Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FUTÁR PROJEKT A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE Gelencsér László BKV – FUTÁR Projektiroda 2011. december 7.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FUTÁR PROJEKT A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE Gelencsér László BKV – FUTÁR Projektiroda 2011. december 7."— Előadás másolata:

1 FUTÁR PROJEKT A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE Gelencsér László BKV – FUTÁR Projektiroda december 7.

2 FUTÁR projekt – célok és eszközök A Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer fejlesztése és korszerűsítése Célok A közösségi közlekedési információk rendszerszemléletű begyűjtésével, feldolgozásával, értékelésével és hasznosításával biztosítja a közösségi közlekedési rendszerek versenyképességének jelentős javulását. A közlekedési infrastruktúra és a járműpark fejlesztéséhez képest lényegesen kisebb beruházással biztosítja a meglévő járműpark hatékonyabb működtetését, és az utasok színvonalasabb és kiszámíthatóbb kiszolgálását. Eszközök Műholdas jármű-helyzetmeghatározó rendszer (GPS) Új forgalomirányító rendszer és diszpécserközpont Dinamikus utastájékoztató rendszer Jelzőlámpa-befolyásolás Adat- és beszédkommunikáció Terjedelem A BKV Zrt. villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózata

3 FUTÁR projekt – rendszerelemek

4 FUTÁR projekt – utastájékoztatás Internet: utas oldali online járműkövetés valós idejű útvonaltervezés Mobil eszközök: SMS lekérdezés SMS értesítés Megállóhelyek: megállóhelyi, csomóponti kijelzők (hangszóróval) rádiós hangszórók Járművek: külső és belső kijelzők akusztikus tájékoztatás A tömegközlekedési járművek pozíciójának ismeretében azok közlekedéséről a nap 24 órájában előrebecslés adható: bármely megállóhelyre megadható a járművek várható indulási ideje forgalmi zavar esetén automatikus tájékoztatás adható A FUTÁR megoldásai az információk átadására

5 FUTÁR projekt – utastájékoztatás Közterületi utastájékoztatás 257 új közterületi utastájékoztató egység: csomóponti kijelző (hangosítással) – 19 db megállóhelyi kijelző (hangosítással) – 201 db monitor – 37 db További 74 db, már meglévő eszköz kerül integrálásra. a járművek valós indulási idejének kijelzése a felkínált utazási alternatívák révén a várakozási és utazási idő csökkentése tájékoztatás a járatok forgalmát érintő változásokról a kiszámíthatóság, megbízhatóság megteremtése a szolgáltató iránti bizalom növelése Járműfedélzeti utastájékoztatás automatikusan működő akusztikus tájékoztatás minden járművön meglévő kijelzők illesztése 987 db járművön új kijelzők beépítése 545 db járművön

6 FUTÁR projekt – háttérrendszer Új beszédkommunikációs hálózat A jelenleg polgári célra elérhető legmodernebb, szabványos digitális rádiótechnika: frekvenciatakarékos nagy megbízhatóságú dinamikus csoporthívás-képzés Adatkommunikáció forgalomban lévő járművekre: 3G+HSDPA hálózat telephelyeken: wi-fi hálózat Új diszpécserközpont Szabó Ervin téren 32 db munkaállomás Forgalomirányítás folyamatainak szoftveres döntéstámogatása Jelzőlámpa-befolyásolás Teljesítmény-elszámolás Járművezetői teljesítmények Alvállalkozói teljesítmények

7 A FUTÁR projekt alapadatai Telepítendő eszközök A projekt beruházási költsége: Ft Ebből önrész: Támogatásintenzitás: Ft 60% Forgalomirányításba vont, járműfedélzeti eszközzel szerelt jármű 2295 járművön Közterületi kijelző257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző2024 új kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása32 munkaállomás Adat-, és beszédkommunikációs hálózatBudapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció14 telephely Jelzőlámpa befolyásolás30 csomópont

8 Tömegközlekedési járművek előnyben részesítése a jelzőlámpás csomópontokon   Utazási idő csökken  A tömegközlekedés versenyképessége javul   Keringési idő csökken  Járműigény csökken  A szolgáltató költségei csökkennek Forgalomirányítás   Kedvezőbb forgalomfelügyeleti és -beavatkozási feltételek  Javuló menetrendszerűség Forgalmi tervezés: több és pontosabb adat a járművek közlekedéséről   Javuló elszámolhatóság   Megtakarítási lehetőségek tárhatók fel Dinamikus utastájékoztatás   Gyorsabb információtovábbítás (valós idejű információk)   Pontosabb információk   Javuló megbízhatóság   Szélesebb körű tájékoztatás   Mindig tudható, hogy a járművek honnan hová közlekednek   Mindig tudható, mikor érkezik a jármű a megállóba   Ha a jármű nem érkezik, mindig tudható, miért. Alternatív utazási javaslat adható. A FUTÁR szolgáltató-független, térben kiterjeszthető, integrált informatikai rendszer. FUTÁR projekt – Hatások, eredmények

9 Továbbfejlesztési lehetőségek – FUTÁR 2 Volumenében Több közterületi kijelző Több jelzőlámpa HÉV bevonása Metró bevonása Társszolgáltatókkal való integráció Funkcionalitásban E-ticketing járműdiagnosztika

10 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "FUTÁR PROJEKT A FORGALOMIRÁNYÍTÁS ÉS UTASTÁJÉKOZTATÁS FEJLESZTÉSE Gelencsér László BKV – FUTÁR Projektiroda 2011. december 7."

Hasonló előadás


Google Hirdetések