Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek). Ha az alkalmazott teljesítménye nem megfelelő… Egyéni szinten kezelni a problémát Egyéni szinten kezelni a.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek). Ha az alkalmazott teljesítménye nem megfelelő… Egyéni szinten kezelni a problémát Egyéni szinten kezelni a."— Előadás másolata:

1 Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)

2 Ha az alkalmazott teljesítménye nem megfelelő… Egyéni szinten kezelni a problémát Egyéni szinten kezelni a problémát Hatékony és időben történő visszajelzések Hatékony és időben történő visszajelzések Előfeltételei a vezető részéről: Előfeltételei a vezető részéről: Munkakör ismerete (specifikáció, nehézségek)Munkakör ismerete (specifikáció, nehézségek) Alkalmazottak ismerete (személyiség, motiváció)Alkalmazottak ismerete (személyiség, motiváció)

3 Megválaszolandó kérdések A teljesítményprobléma azonosítása A teljesítményprobléma azonosítása tünetek, fontosságtünetek, fontosság Ismeri-e a beosztott munkakörének valamennyi követelményét? Ismeri-e a beosztott munkakörének valamennyi követelményét? Megfelelő-e a visszajelzés? Megfelelő-e a visszajelzés? Van-e valamilyen külső akadály, ami gátolja, fékezi a munkávégzést? Van-e valamilyen külső akadály, ami gátolja, fékezi a munkávégzést? A munkakörnek megfelelő képességekkel rendelkezik-e a beosztott? A munkakörnek megfelelő képességekkel rendelkezik-e a beosztott? Megfelelő-e a beosztott motiváltság? Megfelelő-e a beosztott motiváltság?

4 A személyes problémák leggyakoribb okai családdal kapcsolatos problémák családdal kapcsolatos problémák testi és érzelmi rendellenességek testi és érzelmi rendellenességek társadalmi hatások (alkalmazott értékszemléletének és a szervezet céljainak ütközése) társadalmi hatások (alkalmazott értékszemléletének és a szervezet céljainak ütközése) munkával kapcsolatos problémák (beilleszkedés, karrier) munkával kapcsolatos problémák (beilleszkedés, karrier)

5 A vezetőnek a problémás alkalmazott esetében fel kell hívnia a figyelmet a romló teljesítményre fel kell hívnia a figyelmet a romló teljesítményre segítséget kell nyújtania a szakszerű ellátás igénybevételéhez segítséget kell nyújtania a szakszerű ellátás igénybevételéhez fel kell vázolnia azokat a következményeket fel kell vázolnia azokat a következményeket

6 A negatív visszajelzés ezáltal derül fény arra, hogy min és hogyan kell javítani ezáltal derül fény arra, hogy min és hogyan kell javítani célja az alkalmazott teljesítményének javítása kell legyen célja az alkalmazott teljesítményének javítása kell legyen Az alkalmazott jobban elviseli a negatív visszajelzést: ha megfelelően tudjuk dokumentálni a konkrét problémákat ha megfelelően tudjuk dokumentálni a konkrét problémákat ha a teljesítmény a kritika célpontja, nem pedig a személy ha a teljesítmény a kritika célpontja, nem pedig a személy

7 Fegyelmi büntetés A progresszív fegyelmezés egymást követő fokozatokra épül: szóbeli megrovás szóbeli megrovás írásbeli figyelmeztetés: az illető személyzeti anyagához célszerű csatolni írásbeli figyelmeztetés: az illető személyzeti anyagához célszerű csatolni felfüggesztés felfüggesztés elbocsátás elbocsátás

8 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek). Ha az alkalmazott teljesítménye nem megfelelő… Egyéni szinten kezelni a problémát Egyéni szinten kezelni a."

Hasonló előadás


Google Hirdetések