Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás."— Előadás másolata:

1 PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás

2 A KÍSÉRLET TÁRGYA Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában Az emlékezet szerepe a szorzótábla megtanulásában

3 PROBLÉMAKÉRDÉS Összefüggésben van-e a tanulók emlékezete a szorzótábla memorizálásával?

4 A KUTATÁS CÉLJA Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását Annak megállapítása, hogy milyen mértékben befolyásolja az emlékezet fejlettsége a szorzótábla megtanulását

5 AZ EMLÉKEZET Az információk tárolásának és előhívásának képessége Az információk tárolásának és előhívásának képessége Három szakasza van: kódolás,tárolás, Három szakasza van: kódolás,tárolás, előhívás Emlékezetünk a számolás fontos támasza Emlékezetünk a számolás fontos támasza Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Munkaemlékezet: rövid időre tárol, kisebb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással Tartós emlékezet: hosszú időre tárol, nagyobb kapacitással

6 HIPOTÉZISEK A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. A jó emlékezőképességgel rendelkező tanulóknak könnyebben megy a szorzótábla megtanulása. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az emlékezetfejlesztő gyakorlatok segítenek a szorzótábla megtanulásában. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását. Az önbizalom mértéke is befolyásolja a szorzótábla megtanulását.

7 A KUTATÁSI MINTA BEMUTATÁSA Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Mezőfényi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya – kísérleti csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Csomaközi I- VIII osztályos Iskola III. osztálya- kontroll csoport Létszám: tanuló Létszám: tanuló

8 MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Induktív kutatási stratégiát használtunk és ezen belül a pedagógiai kísérletet. Módszerek: Módszerek: Feltáró kutatási módszer: Feltáró kutatási módszer: tudásszintmérés ( feladatlap) tudásszintmérés ( feladatlap) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív) pszichológiai vizsgáló eljárás ( kérdőív)

9 A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kezdeti teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye 82.62% Kísérleti csoport teljesítménye 74.06%

10 Emlékezetfejlesztő gyakorlatok

11 A végső teszt eredményeinek bemutatása Kontroll csoport teljesítménye % Kísérleti csoport teljesítménye 72.03%

12 A kísérleti csoport eredményei a kísérlet előtt és után Név Kezdeti teszt Végső teszt B K10086 B E100 B A2015 D E2560 É M10076 H H K K A K P3952 K D4268 L F9479 M C8482 M A S I9685 T M10095 V B10081

13 Énkép- vizsgálat eredményei Csomaközi III. oszt. Mezőfényi III. oszt.

14 KÖVETKEZTETÉSEK Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását Az emlékezet fejlettsége befolyásolja a szorzótábla tanulását A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye A fejlesztő program következtében kis mértékben nőtt a fejlesztő programban részt vett tanulók teljesítménye Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását Az önbizalom mértéke nem befolyásolja a szorzótábla megtanulását


Letölteni ppt "PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések