Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft."— Előadás másolata:

1 SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft.

2 A SZEMÉLYZETI MARKETING CÉLJA A SZERVEZET ÉS MENEDZS- MENTJE SZEMÉLYZETI MARKETING MUNKAERŐPIACMUNKAERŐPIAC BELSŐ MUNKAERŐ- PIAC KÜLSŐ MUNKAERŐ- PIAC TERMÉKPIAC

3 A SZERVEZET ÉS MENEDZSMENTJE  Stratégia  Szervezeti felépítés és működés  Szervezetfejlesztés  Tevékenységek változatossága, kihívása  Vezetési stílus  Munkakörülmények minősége  Munkahelyi légkör  Kompenzációs rendszer  Fejlődési lehetőségek stb.

4 A MUNKAERŐPIAC BELSŐ MUNKAERŐPIAC = A szervezet dolgozói  Hierarchikus szint  Munkakör értéke  Közvetlenül irányított személyek száma  Képzettség, ismeretek, kompetenciák  Szakterület  Szervezeti egység  Szervezeti tapasztalat stb. KÜLSŐMUNKAERŐPIAC= Potenciális dolgozók  Terület  Szakképzettség  Tapasztalat  Munkaügyi helyzet  Bérsávok  Stb.

5 A SZEMÉLYZETI MARKETING FELADATAI 1.Személyzeti kutatás 2.Munkaerő-szükséglet meghatározása 3.Munkaerő-kínálat felmérése 4.Munkavállalók elégedettsége elemzése

6 ALKALMAZÁSI FELTÉTELEK  Stratégiai célok és stratégia megléte  A felső vezetés érzékenysége a humán problémák iránt  Az emberi erőforrás stratégiai voltának felismerése  Valamennyi szintű vezető elkötelezettsége  Szervezeti és vezetési kultúra minősége  Magas szintű szaktudással és kompetenciákkal rendelkező humánpolitikai szakterület

7 „PIACKUTATÁS” - külső munkaerőpiac -  munkaerő-kínálat felmérése  bérelemzések  béren kívüli juttatások elemzése  a toborzási tevékenységek benchmarkingja  versenytársak elemzése

8 „PIACKUTATÁS” - a szervezet - BELSŐ MUNKAERŐPIAC  munkaerő-szükséglet meghatározása  belső munkaerő-kínálat (teljesítményértékelések eredményei, fejlesztési akciókban résztvevők, karriertámogatási rendszer adatbankja, értékelő központ stb.)  fejlődési igények és egyéni karriertervek megismerése SZEMÉLYZETI KUTATÁS  a toborzási erősségek és gyengeségek elemzése  a toborzási eredmények elemzése  bérelemzések  béren kívüli juttatások elemzése  elégedettség és motiváció vizsgálat  belső kommunikáció elemzése  fejlődési igények elemzése

9 A SZEMÉLYZETI MARKETING CSATORNÁI

10 A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ Külső munkaerőpiac  Reklám: hirdetések (újság, szaklap, rádió, tv, honlap stb.), szimbólumok, emblémák  Vásárlás-ösztönzés: munkaerővásárok és állásbörzék  PR: cikket, tanulmányok, riportok, interjúk, konferenciák  Személyes eladás: a szervezet munkavállalói

11 A SZEMÉLYZETI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ  Reklám: plakátok, hirdetőtáblák, audióvizuális, szimbólumok, emblémák  Vásárlás-ösztönzés: kompenzációs rendszer, személyzetfejlesztési és karriertámogatási rendszer  PR: éves beszámoló, vállalati újság, kiadványok, kulturális és sportesemények  Személyes eladás: vezető-munkatárs  Direkt marketing: postai küldemények

12 LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft. Tanácsadó és Vezetőképző Központ 1056 Budapest Molnár u. 29 III/11 Tel:/Fax: Honlap:


Letölteni ppt "SZEMÉLYZETI MARKETING A SZERVEZETI IMAGE NÖVELÉSÉNEK ESZKÖZE Pataki Csilla Tanácsadó és Vezetőképző Központ igazgató LA VIDA Oktató és Tanácsadó Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések