Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 1 A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval Dr. Márkus Imre.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 1 A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval Dr. Márkus Imre."— Előadás másolata:

1 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 1 A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes

2 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 2 Az önműködő fékrudazat-állító célja: Az intenzív féktuskó kopások miatti gyakori célja: Az intenzív féktuskó kopások miatti gyakori féklöket beállítások számának csökkentése, a fékbeállítások közötti idők növelése. féklöket beállítások számának csökkentése, a fékbeállítások közötti idők növelése. előnye: előnye:csökken a műhelyekbe történő közlekedés, a műhelyekbe történő közlekedés, a karbantartásra fordítandó összes időszükséglet, a karbantartásra fordítandó összes időszükséglet, a mozdony fék utánállítás miatti üres futáskilométere. a mozdony fék utánállítás miatti üres futáskilométere.növekszik a mozdonyok rendelkezésre állása, a mozdonyok rendelkezésre állása, az üzem- és közlekedésbiztonság. az üzem- és közlekedésbiztonság.

3 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 3 A rudazatállítás elvileg lehetséges módjainak vizsgálata a V43 sorozatú mozdonynál Az automatikus féklöketállításra három megoldás vehető figyelembe: 1. Önműködő, kereskedelemben kapható (DRV, vagy más rendszerű) rudazatállító beépítésével és a mechanikus fék jelenlegi kialakításának lehetőség szerinti megtartásával. 2. Önműködő féklöketállítóval egybeépített (Knorr gyártmányú) fékblokk beépítésével, a mechanikus csavarorsós kézifék megtartásával. 3. Önműködő féklöketállítóval és rugóerőtárolós rögzítőfékkel egybeépített (Knorr gyártmányú) fékblokk beépítésével, a mechanikus csavarorsós kézifék elhagyásával.

4 4 A rudazatállítás alkalmazható kivitelének meghatározása A megfelelő megoldás kiválasztásának alapja: A forgóváz konstrukciója által fizikailag beépíthető megoldás. A forgóváz konstrukciója által fizikailag beépíthető megoldás. A forgóváznál a legkisebb átalakítási volumennel legyen beépíthető. A forgóváznál a legkisebb átalakítási volumennel legyen beépíthető. Kedvező karbantartási körülményeket biztosítson. Kedvező karbantartási körülményeket biztosítson. A mozdony megfékezettségi szintje és módja ne változzon. A mozdony megfékezettségi szintje és módja ne változzon.

5 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 5 Az előzetes műszaki megvalósíthatósági vizsgálatok alapján a fenti szempontokat figyelembe véve a leggazdaságosabban a Knorr gyártmányú PC 216 LF típusú, rugóerőtárolós fékkel egybeépített fékblokk alkalmazása elégíti ki a keretfeltételeket. (A megvalósíthatóságra műszaki előtervek, a beépítésre a konkrét kiviteli tervek elkészültek. A Knorr-Bremse cég a szükséges szerkezetekre árajánlatot adott.)

6 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 6 Mechanikus fékvázlat az átalakítás előtt

7 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 7 Mechanikus fékvázlat PC216L fékblokkal, a csavarorsós kézifék megtartásával

8 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 8 Mechanikus fékvázlat PC216LF rugóerőtárolós fékblokkal, a csavarorsós kézifék elhagyásával

9 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 9 A rudazatállítós fékhenger kialakítása a forgóvázban Tervezési munkák. A jelenlegi fékrudazat teljesen megszűnik, beleértve a teljes kézifék mechanizmust, beleértve a vezetőállásokban elhelyezett kézi kerekeket is. Új teljes mechanikus fékrudazat épül be. Felmerülnek a teljesen új mechanikus fék tervezési és hatósági engedélyezési munkái.

10 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 10 A kiválasztott megoldás értékelése A forgóváz fékrudazata új gyártású elemekből épül fel. A beépítést csak kikötött forgóváznál, járműjavítóban lehet elvégezni. Az átalakítás hatósági engedély hatáskörébe tartozik. Az érintett szakemberek oktatása szükséges. Csökken a meglevő fékrudazat elemeinek és karbantartási igénye. A rögzítőfék mindkét forgóvázon egyszerre, egyszerűen működtethető bármely vezetőállásból. A rudazatállító alkalmazásából származó előnyök a beépítés után napi vizsgálatoknál azonnal a V1-nél nap után jelentkeznek.

11 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 11 Gazdaságossági számítások A figyelembe vehető mozdony-darabszám 2015-ig 100 darab jármű Ráfordítások: Ráfordítások:(a hatósági eljárások miatt, 72/2006 GKM. Rendelet) Átalakítási engedély díja (egyszeri költség): Ft(×1)Átalakítási engedély díja (egyszeri költség): Ft(×1) Típusengedély díja (V , -2000, -3000): Ft(×3)Típusengedély díja (V , -2000, -3000): Ft(×3) Üzembe helyezési engedély (járművenként): Ft(×100)Üzembe helyezési engedély (járművenként): Ft(×100) Ráfordítások összesen: Ft / mozdony

12 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 12 Gazdaságossági számítások A figyelembe vehető mozdony-darabszám 2015-ig 100 darab jármű Megtakarítások: a karbantartási igény csökkenése alapján: Ft/mozdony/éva karbantartási igény (munkaóra) csökkenése alapján: Ft/mozdony/év a ritkábban felmerülő féklöketállítási igényből származó üzemkészség javulása alapján: Ft/mozdony/éva ritkábban felmerülő féklöketállítási igényből származó üzemkészség javulása alapján: Ft/mozdony/év a mozdonyvezető munkaórája alapján Ft/mozdony/éva mozdonyvezető munkaórája alapján (kevesebb fékállítás miatti gépmenet műhelybe és vissza): Ft/mozdony/év Az automatikus rudazatállító alkalmazásából származó megtakarítás összesen: Ft/mozdony/év

13 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 13 Knorr gyártmányú PC 216 LF típusú, rugóerőtárolós fékkel egybeépített fékblokkal történő 100 db jármű átalakítása esetén az átalakítás megtérülési ideje: 6,7 év / 100 mozdony

14 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 14 Értékelés Az automatikus rudazatállító alkalmazása az előtervezés és gazdasági előnyök feltételeit kielégíti. A V43 sorozatú mozdony hátralevő, tervezett üzemidején belül már 100 db esetén reálisan megtérülő beruházás. A mozdonyok rendelkezésre állási idejének növekedése által további trakciós bevételek realizálhatók.

15 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 15 A projekt megvalósításának folyamata Egyezség a TRAKCIÓ – GÉPÉSZET között a prototípus költségeinek 50-50%-ban történő viseléséről. Knorr ajánlata október 30-ig érvényes. Kivitelezési szerződés megkötése legkésőbb október 30. Alkatrészek várható beszállítási határideje max. 9 hónap. Kivitelezési munkák a prototípus forgóvázakon 1 hónap. Üzemi próba ideje 6 hónap. A széria kivitelezés megkezdése március hónaptól.

16 MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 16 A MÁV – GÉPÉSZET Zrt. várja a járműtulajdonosok döntését. KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET !


Letölteni ppt "MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 1 A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval Dr. Márkus Imre."

Hasonló előadás


Google Hirdetések