Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója Kisalföld Volán Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója Kisalföld Volán Zrt."— Előadás másolata:

1 Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója Kisalföld Volán Zrt.

2 Forgalmi terület moduljai

3 Napi feladatok

4 A rendszer felépítése, működése

5 • A fedélzeti számítógép •Az átviteli csatorna –URH (PK ZRt) –M-GPRS és WLAN (BKV ZRt, DKV ZRt, JKV ZRt) •Számítógép hálózat, szerver •Munkaállomások –Grafikus megjelenítő programok –Bedolgozó, kiértékelő stb… programok •Internet – Megállóhelyi információs táblák – Grafikus megjelenítő program – WAP A rendszer elemei

6 A fedélzeti rendszer elrendezése Integrált készülék •Központi egység •Kezelő felület •Kihangosító •Vészmikrofon •Pilóta mikrofon •Erősítők •Zajtávadó •Viszonylatjelző és utastájékoztató táblák utastájékoztató táblák •WLAN router •Analóg és digitális be- és kimenetek •Interfészek CAN, RS232, RS485, RS422 LAN

7 A fedélzeti rendszer paraméterei •Műszerfalba vagy tartókonzolra szerelhető kivitel •Felhasználóbarát kialakítás •5,7”-s színes TFT monitor •Nappali és éjszakai üzemmód •30 független nyomógomb •(10 univerzális nyomógomb) •Beépített proximity kártyaolvasó •(járművezető és jegyellenőr azonosítás) •FORDA és járat megjelenítés •Szöveges üzenetek fogadása és megjelenítése •Előre kódolt üzenetek küldése •Késés vagy sietés kijelzése a gépjárművetető számára A kezelő felület

8 A fedélzeti rendszer paraméterei •Rázásálló robosztus kivitel •Elektromágneses zavarokkal szembeni védelem (troli, villamos) •Vezetett zavarokkal szembeni védelem •Túlfeszültség és tápfeszültség kimaradás elleni védelem •Moduláris felépítés, egyszerű és olcsó korszerűsíthetőség •Egyszerű bővíthetőség, nagy kapacitású cserélhető memóriák •Beépített erősítők, beltéri és kültéri hangszórók független meghajtása •Zajfüggő hangerőszabályzás •Cserélhető GPS / GSM-GPRS modul •Adatkapcsolat elektronikus jegykezelő berendezésekhez •Analóg és digitális jelek mérése és átvitele •Interfész biztosítása a jármű diagnosztikai rendszeréhez •Interfész biztosítása VGA monitoron vetíthető reklámfilmekhez •Interfész biztosítása rögzített kameraképek áttöltéséhez A központi egység

9 Precíz adatgyűjtés a járműveken Adatgyűjtés és továbbítás •Járművezető és jegyellenőr neve •Idő, koordináta, átlag- pillanatnyi- és csúcssebesség •Precíz menetrendi azonosítás –Forda, Fordasor –Járat, Megálló –Késés és sietés (menetrendhez, induláshoz) •Megtett út •Üzemanyagszint, üzemanyag fogyasztás •Ajtók és leszállásjelzők állapota •Egyéb analóg-, digitális- és számláló bemenetek •A jármű műszaki paraméterei (CAN interfészen) Utas szám becslés •Súlymérés alapján •Infra érzékelőkkel Feketedoboz funkció •Adatrögzítés másodpercenként •1GByte háttér tár •Letölthető (LAN, WLAN, GPRS)

10 GPS észlelések nyilvántartása •Adatgyűjtőből az adatokat fogadása •Percenkénti job-ok •Észlelések értékelése, minősítése •Több azonosításra alkalmas észlelés prioritásának megállapítása –Indulónál az utolsó –Érkezőnél az első

11 Műszakkezdés regisztrálása

12 GPS észlelések, mint információ

13 Terv-tény összerendelés •Csak a megfelelő észlelésekhez keresünk tervadatot. •Földrajzi hely típustól függő tűréshatárok •Több szempontú azonosítási algoritmus •Megkezdett járat prioritása •Hiányzó észlelések vizsgálata •Műszakkezdés problémáinak figyelése

14 A diszpécser munkájának segítése Térképes megjelenítés •Az autóbuszok helyzetének és adatainak megjelenítése elektronikus térképen •Személyre szabott megjelenítési sémák •Gyorskeresés •Útvonal és megálló megjelenítés •Kiválasztott jármű forgalmi és műszaki adatainak megjelenítése Vonalas megjelenítés •Azonos vonalon közlekedő járművek megjelenítése •Késés sietés kijelzése eltérő színekkel (menetrendhez és induláshoz képest) •Forda vagy forgalmi szám megjelenítése •Menetrendi sor azonosítása

15 Forgalomirányítás támogatása

16 Járatok a térképes panelen

17 Járatok a vonalas panelen

18 Problémás járatok

19 Ténymegállapítás – visszanézés

20 Utastájékoztatás korszerűsítése a járművön Az utastérben elhelyezett kijelzőkön • A járat és a célállomás kiírása • A következő megálló megjelenítése • Átszállási lehetőségek feltüntetése • Reklámok és közérdekű információk megjelenítése színes TFT monitoron MP3 lejátszó segítségével a hangosító rendszeren keresztül • A járat és a célállomás bemondása (külső és belső hangszóróba) •Megállóba érkezés jelzése (a megálló előtt 60m -el) •A következő megálló bemondása •Átszállási lehetőségek Extra szolgáltatások • Beépített 2x20W –os erősítő • Pilótamikrofon kezelés • Időzített diszpécseri MP3 lejátszás • Diszpécseri on-line hangtovábbítás

21 Utastájékoztatás korszerűsítése a megállóban Dinamikus utastájékoztatás a megállóban Mikor jön a busz? •A következő jármű VALÓS érkezési Idejének és megállótól való távolságának kijelzése •Időkorlátos, automatikus akusztikus tájékoztatás •Vakok és gyengén látók informálása (vezérelhető akusztikus tájékoztatás) •Azonnali szöveges és akusztikus utastájékoztatás a központból •„Térképes” megjelenítés (hol tartanak a járművek a viszonylaton) •Reklámfelület •Átvilágított menetrendi és közérdekű információk •Üvegtörés-, ütés- és nyitás érzékelés

22 Utastájékoztatás korszerűsítése Internet Grafikus on-line megjelenítés az Interneten •A kiválasztott viszonylaton közlekedő autóbuszok helyzetének megjelenítése •Útvonal kijelölés •Megállók megjelenítése Útlezárások, valamint az érintett járatok terelőútvonalának megjelenítése •Menetrendi adatok •Közérdekű információk •Reklámképek •Plusz bevételi források

23 Utastájékoztatás korszerűsítése WAP On-line utastájékoztatás mobiltelefonon WAP • Járat kiválasztás •A kiválasztott viszonylaton közlekedő járművek pontos helyzetének megjelenítése –aktuális megállóba való érkezés –aktuális megállótól való távolság •Rendkívüli információk megjelenítése (útlezárások, terelőútvonalak) •Közérdekű információk •Menetrendi adatok

24 A közösségi közlekedés előnyben részesítése Forgalom irányító lámpák vezérlése ZÖLD ÚT kérés •Szelektív előnyben részesítés •Késés és sietés figyelembe vétele •Csomóponti stratégiák •Paraméterezhető kérés és törlés távolság •Haladási sebesség figyelése •Kapcsolat kis hatótávolságú rádió adó-vevők segítségével •Kompatibilitás több különböző lámpavezérlővel

25

26 Finanszírozási lehetőségek •EU 7. Kutatási és Technológiafejlesztési Keretprogram (EU FP7) •Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) •Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) •Nyugat-Dunántúli Operatív Program (NYDOP)

27 GAZDASÁGOSABB MŰKÖDÉS


Letölteni ppt "Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója Kisalföld Volán Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések