Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” című projekt bemutatása Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” című projekt bemutatása Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt."— Előadás másolata:

1 „Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” című projekt bemutatása Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.

2 TARTALOM A Magyar Közút NZrt. hálózata I. A Magyar Közút NZrt. hálózata II. A projektek evolúciója III. A projekt főbb állomásai IV. Az „előkészítési” projekt bemutatása V. Várható hatások VI. Jövőbeni tervek, kitekintés

3 Lorem Ipsum Az országos közutak hossza ,0 km A teljes közúti forgalom 75 %-a itt bonyolódik Az országos közutakból 8339,8 km a főhálózat Főhálózatból 2253,6 km "E" út, az európai hálózat része Az országos közutak hosszának 27 %-a átkelési szakasz Az országos közutakon 7435 db híd és 8669 közúti csomópont található I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata

4 A főutak és gyorsforgalmi utak forgalma évi adatok alapján

5 A főutak és gyorsforgalmi utak nehéz gépjármű forgalma évi adatok alapján I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata

6 Személyi sérüléses balesetek az I. és II. rendű főúthálózaton ( ) - 54 %

7 Személyi sérüléses balesetek száma jelzőlámpa nélküli csomópontokban (I., II. rendű főúton; ) I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata - 48 %

8 I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata A projektben érintett megyék

9 II. A PROJEKT EVOLÚCIÓJA Támogatás Ötle Ötlet Forrás TSZ A projekt elindul…

10 Főbb események  július 29. Nemzeti Fejlesztési Miniszter – elrendelő levél Forrás: KÖZOP „Térségi elérhetőség javítása”  május 15. Támogatási szerződések megkötése 2 projektre KÖZOP „Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” (bruttó 475 MFt) KÖZOP „Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” (bruttó 11,4 mrd Ft)  október 5. MK KözOP-specifikus önköltség-számítási szabályzatának jóváhagyása Projektmenedzsment költségek Szalagkorlát-telepítés saját teljesítésben Építés alatti ideiglenes forgalomtechnika saját teljesítésben  november Megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek  október 20. Projektjavaslatok befogadása III. A projekt főbb állomásai  március 28-i Kormánydöntés – kiemelt projekt státusz

11 IV. Az előkészítési projekt bemutatása Miért éppen körforgalom? Jobb felismerhetőség Jobb felismerhetőség Kedvező forgalomlefolyás Kedvező forgalomlefolyás Kevesebb konfliktuspont Kevesebb konfliktuspont Alacsonyabb sebesség Alacsonyabb sebesség Összességében : NAGYOBB BIZTONSÁG Összességében : NAGYOBB BIZTONSÁG

12 Fejlesztésre javasolt helyszínek IV. Az előkészítési projekt bemutatása Terveztetés Engedélyeztetés Kiviteli tervek Területszerzés (ha szükséges) Régészet (ha szükséges)

13 Vizsgált paraméterek Jelenlegi geometriai kialakítás Jelenlegi geometriai kialakítás Baleseti helyzet (2007 – 2011), forgalmi viszonyok Baleseti helyzet (2007 – 2011), forgalmi viszonyok Várható balesetszám csökkenés Várható balesetszám csökkenés Várható beruházási és üzemeltetési költségek Várható beruházási és üzemeltetési költségek Idegen terület érintettség Idegen terület érintettség Natura 2000 terület érintettség Natura 2000 terület érintettség Régészeti értékek védelme miatti érintettség Régészeti értékek védelme miatti érintettség Egyéb, externális hatások Egyéb, externális hatások Gazdasági hatékonysági mutatók (Nettó jelenérték, Gazdasági hatékonysági mutatók (Nettó jelenérték, haszon-költség hányados, belső megtérülési hányad) haszon-költség hányados, belső megtérülési hányad) IV. Az előkészítési projekt bemutatása

14 471. sz. főút és j. út csomópontja Rendkívül balesetveszélyes helyszín, a csomópontban és térségében a vizsgált időszakban összesen 21 személysérüléses közlekedési baleset történt A helyszín csomópontra számított relatív baleseti mutatója 11,39 [b/10 7 jmkm/év]

15 471. sz. főút és j. út csomópontja A csomópont átépítése esetén R b =10 m belső- és R k =17 m külső sugarú körforgalom kiépítése javasolt IV. Az előkészítési projekt bemutatása

16 62. sz. főút – j. út (M7 alcsomópont) csomópontja A vizsgált helyszín az M7 autópálya fél-lóhere csomópont, valamint a 62. számú másodrendű főút háromágú jelzőtáblás szabályozású „T” csomópontja A helyszín csomópontra számított relatív baleseti mutatója [9,01 b/10 7 jmkm/év] IV. Az előkészítési projekt bemutatása

17 62. sz. főút – j. út (M7 alcsomópont) csomópontja A csomópont átépítése esetén R b =15 m belső- és R k =23,5 m külső sugarú körforgalom kiépítése javasolt IV. Az előkészítési projekt bemutatása

18 Közlekedésbiztonsági hiányosságok A csomópont felismerhetősége, észlelhetősége nehéz, hangsúlyos az egyenes továbbhaladás látványa mellékirányból is A balra kanyarodó sávot szabálytalan előzésre használják IV. Az előkészítési projekt bemutatása

19 A csomópont geometriai kialakítása, a minden irányból önálló balra kanyarodó sávok kiépítettsége és a villanyoszlopok „vezető” hatása a nagy sebességű haladást segíti A fő- és mellékirány hegyesszögű csatlakozása rendkívül kedvezőtlen mind az észlelhetőség, mind a megfelelő járóvonal biztosítása szempontjából Közlekedésbiztonsági hiányosságok IV. Az előkészítési projekt bemutatása

20 Ütemterv

21 Ország Átlagos csökkenés (%) Összes baleset Személysérüléses baleset Ausztrália Franciaország Németország36 Hollandia47 Nagy-Britannia Egyesült Államok3751 Magyarország 47 (71) V. Várható hatások

22 Várható évi áldozat-, és sérültszám csökkenés V. Várható hatások A kiválasztott csomópontok balesetei között MeghaltSúlyosan sérültKönnyen sérült Lakott 0,050,94,7 Nem lakott 1,932 10,35 25,668

23 V. Várható hatások

24 Építés mihamarabb Építés mihamarabb – Új forrás – Új TSZ (Támogatási Szerződés) – NIF? MK? Folyamatos baleseti ok-, és góckutatás Folyamatos baleseti ok-, és góckutatás – Új helyszínek, új megoldások Vízelvezetési rendszer fejlesztése Vízelvezetési rendszer fejlesztése Hidak fejlesztése, szűk keresztmetszetek feloldása Hidak fejlesztése, szűk keresztmetszetek feloldása V. Jövőbeni tervek, kitekintés

25 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "„Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” című projekt bemutatása Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések