Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Hajóutak.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Hajóutak."— Előadás másolata:

1 1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Hajóutak kitűzése (parti és úszó jelek), ennek a hajózás biztonságára gyakorolt hatásai, a hajóút kitűzés problémái Készítette: Gerencsér Zsolt

2 Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Beépített hibák: A hajózási vízmércéktől sok (köztük a legfontosabbak) gázló távol esik (pl. Dömösi gázló – Budapesti vízmérce 50 km-re van egymástól) A kitűzőhajók az aktuális vízfelszínhez képest mérik a vízmélységet, amelynek magassága jelentősen eltérhet a számítottól (nem a mederfelmérések alapján készülnek a gázlójelentések) Emiatt a mederfelmérések és a gázlójelentések látszólagos ellentmondásban vannak. Napi vízjárás következtében a gázlóban 24 órás (két jelentés közötti) időszakban is jelentősen változhat a vízmélység

3 Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Miért nem okoznak ezek a hibák havariákat?: A hajók a csúcsgázlókra állítják be a merülésüket A csúcsgázlókban kellő biztonsággal van meghatározva a gázlónorma.

4 Gázlójelentés jelenlegi rendszere, hibák és fejlesztési lehetőségek Lehetőségek: Távjelzett hajózási vízmércék telepítése a csúcsgázlókhoz (akkor is, ha rendezésükre sor kerül) Kitűzőhajók mérési módszerének tökéletesítése A gázlójelentés készítése során 24 órás előrejelzés figyelembevétele – a felső szakaszon a Bősi erőmű üzemrendjének ismerete szükséges hozzá

5 A Gönyüi vízmércén mért vízállás alapján számolt és a tényleges vízállás különbsége Medvénél

6 A Komáromi vízmércén mért vízállás alapján számolt és a tényleges vízállás különbsége Esztergomnál

7 Órás vízállásjelentések a gönyüi, komáromi, esztergomi vízmércékre. A fekete vonalak közötti tartomány két vízmérce leolvasás (gázlójelentés) közötti 24 órás időszakot jelöl.

8

9 2004-2008 időszakban melyik gázló hány napon keresztül volt a magyar szakasz csúcsgázlója (1735 fkm Nyerges, 1699 fkm Dömös).

10

11 11

12 12 Istenhegyi gázló

13 13 Garamkövesdi gázló

14 14

15 15

16 Köszönöm a figyelmet! Budapest, 2010.10.28.


Letölteni ppt "1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest 2010. október 28. Hajóutak."

Hasonló előadás


Google Hirdetések