatok II. – Anyai és apai szeretet emóció – ráció • Szeretetkapcsolatok III. – A szeretet művészete: az önfeláldozó szeretet a hétköznapok szentjei (pl. szüleink) • Szeretetnyelvek Általában úgy szoktunk szeretni, ahogy szeretnénk, hogy bennünket szeressenek. Szeress úgy, hogy a másiknak örömet szerezz vele!

11 SZERELEM, SZEXUALITÁS • A szerelem anatómiája, a szeretet és szerelem különbözősége – érzelem és tudat, ösztön és akarat • A szexualitás anatómiája – szexuális szokások: ma • Felelősségteljes szerelem és szexualitás – felelősségtudatos élet – jövőkép: élettársi kapcsolat vagy házasság – gyermekvállalás – család BIOETIKA

12 „Nagyon jó volt, hogy nem volt annyira kötött az óra tananyaga és nem kellett rohannunk vele, hanem tudtunk arról beszélgetni, ami minket érdekelt. Igazán sok fontos dologról volt szó, ami véleményem szerint még hasznunkra fog válni a hátralevő életünkben. Kár, hogy a következő félévben nem lesz ilyen óránk.”

13 „Nekem tetszettek az órák. Nagyok sok jó és új dologgal gazdagodtam. Addig, amíg az életvitel órán nem beszéltünk arról, hogy mi is valójában a szeretet, addig nekem csupán egy érzést jelentett.”

14 „Nem tudok megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy a szeretet az egy döntés. Nekem mindig is érzés marad. Rossz lenne az élet, ha mindig mindenki egyetértene mindenkivel, hiszen kimaradnának az élmények, a balesetek, az örömök, a boldogság vagy a fájdalom, a gyász, az ünnepi készülődés, az izgalmak. Nem érzem úgy, hogy többet tudtam volna meg, de sikerült más szemszögből is meglátnom a világot. Nem utolsó sorban megismerhettem osztálytársaim gondolatait, érzéseit, amelyeket talán más körülmények között, más órákon nem fedtek volna fel.”

15


Letölteni ppt "•Etikaoktatás kialakítása a Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnáziumban •Beszélgetés és vita, mint az etikaórák meghatározó munkaformája •A képzés jelene."

Hasonló előadás


Google Hirdetések