Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben Tudományos irányítók: Dr. Bura László Dr. Szabó Thalmeiner Noémi Egyetemi adjunktus Végzős hallgató: Szabó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben Tudományos irányítók: Dr. Bura László Dr. Szabó Thalmeiner Noémi Egyetemi adjunktus Végzős hallgató: Szabó."— Előadás másolata:

1 Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben Tudományos irányítók: Dr. Bura László Dr. Szabó Thalmeiner Noémi Egyetemi adjunktus Végzős hallgató: Szabó Purgui Beáta

2 A gyermeknevelés alkotó, fejlesztő tevékenység. Célja, hogy mi szülők segítsünk a gyermeknek olyan személlyé válni, aki elégedett önmagával és életmódjával.

3 A szülők a gyermek első és legfontosabb tanítói, ezért fontos a köztük levő: - érzelmi - kommunikációs - kötődési kapcsolat. A szülők – szeretet - együttérzés - korlátozás - határozottság, megtanítja a gyermeknek melyek a szabályok, határok és következmények.

4 Nevelési hibák Korábbi évtizedekre a túlzott szigor. Mai korra a kontroll, korlátozás hiánya. Szigorú vagy engedékeny szülők.

5 Túlzott szigor következményei Felnövő gyerekek: dacosak, szorongóbbak, keserűek, mély érzelmi sérülést szenvednek Túlzott engedékenység következményei Gyerekek: nem lesznek önmegvalósítók, önzőkké, követelődzőkké válnak, agresszívebbek. Van önbizalmuk, autonóm személyiségek, felnőtt modellel való azonosulásra törekednek.

6 Büntetés Elkedvteleníti a gyereket, csökkenti önbizalmát, agresszív tendenciáit erősíti és szembefordítja a büntető személlyel. Mindig a vétség arányában kell megállapítanunk, személyre szabottan alkalmazzuk. Jutalmazás Mindig a helyes viselkedést jutalmazzuk, ne adjuk késleltetve, ne halmozzuk el a gyermeket tárgyi jutalmakkal.

7 Pedagógiai kutatás Kutatásom célja megismerni az óvodáskorú gyermekek szüleinek nevelési szokásait szabályait és hibáit. A minta bemutatása ÖsszesenVárosVidék Anyák3750%2027%1723% Apák3750%2027%1723% Összesen74100%4054%3446%

8 I.Hipotézis A szülők 3 óránál kevesebb időt szánnak gyermekeik nevelésére naponta

9 II. Hipotézis Az anyák többsége alkalmaz szabályokat nevelése során, míg az apák többsége nem alkalmaz szabályokat

10 III. Hipotézis A szabály megszegését büntetés követi

11 IV. Hipotézis A szülők nem minden esetben tartatják be gyermekeikkel a szabályokat

12 V. Hipotézis A gyermekek anyjukhoz fordulnak szívesebben problémájukkal

13 VI. Hipotézis Sok szülő bünteti gyermekét veréssel

14 VII. Hipotézis A szülők többsége tárgyi jutalommal jutalmazza gyermekét

15 VIII. Hipotézis A szülők pozitívan viszonyulnak gyerekeik viselkedéséhez A legtöbb szülő inkább pozitív tényezőket sorolt fel, kevesen adtak olyan válaszokat, ami arra utalna, hogy nem ért egyet gyermeke viselkedésével.

16 IX. Hipotézis A szülők szeretnék, ha gyermekeik felnőttkorukban olyanná válnának, mint szüleik Vannak, akik szeretnék, ha gyermekük szigorúbb lenne, de vannak, akik azt szeretnék, ha türelmesebbek, engedékenyebbek lennének. Mindezek ellenére a szülők nagyobb része szeretné, ha gyermekeik felnőttkorukban olyanná válnának, mint szüleik.

17 X. Hipotézis A legtöbb szülő boldognak és egészségesnek szeretné látni gyermekét 25 év múlva A válaszok szinte mindegyike két jellemzőt tartalmaz: legyen egészséges és boldog.

18 Következtetések Akár szigorral, akár engedékenyen nevelve gyermekeinket a szülő-gyermek kapcsolat jó, persze problémák adódhatnak és adódni is fognak, de mi szülők megpróbáljuk ezeket kiküszöbölni és gyermekeinket a lehető legjobb úton nevelni és vezetni.

19 Javaslatok további kutatásokhoz Nagyobb gyerekek kikérdezése arról, hogy ők miként viszonyulnak szüleik neveléséhez, valamint arról, hogy ők szülőként milyen nevelési módszereket, szokásokat alkalmaznának.


Letölteni ppt "Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben Tudományos irányítók: Dr. Bura László Dr. Szabó Thalmeiner Noémi Egyetemi adjunktus Végzős hallgató: Szabó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések