Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina."— Előadás másolata:

1 Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina

2 Eladáshelyi reklám Eladáshelyi reklámon mindazokat a reklám megjelenési formákat értjük, amelyek a vevőt az üzletben tájékoztatják az áruk és szolgáltatások vásárlási lehetőségeiről. A reklámozásnak ezt a csoportját idegen rövidítéssel POS-nak(point of sale), POP- nak(point of purchase) vagy PSA-nak (Point of sail Advertising) nevezzük.

3 Külső POS eszközök Külső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletbe lépés előtt, az üzlet közvetlen környezetében észlel. A külső POS eszközök fajtái: -Bolt elnevezés -Portál -Kirakat -Megállítótáblák -Hangos reklám -Egyéb külső tényezők: zászlók, 3D-s reklámok, kirakati ragasztott feliratok, földre festett reklám

4 Belső POS eszközök Belső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletben észlel. Az üzlet belső elrendezése forgalomnövelő tényező. A belső kialakítást meghatározó tényező: -Fogyasztási szokások -Vásárlói szokások -A vásárlási gyakoriság -Az árukezelés és tárolás feltételi -A termékfelhasználás szempontjai -A kereslethez igazodó választékkombináció

5 Belső POS eszközök fajtái: I. Berendezés - Polcok -Gondolák -Állványok -Vitrinek -Hűtőszekrények

6 II. Vásárlói útvonal kialakítása: Az üzletek belső terének kialakítását, a bemutatandó áruválasztékot keresettség és származási hely szerint kell összeállítani. -A vevők hajlamosak az eladóhelyiség határzónáit keresni és a terem közepét elkerülni. -A vásárlókat vonzza a nagyobb, szokatlan és új így megváltoztatják a menetirányt. -Az embereke szívesebben mozognak a széles folyosókon mint a polcok közötti szűk járatokban. -A nagyon keresett árucsoportokat úgy kell szétosztani, elrendezni, hogy az vezesse a vásárlókat az egész üzleten keresztül. -Legfigyelemfelkeltőbb helyek: pénztár melletti területek, szemmagasságú helyek, elválasztó gondolák homlokrésze. -Az árutároló állványoknak úgy kell tagolniuk a belső teret, hogy szélességük és magasságuk ne keltsen zsúfoltságot s a polcok felett át lehessen látni.

7 III. A polcok optimális elhelyezése az üzlethelyiségen belül: A vásárlókra jellemző mozgásiránynak megfelelően kell az üzletet berendezni. A vevők jobb felé indulnak, és a bolton keresztül az óramutató járásával ellentétesen haladnak végig. Erős forgalmú helyek: - Bejárattal szemben elhelyezett állványok, hűtők - Felvezető terület és a vásárlók mozgásirányának jobb oldalán lévő felületek - Sorból kilógó polcok - Sorgondolák végei - Pénztár körül elhelyezett állványok, hűtők - Vásárlók mozgásirányába ütköző display-ek Gyenge forgalmú helyek: - Bejárat - Vásárlók mozgásirányától balra elhelyezkedő felületek - Sarok és félreeső helyek - Középső folyosó - Gondolák közepe

8 IV. Az áruelrendezés szabályai: 1. Állandó termék kihelyezési technikák Az áruelrendezés horizontális szabályai: -Egy termék különböző nagyságú kiszerelését együtt, egymás mellett helyezik el. -Egy áru különböző fajtáit úgy helyezik el, hogy jobbra a drágábbak és nagyobbak, balra mellette az olcsóbban és kisebbek állnak. -A legkeresettebb áruk az árucsoport középvonalában vannak elhelyezve. -Az olcsó árukat a középvonaltól balra helyezik el. -A vonzó és a „kell” alapvető árucikkeket az árucsoport vagy a polc szélső zónáiba teszik.

9 Az áruelrendezés vertikális szabályai: - A különösen keresett árukat a látható zónába helyezik el. - A drága és minőségileg kiváló árut az állvány felső polcára helyezik. - Minél nagyobb egy áru és minél felismerhetőbb a csomagolása, annál mélyebben helyezhető el. A polcokat 4 zónára tudjuk osztani: Nyújtózkodási zóna > 160 cm Szemmagassági zóna cm Kézzel elérhető zóna 80 – 120 cm Hajló zóna < 80cm A legelőnyösebb hely amely a vásárló szemmagasságában helyezkedik el.

10 2. Tervezett bevásárlási cikkek elhelyezése Azokat a termékeket, melyek vásárlását a vevő általában már az üzletbe való betérés előtt elhatározza, kevésbé szembetűnő helyre teszik. E terméket a vevő mindenféleképp megkeresi. 3. Impulzívcikkek elhelyezése Azokat a termékeket, melyek vásárlását a vevő általában nem tervezte előre, hanem azért veszi mert meglátta. A bolt legértékesebb, legjobban látható helyére kell elhelyezni. 4. Kiegészítő termékek elhelyezése Azokat a termékeket, amelyek használata csak egy másik termékkel együtt eredményes, célszerű egymás mellé elhelyezni, mert a vásárlónak eszébe juthat hogy mire van szüksége még. 5. Pénztár és környéke A vevő befejezte a vásárlást, ide csak a kis kiszerelésű, olcsóbb és ismert termékeket célszerű tenni.

11 V. Másodlagos elhelyezési technikák A termék nem csak a megszokott helyen hanem máshol is megtalálható az üzletben. 1.Márkatermékek kihelyezése 2.Akciós termékek kihelyezése 3.Vásárlásösztönző specialitások Világítás Csomagolás Egységes marketinglehetőségek, - eszközök - Árjelzők - Bolti reluxák - Irányító táblák - Reklámtáblák - Megállítótáblák - Polccsík - Padlómatrcia - Attrapok - Displayek - Bevásárlókocsi - reklámok


Letölteni ppt "Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina."

Hasonló előadás


Google Hirdetések