Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél Dian József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél Dian József."— Előadás másolata:

1 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél Dian József október 7.

2 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 2 A MÁV járműparkja

3 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 3 Az elképzelések szerint, 5 év múlva ! ! ! A MÁV járműparkja

4 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 4 A realitás ? A MÁV járműparkja

5 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 5 •Egyelőre kevés új jármű •Gördülőállomány átlag életkora 30 év felett van A MÁV járműparkja

6 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 6 Rövid távon nincs elegendő forrás a járműpark lecserélésére, de még a túlüzemelés ledolgozására sem! A MÁV járműparkja Tegyük azt, amire van ráhatásunk!

7 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 7 Racionalizálás lehetőségei  Karbantartási terv módosítás  Telephely racionalizálás  Átfutási idő csökkentés  Anyagellátás hatékonyságának növelése

8 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 8 Karbantartási terv módosítás  A vontató járművek döntő többsége túlüzemeltetett.  36 db V43 mozdony túlüzemelése több, mint 2 millió km. Ebből 7 db, több, mint 3 millió km.  Javaslat: Historikus adatok elemzésével középszintű javítások kiterjesztése a járműtulajdonossal történő egyeztetéssel. A jövőben, a bevezetett karbantartási szoftver az eddigieknél is megbízhatóbb adatokat szolgáltat. Reengineering nem csak főjavítás szinten, elavult nehezen pótolható alkatrészek kiváltása.

9 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 9 Karbantartási terv módosítás Villamos vontató járművek:

10 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 10 Karbantartási terv módosítás Dízel vontató járművek:

11 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 11 Karbantartási terv módosítás M41 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely fektetés, Dízelmotor égéstér határoló elemek cseréje új alkatrészekre, Irányváltó toló hüvely, csapágy és fogaskerekek cseréje, Légsűrítő kontaktorok cseréje, vezérlésük átalakítása. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása.

12 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 12 Karbantartási terv módosítás M62 mozdony B* emelt szintű javítás: Dízelmotor főtengely csapágyak cseréje, Dízelmotor égéstér határoló elemek és turbófeltöltő forgórészek cseréje új alkatrészekre, Gázolajrendszer átalakítása – kötési pontok számának csökkentése, Nehezen, vagy egyáltalán nem beszerezhető alkatrészek kiváltása (kombinált hőrelé, nyomásadók, KZ kapcsoló) a korszerűsített mozdonyoknál alkalmazottakkal. Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása.

13 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 13 Karbantartási terv módosítás V43 mozdony V4 emelt szintű javítás: Fokozatkapcsoló teljes körű felújítása, Főüzemi egyenirányító szekrény kimérés, kitakarítás, Főtranszformátor kiemelése, külső tisztítása, géptér és alváztisztítása, tűzvédelmi bevonatok felújítása, Főáramú kontaktorok, segédüzemi forgógépek felújítása.

14 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 14 Telephely racionalizálás  Északi JJ telephely tevékenységének kitelepítése  Évi 800 mFt üzemeltetési költség megtakarítás  Megtérülési idő 3 év ! ! !  12 team a technológiai folyamatoknak megfelelően  Cél: felmérni a jövőben várható igényeket, meghatározni az ahhoz szükséges gépi és emberi erőforrást, véglegesíteni a kitelepítés helyszínét, elkészíteni a helyszíni terveket

15 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 15 Telephely racionalizálás  Hol tartunk:  Forgóváz javítás Szolnokra települ október 05. és 15. között.  Villamos forgógép javítás kapacitásbővítése Békéscsabán október 30. –ig befejeződik.  Központi fékműhely Istvántelekre kerül október 30. –ig.  Villamos és mechanikus műszerek javítása Ferencvárosba költözik október 22. –ig.  Villamos mozdony javítás a tervek szerint Északi Telephelyen december 31. –ig befejeződik.  A telephely október 30. –i közbenső, ill. december 31. –i végdátummal a tulajdonos MÁV Zrt. részére visszaadásra kerül.

16 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 16 Átfutási idő csökkentés Alapképlet: A javítási, karbantartási átfutási idők csökkentésével kevesebb jármű elegendő ugyanolyan üzletmenethez. Jelenlegi korlátok: anyagellátási problémák, csereállag hiánya, járműjavítói technológiai folyamatok

17 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 17 Átfutási idő csökkentés  Lehetőségek: LEAN Járműjavítási technológiai folyamatok felülvizsgálata a LEAN eszközök felhasználásával. Célunk a személykocsi fővizsga átfutási idejének 15 napra csökkentése! Kocsi fővizsga átfutási idő átlaga (EVSZ keltétől)

18 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 18 Átfutási idő csökkentés  Lehetőségek: Cserefődarabos javítás hatásfokának növelése, DESIRO. Van cserefődarab de ha bányának használjuk, akkor a lényeg veszik el. Cseredarabos javítás kiterjesztése a személykocsi javításra, osztott fővizsga a KJK-k. bevonásával. Tovább csökkenhet a járműjavítóban töltött idő!

19 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 19 Anyagellátás hatékonyságának növelése Eddig:  Éves anyagszükségleti terv összeállítása: Szeptember  Konszolidáció: Október-November  Ajánlatkérések: December-Január  Szerződések: Január-Március  Anyagbeérkezés: Február- Szeptember  Magas készlet/Anyaghiány  JJ-ból csak komplett jármű jöhet ki !  70 ezer cikkszám 2008 évben külön problémát okozott az összeolvadó társaságok eltérő cikkszámrendszer

20 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 20 Anyagellátás hatékonyságának növelése Ezután:  Gördülő tervezés, a járműpark nem cserélődik le Január 1-én!  Senki nem ismeri nálunk jobban a járműpark állapotát  Egyeztetés a járműtulajdonossal  Fogyás szerinti beszerzés/ lehívás, KANBAN  Folyamatos anyagellátás,  Ugyanaz a társaság javít, aki karbantart.  Anyag standardizálás  Csökkenő raktárkészlet Miskolc KJK területén próbaüzem indult a lehívásos anyagellátásra.

21 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 21 Nagyobb sebességre kapcsoltunk ! KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél Dian József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések