Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április"— Előadás másolata:

1 Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április
A TETRA hálózatok fejlesztése – úton az egységes európai segélyhívó („112-es”) rendszerek felé Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió 2010. április

2 A vészhelyzeti reagálás általános folyamata
A beérkező vészhelyzeti hívások gyors fogadása Automatikus eszközök, SMS hívások, eCall hívások is Híváskezelés Hívások szűrése, hívásirányítás, hívásadat-kezelés Hívásrögzítés és -archiválás Hívásinformációk összegyűjtése, keresztreferenciák meghatározása A hívő fél irányítása a kiszálló egység megérkezéséig Erőforrás-kezelés Egységek helymeghatározása Egységek kirendelése Reagáló egységek (responderek) küldése a helyszínre A munkatársak hatékonysága A hálózat teljesítménye A rendszer teljesítménye Előrejelzések készítése Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések Kockázatbecslés a rendelkezésre álló információk alapján A hívó fél és az esemény helyének meghatározása Döntés a helyszínen szükséges erőforrásokról A responderek nyomon követése Az információk megosztása és továbbítása Kérésre további erőforrások biztosítása A média, a lakosság stb. tájékoztatása

3 Az EDR (egységes digitális rádió-távközlő) rendszer és egy tipikus 112-es rendszer összehasonlítása
Az EDR rendszer architektúrája DXT (TETRA digitális központ) NETAct DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) terminálok vagy PDA-k Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések PBX (alközpont) CTI (számítógép-telefónia integrációja) A 112-es rendszer tipikus architektúrája

4 Kapcsolat / diszpécser Statisztikák és jelentések
A Vészhelyzeti Központtal szemben támasztott legfontosabb ügyfél-igények Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Hatékonyság Integráció Válasz gyorsasága  a hívás nem várakoztatható a hívásfogadásnál Információ pontossága Erőforrások hasznosítása Hívás hossza & statisztikák (az irányításhoz szükséges) A már meglévő beruházások maximális kihasználása Harmadik feles alkalmazások, a jövő biztosítása A felhasználók igényeinek megfelelő alkalmazások Időkeretek A megfelelő emberek és erőforrások a megfelelő helyen – máskülönben: kérdések hosszú sora Hatásosság – érték arány Materiális: emberek, rendszer, változások, hálózat Immateriális: PR  egy ember sem halhat meg a műszaki rendszerek miatt Elérhetőség Szabványos, tipikus követelmény: 99,999 %-os elérhetőség  évente 6 perc üzemkiesés

5 Az Astrium/Infoterra a világ vezető digitálistérkép-előállítója
Vészhelyzet Hívásfogadás Helyzetelemzés Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Statisztikák és jelentések Geospaciális és nem geospaciális adatforrások használata és integrációja Adattisztítás és verifikálás Adatbázis-technológiák (Oracle, Postgres, SQL és DB2) szakértője EU irányelvek átültetése a gyakorlatba: Vezető tanácsadóként működött és/vagy LPIS adatbázisokat hozott létre számos EU ország számára Komplex geospaciális információs rendszer (GIS) létrehozása a zajszennyezésre vonatkozó irányelv alkalmazása kapcsán

6 Imass járműbe telepített adatrendszer – taktikai helyzetérzékelés
Kapcsolat / diszpécser Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Intézkedés Mobil adatkommunikációval javítja a helyzetérzékelést Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban A járművekben nem kell papír-alapú feljegyzéseket tárolni A fejlett TETRA adatszolgáltatás (TEDS, Tetra Enhanced Data Service) hordózói számára lett optimalizálva és azt használja

7 Kapcsolat / diszpécser Statisztikák és jelentések
Segíti a közbiztonságért felelős felhasználókat a vészhelyzetekre való reagálásban Kapcsolat / diszpécser Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Vészhelyzet Hívásfogadás Intézkedés Útvonalat ad a célhoz A jármű helyzetének automatikus megállapítása – AVL (Automated Vehicle Location) Térképen mutatja a kockázatra vonatkozó információkat

8 Végkövetkeztetés – a legbiztonságosabb 112-es ‘öko-rendszer’
Az EDR rendszer architektúrája DXT (TETRA digitális központ) NETAct DWS (digitális vezeték nélküli rendszer) terminálok vagy PDA-k Kapcsolat / diszpécser Intézkedés Helyzetelemzés Statisztikák és jelentések Hívásfogadás Vészhelyzet PBX (alközpont) A 112-es rendszer tipikus architektúrája


Letölteni ppt "Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április"

Hasonló előadás


Google Hirdetések