Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP3.1.4-08/02-2009/0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP3.1.4-08/02-2009/0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!"— Előadás másolata:

1 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van! Készült: Szűts József Általános Iskola Kiskunhalas,2010. április-május Készítette: Andrási Szabolcsné

2 Tartalom A megvalósítás szervezeti keretei, időtartama A megvalósítás szervezeti keretei, időtartama A megvalósításban részt vevők A megvalósításban részt vevők Tárgyi feltételek Tárgyi feltételek Várható eredmény Várható eredmény Tapasztalatok Tapasztalatok

3 1. A megvalósítás szervezeti kereti, időtartama Tanórák: egészségtan, biológia, etika, technika, osztályfőnöki óra Tanórák: egészségtan, biológia, etika, technika, osztályfőnöki óra Tanórán kívüli foglalkozások: rajzszakkör, sportfoglalkozások Tanórán kívüli foglalkozások: rajzszakkör, sportfoglalkozások Szabadidős foglalkozások: hagyományőrző délután, vetélkedő lebonyolítása, Kóstoló – bemutató Szabadidős foglalkozások: hagyományőrző délután, vetélkedő lebonyolítása, Kóstoló – bemutató A tanév bármely szakaszában megvalósíthatók a délutáni programok, de érdemes a tanév utolsó szakaszára tervezni, mert az elméleti anyag feldolgozása a tanév folyamán folyamatosan történik. A tanév bármely szakaszában megvalósíthatók a délutáni programok, de érdemes a tanév utolsó szakaszára tervezni, mert az elméleti anyag feldolgozása a tanév folyamán folyamatosan történik.

4 2. A megvalósításban részt vevők: Tanulók:A téma feldolgozása minden felső tagozatos osztályt érint. Egyrészt tanórai keretek között az egyes tantárgyak tantervi anyagába építve, másrészt pedig tanórán kívül foglalkozás keretében valósítható meg az évfolyamonkénti vetélkedő, a kiállítás elkészítése. Szabadidős foglalkozások keretében nyílik lehetőség a sporttevékenységek megvalósítására, esetleg kézműves foglalkozásokon a hűtőmágnes, és az egészséges táplálkozással kapcsolatos rajzok befejezésére. Tanulók:A téma feldolgozása minden felső tagozatos osztályt érint. Egyrészt tanórai keretek között az egyes tantárgyak tantervi anyagába építve, másrészt pedig tanórán kívül foglalkozás keretében valósítható meg az évfolyamonkénti vetélkedő, a kiállítás elkészítése. Szabadidős foglalkozások keretében nyílik lehetőség a sporttevékenységek megvalósítására, esetleg kézműves foglalkozásokon a hűtőmágnes, és az egészséges táplálkozással kapcsolatos rajzok befejezésére. Pedagógusok és segítők: Mivel nem kíván semmilyen speciális szaktárgyi tudást az egyes témakörök feldolgozása, ezért az egyes tantárgyakat tanító pedagógusok számára is könnyen megvalósíthatók ezek a tanórák. A pedagógus munkáját segíti az iskolavédőnő, az iskolaorvos, a rajztanár/kiállítás megtervezése/, a DÖK vezető/vetélkedő megszervezése/, azok az ügyes kezű pedagógusok, akik a technikai produktumok elkészítésében részt vesznek, a testnevelő tanárok, akik a sporttevékenység lebonyolításában segíthetnek. Pedagógusok és segítők: Mivel nem kíván semmilyen speciális szaktárgyi tudást az egyes témakörök feldolgozása, ezért az egyes tantárgyakat tanító pedagógusok számára is könnyen megvalósíthatók ezek a tanórák. A pedagógus munkáját segíti az iskolavédőnő, az iskolaorvos, a rajztanár/kiállítás megtervezése/, a DÖK vezető/vetélkedő megszervezése/, azok az ügyes kezű pedagógusok, akik a technikai produktumok elkészítésében részt vesznek, a testnevelő tanárok, akik a sporttevékenység lebonyolításában segíthetnek.

