Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© EADS 2010– Minden jog fenntartva Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© EADS 2010– Minden jog fenntartva Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai."— Előadás másolata:

1 © EADS 2010– Minden jog fenntartva Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai segélyhívó („112-es”) rendszerek felé

2 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva A beérkező vészhelyzeti hívások gyors fogadása Automatikus eszközök, SMS hívások, eCall hívások is Híváskezelés Hívások szűrése, hívásirányítás, hívásadat- kezelés Hívásrögzítés és -archiválás Hívásinformációk összegyűjtése, keresztreferenciák meghatározása A hívő fél irányítása a kiszálló egység megérkezéséig A vészhelyzeti reagálás általános folyamata Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések HívásfogadásVészhelyzet Kockázatbecslés a rendelkezésre álló információk alapján A hívó fél és az esemény helyének meghatározása Döntés a helyszínen szükséges erőforrásokról A responderek nyomon követése Az információk megosztása és továbbítása Kérésre további erőforrások biztosítása A média, a lakosság stb. tájékoztatása A munkatársak hatékonysága A hálózat teljesítménye A rendszer teljesítménye Előrejelzések készítése Erőforrás-kezelés Egységek helymeghatározása Egységek kirendelése Reagáló egységek (responderek) küldése a helyszínre

3 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva Az EDR (egységes digitális rádió-távközlő) rendszer és egy tipikus 112-es rendszer összehasonlítása Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések HívásfogadásVészhelyzet Az EDR rendszer architektúrája A 112-es rendszer tipikus architektúrája PBX (alközpont) DXT (TETRA digitális központ) DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) NETAct terminálok vagy PDA-k CTI (számítógép-telefónia integrációja)

4 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva A Vészhelyzeti Központtal szemben támasztott legfontosabb ügyfél-igények Válasz gyorsasága  a hívás nem várakoztatható a hívásfogadásnál Információ pontossága Erőforrások hasznosítása Hívás hossza & statisztikák (az irányításhoz szükséges) Hatékonyság Materiális: emberek, rendszer, változások, hálózat Immateriális: PR  egy ember sem halhat meg a műszaki rendszerek miatt Hatásosság – érték arány A már meglévő beruházások maximális kihasználása Harmadik feles alkalmazások, a jövő biztosítása A felhasználók igényeinek megfelelő alkalmazások Integráció A megfelelő emberek és erőforrások a megfelelő helyen – máskülönben: kérdések hosszú sora Időkeretek Szabványos, tipikus követelmény: 99,999 %-os elérhetőség  évente 6 perc üzemkiesés Elérhetőség Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések VészhelyzetHívásfogadás

5 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva Az Astrium/Infoterra a világ vezető digitálistérkép- előállítója Geospaciális és nem geospaciális adatforrások használata és integrációja Adattisztítás és verifikálás Adatbázis-technológiák (Oracle, Postgres, SQL és DB2) szakértője EU irányelvek átültetése a gyakorlatba: –Vezető tanácsadóként működött és/vagy LPIS adatbázisokat hozott létre számos EU ország számára –Komplex geospaciális információs rendszer (GIS) létrehozása a zajszennyezésre vonatkozó irányelv alkalmazása kapcsán Kapcsolat / diszpécser Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések VészhelyzetHívásfogadás Intézkedés

6 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva Imass járműbe telepített adatrendszer – taktikai helyzetérzékelés Mobil adatkommunikációval javítja a helyzetérzékelést Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban A járművekben nem kell papír-alapú feljegyzéseket tárolni A fejlett TETRA adatszolgáltatás (TEDS, Tetra Enhanced Data Service) hordózói számára lett optimalizálva és azt használja Kapcsolat / diszpécser Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések VészhelyzetHívásfogadás Intézkedés

7 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban Útvonalat ad a célhoz A jármű helyzetének automatikus megállapítása – AVL (Automated Vehicle Location) Térképen mutatja a kockázatra vonatkozó információkat Kapcsolat / diszpécser Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések VészhelyzetHívásfogadás Intézkedés

8 © EADS 2010 – Minden jog fenntartva Végkövetkeztetés – a legbiztonságosabb 112-es ‘öko-rendszer’ Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelem zés Statisztikák és jelentések HívásfogadásVészhelyzet Az EDR rendszer architektúrája A 112-es rendszer tipikus architektúrája PBX (alközpont) DXT (TETRA digitális központ) DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) NETAct terminálok vagy PDA-k


Letölteni ppt "© EADS 2010– Minden jog fenntartva Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések