Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2009. október 20.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2009. október 20."— Előadás másolata:

1 Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.

2 . Autópályán értek gyorshajtáson egy 14 éves fiút. Amikor a rendőrök megállították, kiderült, hogy a szülei is vele utaztak. (forrás: HVG, Origo ) 148-cal repesztett lakott területen (forrás: Origo ) Percenként egy gyorshajtót mértek be a Balaton felé (forrás: Origo ) Heten haltak meg az utakon vasárnap óta (Forrás: Origo, ) Sokkoló számok! Két nap alatt 19-en vesztették életüket az utakon (Forrás: MTV, )

3 A jogszabály-változtatások és a koordinált szakmai munka hatására közlekedésbiztonsági mutatóink javultak: Eredmények (2008. I-III. negyedév) Személyi sérüléses közúti balesetek:-8% Meghaltak:-23,8% Súlyos sérültek:-3,8% Könnyű sérültek:-6,1% Ittasan okozott személyi sérüléses közúti balesetek:-22%

4

5

6

7

8

9

10

11 Országos közúthálózat legfőbb ráfordításai

12 Biztonság gazdasági válság idején Főutakon szolgáltatási szint nem csökkenhet Mellékutakon a forgalom függvényében Min. bizt. követelmények: jelzésrendszer, láthatóság,gyalogosok védelme Útfelújítás _ veszélyes helyek megszüntetésével Baleseti gócpontokra folyamatos program

13 -4,5% -7,1% +7,5% (úthossz: + 16%) Balesetek száma az ÁAK zrt. gyorsforgalmi úthálózatán ( első félévek)

14 +55,6% -14,6% -42,6% +10,9% M0 déli szektorban a balesetek 50%-a km szelvény között történt M0 új szakaszán az úthossz háromszorosára, forgalom a duplájára nőtt M0 új szakaszán az úthossz háromszorosára, forgalom a duplájára nőtt úthossz 17%-kal nőtt évi passzív védelem program pozitív hatásai Személyi sérüléses balesetek számának alakulása pályánként ( első félévek)

15 Gyorsforgalmi utak biztonsági feladatai Az elért biztonsági szint megtartása Torlódásos szakaszok felügyelete Kamion forgalom szabályozása, ellenőrzése Pihenőhelyek zsúfoltsága Egységes sebességszabályozási szemlélet

16 A leggyakoribb baleseti okok I. félév

17 Az előző ábra főbb tanulsága: A balesetek döntő többsége ( több mint 50%) vezetői hibán alapszik. Ezek csökkentésével már közelebb kerülnénk a Közúti Közlekedésbiztonsági Akciótervben nevesített célkitűzésekhez, amely szerint a évi balesetben elhunytak számát 30%-kal kívánjuk csökkenteni.

18 Közlekedés biztonság az emberi hibára visszavezethető közúti balesetek számának mérséklése jogi és műszaki szabályozás fejlesztés fokozottabb ellenőrzés a biztonsági szempontokat jobban érvényesítő Infrastruktúrára való törekvés Teendők az elkövetkezőkben

19 A Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram fő elemei – INFRASTRUKTÚRA 2. PILLÉR: Infrastruktúra 2.1. Prioritás (Akciócsoport): Biztonsági szempontok növelése az út és útkörnyezet kialakításában Közúti Biztonsági Audit (Road Safety Audit) Megbocsátó környezet 2.2. Prioritás (Akciócsoport): Balesetveszélyes helyek, góchelyek megszüntetése Balesetveszélyes csomópontok felülvizsgálata 2.3. Prioritás (Akciócsoport): Pályázatok biztonságnövelő beruházásokra Ún. kisköltségű forgalomtechnikai, közlekedésbiztonsági beavatkozások

20 Programok, intézkedések: Közúti jelzésrendszer felülvizsgálata Forgalmi rend felülvizsgálatával kapcsolatos előkészítő munkák elvégzése Új KRESZ rendelet elkészítése Egységes közlekedésbiztonsági információs rendszer létrehozása (igazodva a nemzetközi adatbázisok struktúrásához) Közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. ( II.5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) évi módosításának szabályozási koncepciója A KRESZ rendelet rendelkezéseinek módosítása során kiemelten tervezzük kezelni a biztonságot fokozó változtatásokat, a forgalomtechnikai korszerűsítésekhez kapcsolódó szabályozási elemek átalakítását, a forgalmi folyamatok lebonyolódását segítő (a közlekedés minőségét javító) szabályok előtérbe helyezését.

21 Eredmények: Gyorsforgalmi úthálózat, 400 körforgalom, kerékpárúthálózat, 900 km mellékút felújít év baleseti statisztikája Akcióprogram, tárcaközi bizottság Közlekedésbiztonsági audit bevezetése ITS fejlődése: VJT, központok, utastájékoztatás, navigáció

22 Köszönöm a figyelmet! (Püspökladány, Kiss Ferenc utca)


Letölteni ppt "Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2009. október 20."

Hasonló előadás


Google Hirdetések