5 3.Tárgyi feltételek Tanulói eszközök: olló, reklámújságok, ragasztó, élelmiszercsomagolások, előre elkészített sablonok, a csoportmunkákhoz szükséges munkalapok, szövegek, értékelő eszközök Tanulói eszközök: olló, reklámújságok, ragasztó, élelmiszercsomagolások, előre elkészített sablonok, a csoportmunkákhoz szükséges munkalapok, szövegek, értékelő eszközök Taneszköz:táplálkozás szervrendszere modell Taneszköz:táplálkozás szervrendszere modell IKT eszközök:prezentáció, DVD film, számítógép, projektor, interaktív tábla IKT eszközök:prezentáció, DVD film, számítógép, projektor, interaktív tábla

6 4.Várható eredmény Pedagógusok: Pedagógusok: Képes lesz kompetenciafejlesztésben gondolkodni Képes lesz kompetenciafejlesztésben gondolkodni Szakmai kultúrája fejlődik, minőségi változást eredményez a tanítási órán. Szakmai kultúrája fejlődik, minőségi változást eredményez a tanítási órán. Eszköztár bővítésére alkalmassá válik. Eszköztár bővítésére alkalmassá válik. Tudatosan használja az új tanulási módszereket. Tudatosan használja az új tanulási módszereket. Ismerni fogja a fejlesztési területeket egyéni és csoportszinten. Ismerni fogja a fejlesztési területeket egyéni és csoportszinten. Tanulók: Tanulók: Képesek lesznek az információk újszerű feldolgozására. Képesek lesznek az információk újszerű feldolgozására. Együttműködési képességük, érvelési technikájuk fejlődik. Együttműködési képességük, érvelési technikájuk fejlődik. Képesek lesznek több szempontból vizsgálni az eredményeket. Képesek lesznek több szempontból vizsgálni az eredményeket. Tisztában lesznek a helytelen táplálkozási mód következményeivel. Tisztában lesznek a helytelen táplálkozási mód következményeivel. Mérlegelni fogják a szokásokat, képesek lesznek a tudatos döntésre. Mérlegelni fogják a szokásokat, képesek lesznek a tudatos döntésre. Szerepvállalásuk, önbizalmuk erősödik. Szerepvállalásuk, önbizalmuk erősödik. Az ismereteket beépítik a mindennapi életükbe, azokat továbbadják. Az ismereteket beépítik a mindennapi életükbe, azokat továbbadják. Csoport: Csoport: Csoportkohézió erősödik. Csoportkohézió erősödik. Egymás segítségét elfogadják. Egymás segítségét elfogadják. Tiszteletben tartják a másik véleményét. Tiszteletben tartják a másik véleményét. A csoportban történteket nem beszélik ki. A csoportban történteket nem beszélik ki.

7 5.Tapasztalatok Az egyes modulok külön-külön jól felhasználhatók az egyes tanórai foglalkozásokon. Változatos és sokszínű módszer segítségével dolgozható fel a témakör. Az egyes modulok külön-külön jól felhasználhatók az egyes tanórai foglalkozásokon. Változatos és sokszínű módszer segítségével dolgozható fel a témakör. A gyerekek szívesen vesznek részt a játékos feladatokban, legkedveltebbek az interaktív játékok voltak. A gyerekek szívesen vesznek részt a játékos feladatokban, legkedveltebbek az interaktív játékok voltak. A tanórán kívüli és a szabadidős foglalkozásokon is jeleskedtek a diákok, hiszen itt volt alkalmuk a gyakorlatban is alkalmazni az elméleti ismereteket, a fantáziájuk, kézügyességük, kreativitásuk is kibontakozott. A kiállításon megtekinthették saját és mások munkáját. A tanórán kívüli és a szabadidős foglalkozásokon is jeleskedtek a diákok, hiszen itt volt alkalmuk a gyakorlatban is alkalmazni az elméleti ismereteket, a fantáziájuk, kézügyességük, kreativitásuk is kibontakozott. A kiállításon megtekinthették saját és mások munkáját.


Letölteni ppt "„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP3.1.4-08/02-2009/0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések