Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült 2007. februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült 2007. februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus,"— Előadás másolata:

1 Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus, a Lélekkutató Intézet igazgatója, az Egymásért Egy-Másért Alapítvány megbízásából

2 Tartalom ● A grafológia lényege, értelme ● A vizsgálatban résztvevők és a vizsgálat tárgya ● A közönség teszt ● A gyerek és a környezete ● Az erőszak természete, hatása, visszahatása ● A tehetség jelzése ● Az eredmények összefoglalása, értékelése ● Megoldások, javaslatok, ötletbörze

3 A grafológia lényege Az alkotó (duktor) mikró és a makró világának, a racionális és irracionális összefüggéseinek, a szociális térben való elhelyezkedésének projekciójából (grafikum) való visszakövetkeztetés a duktor egyéniségére és személyiségére, és az elemzések szintéziséből tevődik össze a grafológia. A gondolat, az érzelem, a testi állapot, a kapcsolatrendszer, a tendenciák, a viszonyulások elemezhetőek és értelmezhetőek.

4 Játék a jelenlévőkkel ● Gondolják végig, mi történt Önökkel tegnap reggeltől, mostanáig!

5 ● - Ki gondolt az alvásra, az álomvilágra?

6 Rajzolás: ● Az üres lapra rajzoljon egy kört!

7 ● Jelölje be a középpontját! ● Rajzoljon a lapon bárhova egy nyilat, legalább 1 cm hosszút! ● Írja le a pozitív egész számokat 0-tól addig, ahány éves jelenleg!

8 Grafológiai teszt ● A lap másik oldalára írja le az alábbi mondatot: ● „Vágyom arra, hogy még sikeresebb legyek, és aktívan cselekszem is ezért!” születési és mai dátum, három aláírás egymás alatt.

9 ● Ugyanezt a szöveget leírni, de a másik kézzel!

10 ● Összehasonlítás: mennyire olvasható, mennyire hasonlít? ● Az eredmény utal a bal-jobb szimmetriára, a két fél egyenrangúságára.

11 A gyerekeket ért néhány lényeges erőszakos hatás ● A bal kéz és a jobb kéz egyenrangúságának önkényes felborítása. (megoldás pl.:jobb kéz ír, a balkéz rajzol ● Az erőszakos, horrorisztikus jelenetek a médiában, a játékokban. Ezek csökkentése, több mese. ● A feszület szimbóluma. Ellentmond a józan észnek és a jó szívnek. ● A születés előttről származó erőszakos hatások. Megoldás: pl. a magzat jogállásáról szóló alkotmányerejű törvény meghozatala.

12 A gyerekrajzok és írások vizsgálata ● Cél: szűrési módszer kifejlesztése és alkalmazása az általános iskolások körében, a veszélyeztetettség illetve a talentum felismerése érdekében. ● A nagyon pozitív fogadtatás, és a lelkiismeretesség megtisztelő a számunkra! ● 199 elemezhető írásminta és rajz érkezett. ● Ebből írásban lett elemezve (gyors, informatív jelleggel) 50 db minta. ● A minták archiválhatók, a személyiségi jogokat maximálisan tiszteletben tartjuk.

13 A gyerekek rajzainak elemzése ● A fa ● A Napocska és a Holdacska ● Az arc szemből ● Az arc oldalról

14 Rajz minta

15 A fa: az Életfa. ● Hova helyezte el az életterében? ● Mennyire kifinomult? ● Milyen arányok vannak? ● Színek ● Gyökér: az eredet ● Törzs: az érzelem, a tapasztalás ● Lomb: a gondolkodás, a fantázia ● Egyéb: szervszimbolika

16 Eredmények: ● A többség (70 %-nál is több) a bal oldalra helyezte el a fát. ● 60 % erős, vastag törzs és lomb. ● 25 % részletesen megrajzolt ● 15 % nagyon gyengén, vázlatosan megrajzolt ● Határozott életképpel indul legalább 60 %! ● Kritikus szinten van: 5 %

17 A Napocska és a Holdacska ● A megszemélyesített Nap és a Hold jelentése. ● Elhelyezkedése: lányoknál, fiúknál. ● Az állapota ● Relatív helyzete ● Kísérő elemek

18 Eredmények ● A többség megszemélyesíti és pozitívan, mosolyogva ábrázolja a Napot is és a Holdat is. ● 15 % az egyiket nem személyesíti meg. ● 20 % nem személyesíti meg egyiket sem. ● 5 % viharfelhőket is rajzol. ● 5 % csillagot is rajzol a Hold köré. A gyerekek többsége egyenrangúnak veszi a Napot és a Holdat.

19 Az arc ● Szemből ábrázolva a jelen helyzet ● Oldalról: a jövő iránya, vagy a múlt felé fordulás ● Eltérések, relatív helyzetek ● Színesség ● Kifinomultság ● Nagyság

20 Eredmények ● 60 %-ban az arcokat egy színű ceruzával rajzolták, leginkább feketével. ● 5 % kifejezetten részletgazdag. ● 15 % kicsi, semmitmondó. ● A szem és a száj mindenhol szerepel, az orr kb 20 %-nál lemarad, a fül a szemből nézetben csak 25 %-nál látható. ● A profil általában balra néz. ● Az arcok többsége nem mosolyog. ● Az arcok túlnyomó többsége a nemi párhuzamot mutatja. ● A szemből nézet és az oldalnézet ritkán vált nemet.

21 A gyerekek kézírásának elemzése ● Tartalmi rész: vélekedések önmagáról és a környezetéről ● Grafológia: összhang az önismerettel, a szándékokkal, a tehetséggel, és az iskolai elismertséggel. ● A vizsgálható szempontok. ● A dinamikus elemzés alapja

22

23 Jól vizsgálható a kézírásból ● Értelmi képességek: logikusság, gyorsaság, pontosság, képi gondolkodás, kreativitás, fantázia, kombinációs készség, elemző készség, flexibilitás, rendszerszemlélet. ● Érzelemvilág: hangulatiság, érzelmek dominanciája, hullámzása, cselekvőkészség, örülni tudás, önbizalom, önértékelés. ● Egészség: Genetikai alapadottság, idegrendszer, keringés, testrészek, izület, immunrendszer, néhány szerv, fizikai terhelhetőség. ● Szociabilitás kapcsolat a szülőkkel, team-tagság, dominancia, vezetési kapacitás, megbízhatóság, lelkiismeretesség, vállalkozó szellem, önállóság. ● Talentum: művészetekben, tudományokban, sportokban. ● Múltbéli hatások, jelen állapot és a jövőkép, tendenciák.

24 Eredmények Értékrendek ● A gyerekek többségénél (80 %): elsődleges a barátság. másodlagos a tanulás majd az iskolai megfelelés. ● A gyerekek 75 %-a kifejezetten szívesen jár iskolába, és nagyon jó véleménye van az iskoláról 60 %-nak ● A gyerekek ezt komolyan is gondolják (a kézírásuk alapján megfigyelhető)

25 Mosoly ● A gyerekek többsége, legalább ¾-e pozitív karakter, a környezeti hatásokra pozitívan reagál. ● 15 % negatív mentalitású. ● 5 % aggasztóan negatív. ● A gyerekek többsége, kb. 60 %-a pesszimista, a jövőképében a negatív elemek erősebbek. ● A gyerekek 25 %-a optimista, erősen lelkesedni tudó.

26 Álmok és a vágyak ● A gyerekek nagyobb része realista. ● A 20 % fellegekben jár. ● A 20 % pedig nagyon földhözragadó, és kishitű. ● A gyerekek csak kis részében van rosszindulat. ● A gyerekek többsége határozott életcélokat megfogalmaz, ezek 2/3-a reálisnak tűnik, 1/3 nonszensz. ● A gyerekek nagy többsége hasznos tagja akar lenni a társadalomnak. ● A pénz nagyon domináns hatású

27 Mozgás ● A testnevelés, a sport közkedvelt. ● Fiúknál a foci vezet, a lányoknál a tánc. ● A mozgás, az életenergia kovásza, kevésnek tűnik. ● A gyerekek fizikai terhelhetősége átlagos, de soknál jelentkezik a gyengeség, a túlterhelésre érzékenység. ● A gyerekek 85 %-a egészséges genetikai apparátussal rendelkezik.

28 Egyéb ● A cigánykérdés: nincsen életerő halálfélelem empátia ● Művészétek: alkotó és előadó (csoportos, egyéni) ● Paraképesség és a felnőttek (kapcsolatok itt és odaát)

29 Ötletbörze ● Írjon le egy jó ötletet arra, hogyan lehet a gyerekek helyzete jobb? ● Írjon le egy hasznos kezdeményezést arra, hogyan lehet a gyerekek helyzete jobb? ● A legjobbakat jutalmazzuk!

30 Összegzés ● A grafológiai elemzések alapján megállapítható, hogy a vizsgált 200 diák átlaga jó eredményt mutat a művészi és a tudományos tehetségben. Legalább 10 %-a országos hírre tehet szert, és legalább 5 %-a nemzetközileg is elismert teljesítményre képes. ● Ez az eredmény jobb az országos átlagnál, az eddigi ismereteink alapján. ● Az írásminták részletesebb elemzésével név szerint is kiválaszthatók azok, akiktől kiemelkedő eredményt lehet elvárni.

31 A gyerekek a jövőnk reménységei. A gyerekek a felnőttekben reménykednek. Tehát: mi egymásért vagyunk, egy másért, egy még jobbért!


Letölteni ppt "Grafológiai elemzés Nyíregyházi iskolások kézírásának és rajzainak elemzése, értelmezése. Készült 2007. februárjában. Készítette: Szilvásy Péter, grafológus,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések