Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009. Miről lesz szó?  „Igazi olasz pizza”  Dokumentációs rendszer  Kézikönyv 2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009. Miről lesz szó?  „Igazi olasz pizza”  Dokumentációs rendszer  Kézikönyv 2."— Előadás másolata:

1 Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009

2 Miről lesz szó?  „Igazi olasz pizza”  Dokumentációs rendszer  Kézikönyv 2

3 Parmezán Pizzéria - Igazi olasz pizza  Munkatársak: Ügyvezető, Üzletvezető, Konyhafőnök, Minőségügyes, Szakács, Adminisztrátor, Futár stb. 3 Profil:  Étterem  Pizza házhozszállítás Folyamatok: Pizzasütés, Házhozszállítás, Rendelésfelvétel, Anyagbeszerzés, Reklamációkezelés stb. Dokumentumok: Kézikönyv, Pizzasütési útmutató, Rendelésfelvételi lap, Számla, stb.

4 MIR dokumentációs rendszere  Minőségpiramis 4 Minőségpolitika Minőségirányítási Kézikönyv Eljárások (folyamatleírások)‏ Utasítások Formanyomtatványok, sablonok stb.

5 MIR dokumentációs rendszere  Minőségirányítási Kézikönyv  Dokumentálás követelményei  Dokumentumok, feljegyzések kezelése  Vezetőség felelősségi köre  Elkötelezettség, min.politika, min.célok, felelősségi kör, hatáskör, kommunikáció, vezetőségi átvizsgálás  Gazdálkodás az erőforrásokkal  Emberi erőforr., infrastruktúra, munkakörnyezet  Termék előállítása  Vevővel kapcsolatos folyamatok, tervezés- fejlesztés, beszerzés, előállítás– szolgáltatás nyújtása, megfigyelő és mérőeszköz kezelés  Mérés, elemzés, fejlesztés  Belső audit, vevői elégedettség, folyamatok ill. termék figyelemmel kísérése és mérése, nem megfelelő termék kezelése, adatok elemzése, helyesbítő- megelőző tevékenységek 5

6 Kézikönyv  0. fejezet a Bevezetés :  Társaság bemutatása  Területi érvényesség  Kizárások  Minőségirányítási rendszer :  Milyen szabvány szerint van megtervezve  Dokumentációs rendszere: milyen dokumentumokat használ  Dokumentálási követelmények: dokumentumok, feljegyzések kezelése 6

7 Kézikönyv  Vezetőség felelősségi köre:  Vezetőség elkötelezettsége: mit tesz a vezetőség a MIR működtetéséért és folyamatos fejlesztéséért  Vevőközpontúság: mit tesz a vezetőség azért, hogy a vevői követelményeket meghatározzák (megismerjék) és a cég ezeket teljesítse is  Minőségpolitika: vezetőség szándéknyilatkozata  Tervezés (MIR tervezése): minőségcélok kitűzése, és ismertetése a szervezet minden érintett szintjén, MIR működtetésének biztosítása változások esetén  Felelősségi kör, hatáskör, vezetőség képviselője, belső kommunikáció:  Hogyan vannak a felelősségi körök és hatáskörök meghatározva és közzétéve  Ki a minőségirányítási vezető és neki milyen felelősségi köre illetve hatásköre van  Milyen belső kommunikációs folyamatok vannak és ezek hogyan üzemelnek  Vezetőségi átvizsgálás: ki vesz részt, mik a bemenő adatai, mik a kimenő adatai 7

8 Kézikönyv  Gazdálkodás az erőforrásokkal:  Gondoskodás az erőforrásokról: gondoskodjunk róla! (MIR bevezetéséhez, fenntartásához, fejlesztéséhez, vevők megelégedésének eléréséhez és a követelmények teljesítéséhez)  Emberi erőforrások: legyenek felkészültek, legyenek képezve, a képzéseket hogyan értékelik ki, milyen feljegyzések születnek a képzésekről, hogyan tudatosítjuk a kollegákban, hogy az ő munkájuknak milyen szerepe van a célok elérésében  Infrastruktúra: épület, munkahely, hw és sw, szolgáltatások (pl. szállítás)  Munkakörnyezet: termékkövetelmények teljesítéséhez megfelelő? 8

9 Kézikönyv  Termék előállítása:  Termékelőállítás megtervezése: melyek azok a folyamatok, amik a termékünk előállításához szükségesek?  Vevővel kapcsolatos folyamatok:  a termékre vonatkozó követelmények legyenek meghatározva (mit akar a vevő, kiszállítás és azután, jogszabályok)  Ezek legyenek átvizsgálva mielőtt elvállaljuk a feladatot. Mit nézzünk?: mik a követelmények, mi van, ha eltérés van az ajánlatunktól, tudjuk-e teljesíteni  Hogyan tartjuk a kapcsolatot a vevővel? Hogyan kezeljük a reklamációt?  Tervezés és fejlesztés: legyen szabályozva a termék tervezése és fejlesztése (bemenő-, kimenő adatok, átvizsgálás, igazolás, érvényesítés, változáskezelés)  Beszerzés: szállítók kiválasztása, értékelésük, hogyan ellenőrizzük a beszerzett terméket? 9

10 Kézikönyv  Termék előállítása:  Előállítás és szolgáltatás nyújtása:  Szabályozottan! Vagyis: termékjellemzőket leíró tájékoztató, munkautasítások, megfelelő berendezések, mérő- és megfigyelő eszközök, kiszállítás és azt követő tevékenységek stb.  Legyen azonosítva minden előállítási művelet során!  Vevő tulajdona  Állagmegőrzés: feldolgozás során, szállítás alatt, csomagolás, tárolás, védelem  Megfigyelő- és mérőeszköz kezelés: milyen megfigyeléseket és méréseket végzünk, milyen eszközökkel (kalibrálás, hitelesítés) és milyen folyamat kapcsolható ehhez? 10

11 Kézikönyv  Mérés, elemzés és fejlesztés:  milyen folyamat kapcsolható ehhez?  Figyelemmel kísérés és mérés: vevői elégedettség, belső auditok, folymatok és termék figyelemmel kísérése és mérése  Nem megfelelő termék kezelése: hogyan van azonosítva, hogyan van ellenőrzés alatt tartva, hogyan gondoskodunk arról, hogy ne legyen kiszállítva vagy véletlenül felhasználva? Mit teszünk vele? (pl. „engedjük” felhasználást, vagy megakadályozzuk a felhasználást, vagy kiküszöböljük a csorbát)  Adatok elemzése: mit gyűjtünk, hogyan elemzünk  (Tovább)fejlesztés: milyen helyesbítő- megelőző tevékenységeket alkalmazunk  Mellékletek: pl.: szervezeti ábra, folyamatábrák, feljegyzések kezelésének „függőségei” 11


Letölteni ppt "Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009. Miről lesz szó?  „Igazi olasz pizza”  Dokumentációs rendszer  Kézikönyv 2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések