Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 Gépészet jövője Zaránd György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 Gépészet jövője Zaránd György."— Előadás másolata:

1 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 Gépészet jövője Zaránd György

2 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 2 MÁV-GÉPÉSZET helye a vasútban MÁV- GÉPÉSZET Zrt. Egyéb leány- vállalatok MÁV- TRAKCIÓ Zrt. Pályavasút 2009 MÁV- START Zrt. A Társaság tevékenysége komplex vasútijármű fenntartási tevékenység, az alacsonyabb szintű javításoktól a járművek korszerűsítésig:  Mozdonyok, motorvonatok, motorkocsik, vasúti személykocsik és teherkocsik ún. kisműhelyi karbantartása  Mozdonyok, motorvonatok, motorkocsik, vasúti személykocsik járműjavítóban történő nagyjavítása, korszerűsítése, főjavítása és fővizsgája;  Vasúti teherkocsik fővizsgája. A Társaság legfőbb megrendelője a Személyszállítás, és rajta keresztül közvetetten: az utas!

3 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 3 Személyszállítás – az utas a vevő Az utas leginkább a rosszat veszi észre:  Hideg, piszkos és barátságtalan pályaudvarok;  Rossz kiszolgálás;  A pályaudvarokat csak közlekedési funkcióra használják;  A vonatok piszkosak;  Télen hidegek, nyáron melegek;  Lassúak, nem biztosítanak gyors kapcsolódást a városok között, átszállási várakozások. Mit kommunikál a média?  Alapvetően rossz híreket;  Pazarló gazdálkodás;  Milliárdokat öntenek a MÁV-ba, és még sincs látszata;  a vasutasok állandóan sztrájkolnak.

4 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 4 Vasúthálózat, eszközpark Milyen is a vasút? A vasút lassú, mert:  a pályák állapota rossz, rengeteg a lassújel;  kevés a kétvágányú pálya (a vonatok egymást várják, hogy haladni tudjanak);  alacsony a villamosított vágányhálózat részarány, ezért a fejlett menettulajdonsággal rendelkező villamos járművek előnyeit nem lehet teljes körűen kihasználni; A vasúti járműpark korszerűtlen, mivel:  A 20 évnél korosabb járművek aránya több mint 80 %!  Az átlagos üzemkészség 71%, míg az európai uniós átlag 83%, azaz nálunk ugyanarra a feladatra több járműre van szükség  A néhány korszerűbb jármű csak erősíti a kontrasztot; MÁV csoport járműparkja a legelavultabb Közép-Európában!

5 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 5 Jelenlegi MÁV járműpark •Egyelőre kevés új jármű •Gördülőállomány átlag életkora 30 év felett van

6 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 6 A járműpark nemzetközi összehasonlítása Ausztriában a 10 évnél fiatalabb járművek aránya 47%, míg Magyarországon ugyanez az érték mindösszesen 4%!

7 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 7 Mit vár el az utas a járművektől? Alapvetően kiszámítható, megfelelő szolgáltatási színvonalat:  Kényelmes, tiszta utazási körülményeket;  Az elvárások szerint fűtött – klimatizált, megvilágított járműveket (klíma ÖBB-nél 80%, MÁV-nál 8%);  Biztonságot (Önműködő ajtók ÖBB 95%, MÁV 60%);  Különböző fedélzeti szolgáltatásokat (Wi-Fi; online utas tájékoztatás; catering)  Érzékelhesse a járművek modernizálódását;

8 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 8 Miért nincs az utas kiszolgálva?  A MÁV csoport járműflottája rendkívül heterogén (a KGST piac maradványa) és elavult, ami miatt a szűkös források szétaprózódnak (84 fajta személykocsi típus, 26 fajta mozdony típus; 11 fajta motorvonat típus) ;  Az utasok 95%-a utazása során nem érzékeli a lassú fejlődést sem, nem utazik az új járműveken;  A járművek külső – belső tisztításához hiányzik a megfelelő infrastruktúra, kompetencia:  Meleg, hideg időjárás esetén egyaránt alkalmazható automata mosóberendezések;  Nincsenek korszerű belső takarító-berendezések;  Hiányzik know-how, egy teljesen új takarítási kultúrát lenne szükséges megvalósítani:  „A nadrág lehet szakadt, de koszos soha!”, azaz tiszta járművekkel nagyban lehet javítani az utazóközönség komfortérzetét;  Meg kell határozni, hogy egységesen milyen szolgáltatási szintet kap az utas, és mindehhez milyen költségkeret járul!

9 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 9 Járműkarbantartás most és a jövőben  A MÁV csoport jelenlegi járműállományát a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. az igényeknek megfelelően karbantartja, illetve javítja. Ehhez a szükséges infrastruktúrával, tudással rendelkezik.  A járműflotta átlagosan 30 éves átlagéletkora, és a több évtizedes járműkonstrukciós megoldások miatt mindezt 37 telephelyen és 2 járműjavítóban végzi, 2010-től már csak egy járműjavító marad.  Járműpark korszerűsítése, a beszerzések és felújítások összhangjának megteremtése;  Homogén járműállomány kialakítása (motorvonati és mozdonyos vontatás ideális arányának kialakítása);  Új beszerzések esetében a járművek magyarországi összeszerelésének megteremtése (know – how megtanulása, magyar munkaerő és beszállítók bevonásának lehetősége);  Korszerű járművek infrastruktúrájának megteremtése; Szükséges lépések  Kevesebb telephely;  Kisebb létszám;  „Utasbarát” járművek;  Akkor javítjuk a járművet, amikor nincs üzlete (pl. éjszakai karbantartás bevezetése, stb.);  Futásteljesítményen nyugvó karbantartás;

10 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 10 Járműfelújítás és beszerzés A MÁV csoport járműflottája (mozdony, motorvonat, személykocsi) kb db járműből áll. A vasúti járművek élettartalma kb. 40 év, de félidőben egy korszerűsítéssel egybekötött felújítást kell végrehajtani, ebből következik: BESZERZÉSFELÚJÍTÁS korszerűsítéssel Kb. 80 db jármű cseréje 46 Mrd Ft/év Kb. 100 db jármű felújítás 28 Mrd Ft/év (max. 60%-a az új jármű értékének) Összeszerelés lehetősége A GÉPÉSZET járműjavítója erre most is alkalmas Magyar munkaerő foglalkoztatásának a lehetősége Meghatározza a vasútról kialakított képet!

11 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 11 Színvonal és a költségek összefüggése Színvonal Költség KÖLTSÉGTÖMEG Alacsony szolgáltatási színvonal (MÁV) Európai Uniós szolgáltatási színvonal (ÖBB) Prémium kategóriás szolgáltatási színvonal (DB) FELÚJÍTÁSBESZERZÉS  A felújítás, beszerzés színvonala befolyásolja a költségtömeget!  Az igények figyelembe vételével folyamatosan kell biztosítani, hogy ne álljon elő technológiai deficit!

12 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 12 Járműpark lehetséges megújítása 2020-ig A vasúti járműpark megújításában cél, hogy a szolgáltatási színvonal magas legyen! 75 db új, korszerű mozdony 63 Mrd Ft 110 db új 4 – 6 részes motorvonat 223 Mrd Ft 20 db új regionális motorkocsi 11 Mrd Ft 200 db új személykocsi 49 Mrd Ft 10 db nagysebességű motorvonat 54 Mrd Ft 2011-től 10 év alatt a 415 db járművel a magyar vasúti járműpark megújítható! Évente átlagosan 39 Mrd Ft finanszírozási forrás szükséges! A MÁV jelenleg is rendelkezik 1000 olyan járművel, amely megfelelő felújítás mellett továbbüzemeltethető!

13 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 13 Korszerűsítés = kevesebb telephely 40% 60% 70% 30% ANYAGJELLEGŰ KÖLTSÉG SZEMÉLYJELLEGŰ KÖLTSÉG Régi járművek költségszerkezete Új járművek költségszerkezete Az új járművek alkatrész-utánpótlása drágább a magasabb komfortfokozatot biztosító berendezések miatt. Pl. Klímaberendezés, automata ajtók, utas tájékoztatás, sebességkülönbség stb. KÖVETKEZMÉNY  Csökkenő munkaóra szükséglet miatt kevesebb karbantartó, javító személyzetre lesz szükség;  Alacsonyabb létszám, futásalapú karbantartás és javítás miatt nagymértékben csökkenthető a telephelyek száma is.  Az új járművek fajlagos költsége 10%-kal kevesebb a régiekhez képest! ~ 10 Mrd Ft megtakarítás évente

14 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 14 A jövő (MÁV) járműparkja 10 év múlva?

15 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 15 Gépészet felelőssége, pozicionálása a jövőben GÉPÉSZET Teljes körű kiszolgálás, és felelősség A jármű kiáll a forgalomból MŰSZAKI SZOLGÁLTATÁSOK  Karbantartás, nagyjavítás, ellenőrzés  Külső – belső tisztítás  Műszaki előkészítés „Vonatkész” jármű a személyszállításnak  A felhasználó csak használja a járművet!  Minden, a járműhöz kapcsolható tevékenység végrehajtásra kerül a karbantartás ideje alatt  „Szalagszerűen”: 1.Karbantart, 2.Mér, ellenőriz, 3.Tisztít, 4.Kiszerel (Catering) Hatékony, alacsony kieső idő Megszűntethetők a jelenlegi párhuzamosságok (TRAKCIÓ- nál, START-nál, MÁV-nál) Felelősség (minőség, biztonság) a GÉPÉSZETÉ!

16 MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MÁV-GÉPÉSZET Vasútijármű Fenntartó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság Dia 1 Gépészet jövője Zaránd György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések