Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZEMÉLYZETI MARKETING

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZEMÉLYZETI MARKETING"— Előadás másolata:

1 SZEMÉLYZETI MARKETING
A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.

2 A SZEMÉLYZETI MARKETING CÉLJA
A SZERVEZET ÉS MENEDZS-MENTJE SZEMÉLYZETI MARKETING M U N K A E R Ő P I C BELSŐ MUNKAERŐ-PIAC KÜLSŐ MUNKAERŐ-PIAC TERMÉK PIAC

3 A SZERVEZET ÉS MENEDZSMENTJE
Stratégia Szervezeti felépítés és működés Szervezetfejlesztés Tevékenységek változatossága, kihívása Vezetési stílus Munkakörülmények minősége Munkahelyi légkör Kompenzációs rendszer Fejlődési lehetőségek stb.

4 A MUNKAERŐPIAC BELSŐ MUNKAERŐPIAC = A szervezet dolgozói
Hierarchikus szint Munkakör értéke Közvetlenül irányított személyek száma Képzettség, ismeretek, kompetenciák Szakterület Szervezeti egység Szervezeti tapasztalat stb. KÜLSŐ MUNKAERŐPIAC= Potenciális dolgozók Terület Szakképzettség Tapasztalat Munkaügyi helyzet Bérsávok Stb.

5 A SZEMÉLYZETI MARKETING FELADATAI
Személyzeti kutatás Munkaerő-szükséglet meghatározása Munkaerő-kínálat felmérése Munkavállalók elégedettsége elemzése

6 ALKALMAZÁSI FELTÉTELEK
Stratégiai célok és stratégia megléte A felső vezetés érzékenysége a humán problémák iránt Az emberi erőforrás stratégiai voltának felismerése Valamennyi szintű vezető elkötelezettsége Szervezeti és vezetési kultúra minősége Magas szintű szaktudással és kompetenciákkal rendelkező humánpolitikai szakterület

7 „PIACKUTATÁS” - külső munkaerőpiac -
munkaerő-kínálat felmérése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése a toborzási tevékenységek benchmarkingja versenytársak elemzése

8 „PIACKUTATÁS” - a szervezet -
BELSŐ MUNKAERŐPIAC munkaerő-szükséglet meghatározása belső munkaerő-kínálat (teljesítményértékelések eredményei, fejlesztési akciókban résztvevők, karriertámogatási rendszer adatbankja, értékelő központ stb.) fejlődési igények és egyéni karriertervek megismerése SZEMÉLYZETI KUTATÁS a toborzási erősségek és gyengeségek elemzése a toborzási eredmények elemzése bérelemzések béren kívüli juttatások elemzése elégedettség és motiváció vizsgálat belső kommunikáció elemzése fejlődési igények elemzése

9 A SZEMÉLYZETI MARKETING CSATORNÁI

10 A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ
Külső munkaerőpiac Reklám: hirdetések (újság, szaklap, rádió, tv, honlap stb.), szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: munkaerővásárok és állásbörzék PR: cikket, tanulmányok, riportok, interjúk, konferenciák Személyes eladás: a szervezet munkavállalói

11 A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ
BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ Reklám: plakátok, hirdetőtáblák, audióvizuális, szimbólumok, emblémák Vásárlás-ösztönzés: kompenzációs rendszer, személyzetfejlesztési és karriertámogatási rendszer PR: éves beszámoló, vállalati újság, kiadványok, kulturális és sportesemények Személyes eladás: vezető-munkatárs Direkt marketing: postai küldemények

12 LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.
Tanácsadó és Vezetőképző Központ 1056 Budapest Molnár u. 29 III/11 Tel:/Fax: Honlap:


Letölteni ppt "SZEMÉLYZETI MARKETING"

Hasonló előadás


Google Hirdetések