Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása Készítette: Nyulász András.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása Készítette: Nyulász András."— Előadás másolata:

1 1 Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása Készítette: Nyulász András

2 2 RÜO működési modell módosítása Okok: Jelenlegi széttagolt működés Sok szervezeti vezető (műszakvezető), felelősség aránytalanságok Kommunikáció hiánya, területek között nem megfelelő az információáramlás Megváltozott forgalmi körülmények (flotta, fizikális kiszolgálás helyhez kötöttsége stb.) Funkcionális feladatok hiányosságai (T2B) Döntések (mérnök-szakmai) késlekedése Hatékonyság növelése a műszakokban lévő állomány feladatvégzésére vonatkozóan!

3 3 RÜO működési modell módosítása Célok és hozzá kapcsolódó feladatok: Forgalmi kiszolgálási rendjének újraszabályozása Állomány integráció (T2A-T2B) Fizikális elhelyezés optimalizálása (T2A Konténerváros, T2B helyiség visszaadás, T1 terminál kiszolgálás) Állomány igénybevétele és allokációja az operatív terület egészére Munkaidő napi kihasználtságának növelése, racionalizált feladat végrehajtás Mérnöki döntések (MDL) meghozatala a műszakban a gyors és hatékony kiszolgáláshoz

4 4 RÜO működési modell módosítása Előnyök: Költségcsökkennés Állomány feladat allokációja racionálisabb Vezetői egyeztetések egyszerűsítése Koncentrált feladat meghatározás, követelmények egységesítése Hatékonyságjavulás a szervezettebb működésből adódóan Mérhető-kontrollálható tevékenység szétválasztás Munkaidő valós kihasználtságának növelése, operatív terület feladatainak 0-24 órás támogatás biztosítása

5 5 Operatív Műszaki vezető I. Műszak 32 fő Line team 7+7+(2)fő Light team 18 (16)fő II. Műszak 32 fő Line team 7+7+(2)fő Light team 18 (16)fő III. Műszak 32 fő Line team 7+7+(2)fő Light team 18 (16)fő IV. Műszak 32 fő Line team 7+7+(2) fő Light team 18 (16)fő Anyag és Eszközkezelők 8 fő Típusvezetők 2+1 fő Üzemeltető Mérnökök 4 fő Üzemeltetési Koordinátor 1 fő

6 6 Line (maintenance) team Operatív vezetés Műszakvezető(1fő), Műszakvezető- helyettes(1fő) Üzemeltető mérnök(1fő) Regionális team 2 fő (Mech-Avi) Mech 1 fő Avi 1 fő Third party team 1 fő (Mech) Boeing-Airbus Mech 2 fő Boeing-Airbus Boeing team 2 fő (Mech-Avi) Mech 2 fő Avi 1 fő

7 7 Line (maintenance) team Elhelyezés: II. terminál konténerváros Létszám: maximált fix (kék) és rugalmas (zöld) állomány Kizárólag BUD-on üzemeltet Rugalmas állomány a Light team-ből havi rotációban dolgozik a Line team-ben, típus jogosításra figyelemmel állandó rendelkezésre állás, szabadságolás a Line team létszámát nem érintheti Szervezeti ábrán zárójelben a nyári menetrend által biztosítandó többlet létszám jelenik meg Vezetés: –Műszakvezető –Műszakvezető-helyettes, a line team szakmai vezetése

8 8 Light (maintenance) team Műszakvezető Light team Üzemeltetési Koordinátor Feladatok: light maintenance végrehajtása I. terminál kiszolgálás rugalmas állomány biztosítása speciális feldatok hangár karbantartások támogatása

9 9 Light (maintenance) team Külföldi gépek (I. terminál) kiszolgálása Cargolux Fedex UPS Speciális feladatok Mentesítés VIP járatok Külső állomáshelyre kiküldetés

10 10 Light (maintenance) team Elhelyezés: I. hangár RÜO pihenő Létszám: Fix létszám melyből a line team támogatására havi rotációban kerül sor menetrendi szaknak (téli-nyári) megfelelően Minden speciális feladat (mentesítés, VIP járat, Külső állomáshelyen munkavégzés) a team hatáskörébe tartozik I. terminál kiszolgálása a team feladata (UPS,Fedex, Cargolux) Erőforrás rendelkezésre állás esetén a hangár karbantartások támogatása Vezetés: Műszakvezető Team leader, a light team szakmai vezetése

11 11 Irányítási és szakmai kompetenciák

12 12 RÜO működési modell módosítása Típusvezetők (3 fő) Boeing; Q400 ; Külföldi légitársaságok Műszakok szakmai támogatása, műszakokon átívelő hibajavítások összehangolása, több műszakon átívelő ápolások szakmai megszervezése Üzemeltető mérnökök Műszakonként 1 fő Minőségügyi szempontból azonnali döntés kompetencia Forgalmi kiszolgálásban való aktív részvétel Üzemeltetési koordinátor Light team által végrehajtandó munkák koordinálása

13 13 RÜO működési modell módosítása Anyag és eszközkezelők („82”-es szolgálat) Műszakvezető utasítása szerint dolgoznak RÜO eszközkiadó megszűnik, eszköztároló funkciót lát csak el a napi tevékenységhez, az anyag és eszközkezelők irányítása és felelőssége alatt Kizárólag a napi működéshez szükséges eszközök maradnak az eszköztárolóban A Szolgálat fizikálisan az eszköztárolóban helyezkedik el Támogatja az ad-hoc eszközök szállítását a hangár és II. terminál között Takarítja és felügyeli az eszköztárolót és külső környezetét Felel a RÜO gépjárműveinek tisztaságáért és műszaki rendelkezésre állásáért


Letölteni ppt "1 Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása Készítette: Nyulász András."

Hasonló előadás


Google Hirdetések