Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina"— Előadás másolata:

1 Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
Eladáshelyi reklám Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina

2 Eladáshelyi reklám Eladáshelyi reklámon mindazokat a reklám megjelenési formákat értjük, amelyek a vevőt az üzletben tájékoztatják az áruk és szolgáltatások vásárlási lehetőségeiről. A reklámozásnak ezt a csoportját idegen rövidítéssel POS-nak(point of sale), POP-nak(point of purchase) vagy PSA-nak (Point of sail Advertising) nevezzük.

3 Külső POS eszközök Külső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletbe lépés előtt, az üzlet közvetlen környezetében észlel. A külső POS eszközök fajtái: Bolt elnevezés Portál Kirakat Megállítótáblák Hangos reklám Egyéb külső tényezők: zászlók, 3D-s reklámok, kirakati ragasztott feliratok, földre festett reklám

4 Belső POS eszközök Belső POS eszközök azok az eszközök, amelyeket a vásárló az üzletben észlel. Az üzlet belső elrendezése forgalomnövelő tényező. A belső kialakítást meghatározó tényező: -Fogyasztási szokások Vásárlói szokások A vásárlási gyakoriság Az árukezelés és tárolás feltételi A termékfelhasználás szempontjai A kereslethez igazodó választékkombináció

5 Belső POS eszközök fajtái:
I. Berendezés - Polcok Gondolák Állványok Vitrinek Hűtőszekrények

6 II. Vásárlói útvonal kialakítása:
Az üzletek belső terének kialakítását, a bemutatandó áruválasztékot keresettség és származási hely szerint kell összeállítani. A vevők hajlamosak az eladóhelyiség határzónáit keresni és a terem közepét elkerülni. A vásárlókat vonzza a nagyobb, szokatlan és új így megváltoztatják a menetirányt. Az embereke szívesebben mozognak a széles folyosókon mint a polcok közötti szűk járatokban. A nagyon keresett árucsoportokat úgy kell szétosztani, elrendezni, hogy az vezesse a vásárlókat az egész üzleten keresztül. Legfigyelemfelkeltőbb helyek: pénztár melletti területek, szemmagasságú helyek, elválasztó gondolák homlokrésze. Az árutároló állványoknak úgy kell tagolniuk a belső teret, hogy szélességük és magasságuk ne keltsen zsúfoltságot s a polcok felett át lehessen látni.

7 III. A polcok optimális elhelyezése az üzlethelyiségen belül:
A vásárlókra jellemző mozgásiránynak megfelelően kell az üzletet berendezni. A vevők jobb felé indulnak, és a bolton keresztül az óramutató járásával ellentétesen haladnak végig. Erős forgalmú helyek: - Bejárattal szemben elhelyezett állványok, hűtők - Felvezető terület és a vásárlók mozgásirányának jobb oldalán lévő felületek - Sorból kilógó polcok - Sorgondolák végei - Pénztár körül elhelyezett állványok, hűtők - Vásárlók mozgásirányába ütköző display-ek Gyenge forgalmú helyek: - Bejárat - Vásárlók mozgásirányától balra elhelyezkedő felületek - Sarok és félreeső helyek - Középső folyosó - Gondolák közepe

8 IV. Az áruelrendezés szabályai:
1. Állandó termék kihelyezési technikák Az áruelrendezés horizontális szabályai: Egy termék különböző nagyságú kiszerelését együtt, egymás mellett helyezik el . Egy áru különböző fajtáit úgy helyezik el, hogy jobbra a drágábbak és nagyobbak, balra mellette az olcsóbban és kisebbek állnak. A legkeresettebb áruk az árucsoport középvonalában vannak elhelyezve. Az olcsó árukat a középvonaltól balra helyezik el. A vonzó és a „kell” alapvető árucikkeket az árucsoport vagy a polc szélső zónáiba teszik.

9 Az áruelrendezés vertikális szabályai:
- A különösen keresett árukat a látható zónába helyezik el. - A drága és minőségileg kiváló árut az állvány felső polcára helyezik. Minél nagyobb egy áru és minél felismerhetőbb a csomagolása, annál mélyebben helyezhető el. A polcokat 4 zónára tudjuk osztani: Nyújtózkodási zóna > 160 cm Szemmagassági zóna cm Kézzel elérhető zóna 80 – 120 cm Hajló zóna < 80cm A legelőnyösebb hely amely a vásárló szemmagasságában helyezkedik el.

10 2. Tervezett bevásárlási cikkek elhelyezése
Azokat a termékeket , melyek vásárlását a vevő általában már az üzletbe való betérés előtt elhatározza, kevésbé szembetűnő helyre teszik. E terméket a vevő mindenféleképp megkeresi. 3. Impulzívcikkek elhelyezése Azokat a termékeket, melyek vásárlását a vevő általában nem tervezte előre, hanem azért veszi mert meglátta. A bolt legértékesebb, legjobban látható helyére kell elhelyezni. 4. Kiegészítő termékek elhelyezése Azokat a termékeket, amelyek használata csak egy másik termékkel együtt eredményes, célszerű egymás mellé elhelyezni, mert a vásárlónak eszébe juthat hogy mire van szüksége még. 5. Pénztár és környéke A vevő befejezte a vásárlást, ide csak a kis kiszerelésű, olcsóbb és ismert termékeket célszerű tenni.

11 V. Másodlagos elhelyezési technikák
A termék nem csak a megszokott helyen hanem máshol is megtalálható az üzletben. Márkatermékek kihelyezése Akciós termékek kihelyezése Vásárlásösztönző specialitások Világítás Csomagolás Egységes marketinglehetőségek, - eszközök - Árjelzők Bolti reluxák - Irányító táblák Reklámtáblák - Megállítótáblák Polccsík - Padlómatrcia Attrapok - Displayek Bevásárlókocsi - reklámok


Letölteni ppt "Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina"

Hasonló előadás


Google Hirdetések