Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” Nagy Zoltán Magyar Közút NZRT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” Nagy Zoltán Magyar Közút NZRT."— Előadás másolata:

1 „Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” Nagy Zoltán Magyar Közút NZRT

2 Ahány ház, annyi féle probléma Nem baleset! Indiai pillanatfelvétel egy forgalmi helyzetről 2

3 Atlantai csomópont 3

4 Út Kínában egy sziklafalban Passzív védelem 4

5 Pillanatfelvétel egy magyarországi forgalmi szituációról 5

6 Felvétel egy magyarországi főút nem pillanatnyi állapotáról 6

7 • Minden országnak megvannak a sajátos problémái • Nagyon nehéz eldönteni, hogy melyek legyenek a célterületek (minden fontos lenne) • Nagyon könnyű eldönteni, hogy melyek legyenek a célterületek (rosszat tulajdonképpen nem tudunk csinálni) • Segít az EU-s tagság (finanszírozásban, elvárásban) – DE, …. ne értelmezzük félre! KÖRNYEZETVÉDELEM rengeteg fát ki kell vágni ahhoz, hogy annyi papírt teleírjunk, amire azt hisszük, hogy szükségünk van az indokoltság alátámasztására. + az ehhez szükséges emberi erőforrások is környezeti értékeink elherdálása. 7

8 Mit tegyünk a biztonság növelése érdekében? • A korábbi évek vitái • Burkolatállapot – forgalomtechnika – környezet. • A közlekedésbiztonság nem egyenlő a közúti jelzések alkalmazásával • 22 év után első alkalom a komplexitás • Hol történnek balesetek? • Miért történnek balesetek? • A közúti infrastruktúra szerepe? • Góckeresés • Mit csinálunk? 8

9 Példa a dilemmára „Tökéletes” csomópont, mégis:baleseti sűrűsödés. Forgalomszabályozás rendben. Burkolat, vízelvezetés rendben. Látómezők rendben. Probléma:SEBESSÉG Megoldás: a sebesség csökkentése Filozófia kérdése Traffipax vagy átépítés 9

10 Összeállt a program Típus sorszám Beavatkozási típushelyszínek száma 1Csomópontok átépítése, bővítése 11 helyszínen 2Jelzőlámpás forgalomirányítás telepítése 19 helyszínen 3Külterületi buszöblök gyalogos közlekedésének biztonságosabbá tétele 54 helyszínen 4Burkolat állapotának javítása 5 helyszínen 5.1Főúti szalagkorlátok minőségi cseréje195,4 km 5.2Főúti szalagkorlátok, új építése59,6 km 6Kisebb forgalomtechnikai beavatkozás, közvilágítás létesítés 33 helyszínen 7Belterületi gyalogátkelőhelyek 11 helyszínen 8Jelzőlámpák korszerűsítése 712 db 10

11 Fejlesztési helyszínek 11

12 Baleseti góc-program 12

13 Megtévesztő csomópont típus

14 Figyelmeztetés az elsőbbségadási kötelezettségre 14

15 Az útkanyarulat kiemelt jelzése 15

16 Korábbi évek eredményei 77 beavatkozás helyszínén 42 helyett 12 halálos, 196 helyett 70 súlyos, és 204 helyett 113 könnyű sérüléses baleset történt. 16

17 Buszmegálló program 17

18 • Az autóbusz menetrendjéhez igazodva, csak időnként és csak a buszmegállóhoz van gyalogosmozgás • Indokolt-e védeni a gyalogosokat? • Indokolt-e lakott területen kívül a 24 órás sebességkorlátozás? • CÉL: az autóbusz-megállóhely környezetében az úttestet keresztező gyalogosforgalom biztonságának fokozása, de csak akkor, amikor van gyalogos 18

19 Buszmegálló (öböl) VJT Koncentrált gyalogos mozgás   Automatikus vagy manuális gyalogos bejelentkezés 19

20 • Változtatható jelzésképű tábla kihelyezése, melynek jelzésképét a gyalogos aktiválja nyomógombbal a gyalogos mozgásának idejére. • A gyalogos mozgásokat a buszmegállók megközelítésére koncentrálni kell. • A gyalogosok részére tájékoztató táblákat kell kihelyezni. • A buszmegállókat követően általános feloldó tábla kihelyezése is szükséges. • A telepítendő berendezésnek megfelelő ideig tárolni kell a működés pillanatait, üzemszerű működését. 20

21 Szalagkorlát program 21

22 Magasabb visszatartási fokozat 250 km-en A balesetek közel egyharmada pályaelhagyásos 22

23 Jelzőlámpás program Évente 200 baleset jelzőlámpás csomópontban történik 23

24 • Jelzőlámpás forgalomirányítású csomópontokban a hagyományos izzós fénypontok LED-es fénypontokra történő cseréje (láthatóság javítás) • program-felülvizsgálat (legyen okos) • járműérzékelők létesítése a forgalomfüggő üzemmód biztosítására (állok és nem értem) • egységes felügyeleti rendszer (gyors beavatkozás) 24

25 Gyalogos átkelőhely program 25

26 Az elmúlt 5 évben 37 sérült • 11 helyszínen a forgalombiztonság növelése • középszigetek építése, • jelzőlámpák telepítésével, • sebességcsökkentő hatású folyópálya szűkítés, • gyalogos korlátok telepítés, • tartós burkolati jelek létesítése. 26

27 A feladat komplex • Sok helyszínen, • több fajta problémát, • sok féle megoldással, • de mindenhol a közlekedésbiztonság növelése érdekében fogunk megvalósítani. 27

28 Amit várunk • Biztonságosabb közlekedési közérzet életminőség javulás. • Számszerűsíthető minimum célkitűzés: – Évente legyen százzal kevesebb sérült ! – Évente mentsünk meg legalább 3 életet ! Eddigi eredményeink alapján, a magam részéről legalább a háromszorosában bízom 28

29 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” Nagy Zoltán Magyar Közút NZRT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések