Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A PANNON VOLÁN ZRT. SZOLGÁLTATÁSI SZÍNVONALÁNAK FEJLESZTÉSE KOMPLEX KÖZLEKEDÉSINFORMATIKAI MEGOLDÁSOKKAL Udvardi Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A PANNON VOLÁN ZRT. SZOLGÁLTATÁSI SZÍNVONALÁNAK FEJLESZTÉSE KOMPLEX KÖZLEKEDÉSINFORMATIKAI MEGOLDÁSOKKAL Udvardi Péter."— Előadás másolata:

1 A PANNON VOLÁN ZRT. SZOLGÁLTATÁSI SZÍNVONALÁNAK FEJLESZTÉSE KOMPLEX KÖZLEKEDÉSINFORMATIKAI MEGOLDÁSOKKAL Udvardi Péter

2 DDOP-5.1.2/B BEVEZETÉSA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

3 Pályázati szakasz  Rendszerkoncepció cél a szolgáltatási színvonal kimutatható fejlesztése  Rendszerkoncepció elektronikus jegy- és bérletrendszer  Rendszerkoncepció utas-tájékoztatás  Rendszerkoncepció automatikus forgalomirányítás  Rendszerterv tervezési módszertanok problémája  Rendszerterv interoperábilis, moduláris felépítés BEVEZETÉSA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

4 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás  24 db kétoldalas, LCD kijelzős az indítóállások információit tartalmazó tábla  audiovizuális utas-tájékoztatás központi vezérlőegység,  átbeszélő és hangosítási rendszer fejlesztése, új hangos utas- tájékoztatás,  1-1 induló és érkező központi vizuáltábla a váróteremben,  egyéb digitális és statikus eszközök: piktogramok, feliratok, tájékoztató monitorok (az utas áramlatok tudatos vezetése az autóbusz-állomás területén) AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

5 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás  a dinamikus, valós időadatokon alapuló járati információk egységes, egyelőre cégszintű alkalmazása  nem csak az utasoknak jelent könnyebbséget a valós ̶ az operatív beavatkozás és a jármű tényleges helyzetét is magában foglaló ̶ információ, de segítségével könnyebben tájékozódnak a gépkocsivezetők és az operatív forgalomirányítók is.  Pécs Autóbusz-állomás infokommunikációs akadálymentesítése AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

6 Megállóhelyi dinamikus utas-tájékoztatás AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

7 Fedélzeti dinamikus utas-tájékoztatás  230 db front- és oldalkijelző tábla,  300 db beltéri információs tábla. AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

8 E-ticketing rendszer  310 db menetjegy- és bérletkiadó, valamit a chipkártyás rendszert üzemeltető eszköz,  310 db kártyakezelő eszköz,  5 db, több egységből álló kártyaperszonalizáló rendszer,  db előperszonalizált szabványos érintésmentes chipkártya,  8 db mobil ellenőrző készülék,  lokális tranzakció kezelő központ: adatbázisszerverek, alrendszer integrációk,  a jelenlegi hagyományos jegy-, és bérlet elővételi rendszer fejlesztése  1db feltöltő-, valamint jegy- és bérletkiadó automata Pécs Autóbusz-állomáson AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

9 E-ticketing rendszer AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal  Kockázatok  Végeredmény: ELEKTRA Hungaria közlekedési kártyarendszerre épülő, TRANSMODEL adatbázison alapuló, TRANSEXCHANGE és SIRI szolgáltatásokon megvalósuló rendszer

10 Forgalomirányítás  310 db fedélzeti számítógép (OBU),  1 db, több egységből álló háttérrendszer,  310 db GPS-es helyzet meghatározáson alapuló HSDPA, EDGE, GPRS, 3G, WIFI fedélzeti kommunikációs eszköz,  1 db forgalomirányító rendszer,  a fentiek kiszolgálásához szükséges alrendszerek fejlesztése AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

11 Forgalomirányítás AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

12 Rendszerintegráció, rendszer architektúra AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER FEJLESZTÉSEA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

13 Továbbfejlesztések  ipari kivitelű LCD TV 42”-os utasinfo egységek: Szigetvár, Siklós, Mohács Autóbusz-állomáson  fedélzeti hangos utas-tájékoztatás  elektronikus kártya feltöltésére szolgáló internetes felület továbbfejlesztése  fedélzeti kamerák felszerelése  komplex üzemanyag kontrolling rendszer fejlesztése  DDKK ZRt. társaságainak fejlesztései közös platformon történjenek  okos megálló projekt AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER ELEMEIA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

14 Továbbfejlesztési lehetőségek AZ ELKÉSZÜLT RENDSZER FEJLESZTÉSEA Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Pécs, Budai vám A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. fejlesztése

15 Konklúzió  az üzemgazdaságosság növelhető,  az utas-tájékoztatás színvonala növelhető,  javulhat a menetrendszerűség,  az eljutási idő optimalizálható,  a rendszer automatizmusaival az emberi tényezőkből adódó hibásan végrehajtott technológiai folyamatok korrigálhatók, számuk csökkenthető,  az utas panaszok többsége objektív adatok alapján vizsgálható,  a valós adatok alapján történő beavatkozások célravezetőbbek lehetnek,  a tervezési és adatszolgáltatási adatok tényeken alapulnak,  megvalósul az infokommunikációs akadálymentesítés,  az értékesítési folyamatok gyorsulnak,  az értékesítési pontok száma nő, ezáltal javul az utas kiszolgálás színvonala ÖSSZEGZÉS A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "A PANNON VOLÁN ZRT. SZOLGÁLTATÁSI SZÍNVONALÁNAK FEJLESZTÉSE KOMPLEX KÖZLEKEDÉSINFORMATIKAI MEGOLDÁSOKKAL Udvardi Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések