Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető."— Előadás másolata:

1 Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető

2 O RVOSOK A GYÓGYSZERIPARI MARKETINGRŐL 68% - A gyógyszeripari marketing TÚLÉLÉSét az eddigi hagyományos megoldásoktól eltérő ALTERNATÍV KOMMUNIKÁCIÓ jelentheti 62% - Az orvostársadalom elfogadta, hogy a hagyományos kommunikációs megoldások kora lejárt, NYITOTT AZ ÚJDONSÁGOKRA, új megoldásokra 55% - A HAZAI GYÓGYSZERIPARI MARKETING meglehetősen ELMARADOTT az innovációban ahhoz képest, hogy az általunk gyártott termék (gyógyszer) magas fokú innovációt képvisel 49% - A gyártók PRÓBÁLKOZÁSa az alternatív kommunikációban egyelőre CSEKÉLY, pedig az orvostársadalom részéről NYITOTT A FOGADÓKÉSZSÉG Szinapszis kutatás (2013), n=506 AZ ORVOSOK ÉRZIK A VÁLTOZÁST ÉS NYITOTTAK AZ ÚJDONSÁGOKRA!

3 A HAGYOMÁNYOS MEGOLDÁSOK HELYETTESÍTHETŐK, KIEGÉSZÍTHETŐK … MÁR NEM IDEGEN A HAGYOMÁNYOS MEGOLDÁSOK „ONLINE CSERÉJE” Továbbképzések, kerekasztal beszélgetések – minden 4. orvos szerint Személyes látogatás, konferenciák – több, mint 10% szerint Szinapszis kutatás (2013), n=506  TERMÉSZETESEN VÉGLETEK VANNAK, SZAKOKRA KELL „SZABNI”  FOGALMAK TISZTÁZÁSA, MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ELŐTÉRBE KERÜLÉSE

4 WEB2.0- ÁS MEGOLDÁSOK FELÉRTÉKELŐDÉSE Szinapszis kutatás (2013), n=506 71% A beszűkülő kommunikációs lehetőségek következtében AZ ONLINE ORVOS-SZAKMAI KÖZÖSSÉGEK, FÓRUMOK SZEREPE biztosan FEL FOG ÉRTÉKELŐDNI a jövőben 57% Egy látogatóval ápolt kapcsolatom úgy is lehet nagyon hatékony, ha a LÁTOGATÓ nem csak személyesen, hanem ONLINE (PL. SKYPE-ON, EN) IS KAPCSOLATBAN VAN VELEM  ELENGEDHETETLEN A LÁTOGATÓ INVOLVÁLÁSA! A háziorvosok 22, a szakorvosok 16%-a hetente többször látogatja…

5 A Z ORVOSLÁTOGATÁS GYAKORLATA ÁTALAKULT Szinapszis kutatás (2013), n= perc 9 perc …korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban GP SPEC látogatók száma/nap látogatók összetétele …korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban 16 perc 12 perc látogatók összetétele látogatók száma/nap

6 L ÉLEKBEN AZ ORVOSOK IS FELKÉSZÜLTEK : SEMMI NEM LESZ MÁR A RÉGI Szinapszis kutatás (2013), n=506 68% szerint a LÁTOGATÁSOK MENNYISÉGE tovább CSÖKKEN 56% a GYÁRTÓKKAL ÁPOLT KAPCSOLATa jelentősen ELTÁVOLODOTT az elmúlt 1-1,5 évben 46% a gyógyszergyárakat sokszor "ARCTALAN ÓRIÁSNAK" érzi – EZT MÉG MAGA A LÁTOGATÓ IS ELISMERI! A GYÁRTÓI-BRAND IMAGE, PR SZEREPÉNEK FELÉRTÉKELŐDÉSE! A LÁTOGATÓ SZEREPÉNEK ÁTALAKULÁSA

7 A Z ORVOSLÁTOGATÓ SZEREPE FONTOS – DE! Szinapszis kutatás (2013), n=506 orvos, (2012) n=207 látogató, teljes mértékben egyet értők 47% Az orvoslátogatóknak lépést kell tartani az új digitális megoldásokkal 37% AZ ORVOS IS ELFOGADTA, HOGY AZ INTERNET A KÖVETKEZŐ NÉHÁNY ÉVBEN KIEGÉSZÍTI AZ ORVOSLÁTOGATÓ MUNKÁJÁT A LÁTOGATÁS NEM NÉLKÜLÖZHETETLEN TÖBBÉ AZ ORVOSLÁTOGATÓ „ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA” SZÜKSÉGES 58% A személyes orvoslátogatás a kapcsolattartás nélkülözhetetlen eleme 79% 34% Gyógyszercég-orvos kapcsolatról valójában nem beszélhetünk, inkább csak látogató-orvos kapcsolatról 31%

8 A LÁTOGATÁS MINŐSÉGÉNEK JÖVŐJE MÉG „ NYITOTT ” Szinapszis kutatás (2013), n=506 A minőség várható változásának megítélése vegyes – Nincs negatív prekoncepció! Kevés idő – praktikus megoldások Egyénre szabott kommunikáció – TARTALOM ÉS CSATORNA Szakmához közel álló, GYAKORLATIAS információk A SZAKMAI FELKÉSZÜLTSÉG MELLETT KOMMUNIKÁCIÓS ÉS HELYZETMEGOLDÓ KÉSZSÉGEK ELŐTÉRBE KERÜLÉSE (90%)

9 A Z ORVOS ATTITŰDJE TÖBB SZEMPONTBÓL IS MEGVÁLTOZOTT SZAKMAI INFORMÁCIÓSZERZÉS 1#1#1#1# ÉLETHOSSZIGLAN TARTÓ TANULÁS  kényszer a hagyományos megoldások bizonyos szintű helyettesítése GYORS, PRAKTIKUS MEGOLDÁSOKat igényel - 57% rendelkezik okos eszközzel

10 A korábbi rendszerbe belefásultak Nyitottak az új kapcsolatok, együttműködések iránt: o diagnosztikai cégek, o biztosítók, o telekommunikáció, o külföldi munkavállalás lehetősége o MAGÁNEGÉSZSÉGÜGY - minden 2. orvos magánrendelésen is dolgozik (szolgáltat!) 2#2#2#2# EGZISZTENCIÁLIS HELYZET JÖVEDELMÉNEK 25%-A BEVALLOTTAN NEM ÁLLAMI FORRÁS! A Z ORVOS ATTITŰDJE TÖBB SZEMPONTBÓL IS MEGVÁLTOZOTT

11 GYEMSZI  Piactisztulás Orvos-beteg kapcsolat, kommunikáció Jogi kérdések előtérbe kerülése 3#3#3#3# ÚJ KIHÍVÁSOK A Z ORVOS ATTITŰDJE TÖBB SZEMPONTBÓL IS MEGVÁLTOZOTT 92% A betegek információigénye jelentősen nőtt az elmúlt néhány évben 79% A gyártói kommunikáció szerves részét kell jelentse a betegek felé irányuló kommunikáció is

12 Kapcsolat:


Letölteni ppt "Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések