Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jövőkép – Buda, 2010.. Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, 25000 tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jövőkép – Buda, 2010.. Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, 25000 tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus."— Előadás másolata:

1 Jövőkép – Buda, 2010.

2 Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus szempontjából Óvoda: 4% Ált. iskola: 56% Szakközépiskola és szakiskola: 17% Gimnázium: 13% Kollégium: 10%  településszerkezet szempontjából Főváros: 14% Megyeszékhely: 28% Város: 34% Község: 24%

3 Az egyesület Szervezeti felépítés:  közgyűlés (vezetőség)  régióközpontok (szakmai és területi elvek alapján)  PÁGISZ (Fekete I. Ált. Isk.) Győr  2. Sz. Általános Iskola és Diákotthon Szekszárd  Ady Endre Gimnázium Debrecen  Hétszínvirág Általános Iskola Marcali  Illyés Gyula Gimnázium és KSZKI Budaörs  Jannus Pannonius Gimn. és SzakközépiskolaPécs  József Attila Középiskolai KollégiumSzékesfehérvár  Rózsahegyi Kálmán Ált. Isk. és Diákotthon Gyomaendrőd  Széchenyi Körúti Általános Iskola Szolnok  Csokonai 12 évf. Iskola (Bőrfestő)Budapest  Irinyi J. Általános IskolaBalatonfűzfő  Fekete István Ált. Iskola és Gimnázium Ajka  FRISSÍTÉS!  Intézmények (ma 61 db)

4 Az egyesület tevékenysége (A konferenciatémák tükrében)  I. Intézményértékelés, iskolai minőségbiztosítás 1998., Balatonszéplak-felső (résztvevők: 189 fő)  II. Hátrányos helyzet(ek) (SNI) az iskolában – megoldási lehetőségek 1998., Nyíregyháza (résztvevők: 139 fő)  III. Jog a pedagógiában 1999., Aggtelek-Izsófalva (résztvevők: 124 fő)  IV. Iskola és globalizáció; innováció az iskolában 2000., Budaörs (résztvevők: 143 fő)  V. Közoktatás az ezredforduló Magyarországán, globalizáció és iskola 2001., Szekszárd (résztvevők: 119 fő)

5 Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  VI. A XXI. század kultúrája, iskolája – félelmek, remények 2001., Székesfehérvár (résztvevők: 125 fő)  VII. Az Európai Unió és a magyar közoktatás” 2002., Paks (résztvevők: 129 fő)  VIII. Magyar nyelvű közoktatás a Kárpát-medencében 2002., Sepsiszentgyörgy (résztvevők: 97 fő)  IX. Konferencia az Önfejlesztő Iskolák Egyesületéről 2003., Pécs (résztvevők: 112)  X. Európából Európába – Szolnok és Brüsszel között félúton 2004., Szolnok (résztvevők: 123 fő)

6 Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  XI. Egyéni fejlesztés - iskolafejlesztés 2004., Gyomaendrőd (résztvevők: 113 fő)  XII. Magyar közoktatás az alapfoktól az egyetemig 2005., Siklós-Harkány (résztvevők: 107 fő)  XIII. Közösen a közoktatásban (+Csapatépítés, csapatmunka képzés) 2005., Budapest – CEU (résztvevők: 112)  XIV. 10 éves az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete 2006., Sopron (résztvevők: 105 fő)  XV. Közoktatási reform és az önfejlesztők 2007., Balatonföldvár (résztvevők: 89 fő)  XVI. Iskola a (tűrés)határon 2008., Budaörs (résztvevők: 97 fő)

7 Az egyesület tevékenysége (A konferencia témák tükrében)  XVII. Amit terveztünk: Ilyen NAT kell Magyarországnak!  XVII. Ami lett: Egyéni fejlesztés – szervezeti fejlesztés – önfejlesztés nov , Budapest (résztvevők: 47 fő)

8 A jövő – tervek, célok  tétre menő (jelentős) közös innovációkban való részvétel felülről lefelé: pl. országos innovációk gyakorlati kipróbálása, visszacsatolás alulról felfelé: pl. a szabályozás, a finanszírozás kaotikus rendszerének tisztítása  az egymástól való tanulás intézményesítése  a hálózati kapcsolatok erősítése  részvétel a tanár(tovább)képzésben konkrét képzések Gyakorlóhelyek

9 14 év – autonómia, önértékelés, kompetenciafejlesztés  Soros Önfejlesztő Iskolai Program I. – NAT, PP  Az Önfejlesztő Iskolák Egyesülete megalakulása  Soros Önfejlesztő Iskolai Program II. – NAT, PP  Soros Önfejlesztő Szakértői Képzés  Soros Önfejlesztő Kollégiumok Program  Nyakig a Comeniusban - PDCA  Soros Roma Önfejlesztő Program  SZAKMA Szakiskolai Fejl. Program - SZÖM  JÖN – Junior Önfejlesztő Program - IMIP  Mozaikszavak bűvöletében (HEFOP, TÁMOP…) - kompetencia  irány a …

10 Az alapkérdés: az intézményi autonómia (megőrzése)  Autonómia: önálló döntéshozatal és cselekvés + felelősségvállalás a következményekért  Kompetencia: döntésre (választásra) és kivitelezésre való képesség → ennek feltétele: a szervezeti autonómia

11 egészséges szervezetnek maradni  A vevői igények magas szintű kielégítése  A munkatársak fejlődési szükségleteinek magas szintű kielégítése  A rendelkezésre álló erőforrások optimális, felhasználása, hosszú távú fenntarthatóság (és a fönti három egyensúlya)

12 Fókuszban  Autonómia, önértékelés, fókuszban a tanuló a tanulás és a szervezet, mint tanuló szervezet? Vagy?  Központosítás, ellenőrzés, fókuszban a tanítás és a szervezet, mint hatékony és átlátható szervezet?


Letölteni ppt "Jövőkép – Buda, 2010.. Az egyesület 46 alapító intézmény Ma 61 intézmény (2500 pedagógus, 25000 tanuló) az ország lefedése  területileg  intézménytípus."

Hasonló előadás


Google Hirdetések