Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár 2008. szeptember 8.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár 2008. szeptember 8."— Előadás másolata:

1 A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.

2 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK ARÁNYA Magyarországon Tanév Óvodába járók (%) Általános és középfokú iskolába járók (%) 2001/2002 1,23,6 2002/2003 1, /2004 1,74,4 2004/2005 1,84,7 2005/2006 1,65,1 EU-s átlag: 2,5

3 Diszlexia…egyéb részképesség zavar TanévÓvoda Általános és középfokú iskola 2001/ / / / /

4 Sajátos nevelési igény ű gyermek, tanuló testi fogyatékos Közoktatási törvény 121. § 29. a) pont érzékszervi fogyatékos értelmi fogyatékos beszédfogyatékos több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos autista megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd 121. § 29. b) pont szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján

5 Intézkedések december 31-ig: SZB megvizsgálta a pszichés fejlődés zavarai miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozottság miatt SNI-vé nyilvánított gyermekeket tanulókat (diszlexiások…) Ha nem maradt SNI március 15-ig Nevelési Tanácsadók megkapták a szakvéleményt augusztus 31-ig a költségvetési támogatások tekintetében az érintett gyermekeket SNI-nek kellett tekinteni szeptember 1-től a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzdő gyermekre, tanulóra vonatkozó rendelkezések szerint kell gondoskodni (visszahelyezett tanulók: fejlesztés, 60%-os normatíva)

6 Diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás…tanulók ellátásában közös: -felülvizsgálatát a szakértői bizottság végzi -egyéni fejlesztési terv alapján fejlesztik -azonos órakeretben fejlesztik Organikus okra vissza- vezethető Organikus okra vissza nem vezethető Rehabilitációs foglalkozás gyógypedagógussal, Kt. 52. § (6) bek. Fejlesztő foglalkoztatás fejlesztő pedagógussal, pedagógussal Kt. 30. § (7) bek. Kt. 52. § (6) bek. Ellátását a szakértői bizottság vizsgálja Ellátását a nevelési tanácsadó segíti

7 Közoktatási kiegészítő hozzájárulások CXXVII. törvény A Magyar Köztársaság évi költségvetéséről Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátásának finanszírozása évben ( 3. sz. melléklet alapján) Sajátos nevelésű gyermekek, tanulók nevelése, oktatása Fajlagos összeg: Ft / év a 2008/2009. tanévre Gyógypedagógiai nevelés,oktatás az óvodában és az iskolában

8 Az igénylés feltételei a. Magántanuló /szakértői vélemény/ 5/2003. ESzCsM rendelet Legalább heti 10 tanítási óra egyéni fejlesztés ,- Ft b. 60 % jár a visszahelyezett tanulók valamint a folyamatos figyelemmel kísérés alatt lévők esetében 2 évig ,- Ft c. 160% jár a testi,érzékszervi, középsúlyos értelmi fogyatékos, autista, halmozottan fogyatékos után ,- Ft

9 Az igénylés feltételei d. 80% jár a beszédfogyatékos,enyhe értelmi fogyatékos, megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra visszavezethető tartós és súlyos rendellenessége miatt ,- Ft e. 60% jár a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége miatt ,- Ft

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár 2008. szeptember 8."

Hasonló előadás


Google Hirdetések