Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Felső-Tiszán. Összeállította: Uray Károly Kikötő fejlesztési lehetőségek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Felső-Tiszán. Összeállította: Uray Károly Kikötő fejlesztési lehetőségek."— Előadás másolata:

1 a Felső-Tiszán. Összeállította: Uray Károly Kikötő fejlesztési lehetőségek

2 A FETIKÖVIZIG MŰKÖDÉSI TERÜLETE Kezelésben lévő folyószakaszok: Tisza folyó 543+750-744+850 fkmTisza folyó 543+750-744+850 fkm Szamos folyó 0+000-50+213 fkmSzamos folyó 0+000-50+213 fkm Túr folyó 0+000-29+500 fkmTúr folyó 0+000-29+500 fkm

3 Navigare necesse est, vivere non est necesse !" Miért is kellenek a kikötők ?

4 Szatmárnémeti 1900 körül

5 A Duna-Majna-Rajna vízi út rendszer teljes hajózható hossza RotterdamtólRotterdamtól Szulináig 3505 kmSzulináig Az Európai vízisztráda

6 A Tisza folyó Vásárosnaményig hajózhatónak lett nyilvánítva. A 17/2002 ( márc.7.) KÖVIM Rendelet A víziút neve A hajózható szakasz hossza, fkm. A szakasz hossza (km) A víziút osztálya 1.Tisza Vásárosnamény – Tuzsér 685-612 73 I 2.Tisza Tuzsér – Tokaj 612-544 68 III 3.Tisza Tokaj - Kisköre 544-403 141 III A HKV az az év legalább 240 napján vagy a hajózási szezon 60 %- ban fennálló vízszint, amely mellett a víziút osztálya szerinti követelmények teljesülnek

7 A tiszai lehetőségek

8 A víz osztályba sorolásához alapul szolgáló méretek Magányos géphajó A víziút osztály a A víziúton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek ábrázolása Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordképesség tonna III Magányos géphajó 70 8,2 2 650-1000 IV Magányos géphajó 85 9,5 2,5 1000-1500 IV Tolt kötelék 85 9,5 2,5 1500 I Magányos géphajó 40 5 1,4 200

9 A vízi áruszállítás hatékonysága

10 EGB I. kategóriájú vízi út Ezen a folyószakaszon I osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki: A hajóút minimális mélysége (Záhony –230 cm, Vásárosnamény –140 cm) 14 dm. A hajóút szélessége 40 m. Vásárosnamény - Tuzsér-szakasz (685-612 fkm)

11 Szatmárnémeti 1900 körül Vásárosnamény

12 Záhony

13 615,2 – 615,9 fkm és 616,1 – 617,6 fkm (Tuzsér) 621,8 – 622,4 fkm (Tiszabezdédi pb) 623,1 – 623,6 fkm (Kistárkányi pb) 627,75 fkm Záhony közúti híd 631,4 fkm (Zsurki kőgát) 636,2-637 fkm (Eszenyi gázló) 653-653,6 fkm (Benki gázló) 680-680,8 fkm (Varsányi gázló) 684,45 fkm (Vásárosnamény) A hajóút kritikus helyei :

14 Megállapítások Az eddigi tapasztalataink szerint a Vásárosnamény- Tuzsér (685-612 fkm) közötti Tisza szakaszon a gazdaságos teherhajózásnak, jelentősebb beruházások hiányában nincs lehetősége. A turisztikai jellegű hajózás ellenben jelentős fejlődésnek indulhat a közeljövőben.

15 Kikötő a Krasznán Vásárosnaménynál 14 dm, 200 tonna

16 Kikötő a Krasznán 14 dm, 200 tonna

17 Tiszaszentmárton 14 dm, 200 tonna

18 Zsurki elképzelt kikötő 14 dm, 200 tonna

19 Zsurki kikötő

20 48 fős személyszállító

21 5 lóerős tutaj

22 a Tuzsér és Tiszalök közötti szakasz III. osztályú. Ezen a folyószakaszon III. osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki: A hajóút minimális mélysége (Tiszabercel +250, Dombrád +10, Záhony –230 cm) 20 dm. A hajóút szélessége 70 m. Tuzsér – Tiszalök (612-518 fkm között):

23 Dombrád

24 579,4 – 580,0 fkm (Nagyhalász-veremszögi pb.): 130°-os, hozzávetőleg 300 m sugarú kanyar 599.8 – 599.1 fkm partról benyúló sarkantyúk A hajóút kritikus helyei

25 A Bodrog Tokajnál 25 dm, 1200 tonna

26 Gávavencsellő János-tavi kishajókikötő

27 Fényeslitke 25 dm, 1200 tonna

28 Variánsok Kb. 12 milliárd Ft Az elképzelt kikötő

29 Hajózás a Felső- Tiszán természetvédelem és vidékfejlesztés a magyar – szlovák – ukrán határvízeken INTERREG Pályázatok

30 A tervezési terület Záhony - Tokaj

31 Mérési eredmények feldolgozása - digitális térmodell

32 A jelenlegi hajózóút a tiszalöki duzzasztás és az 1969- 1999 között végrehajtott „Tokaj - Komoró″ beruházási program szabályozási munkáinak következtében az 518-614 fkm között megfelelnek az EGB IV. kategóriájú vízi út (magányos géphajók) előírásainak. A 614-628 fkm között a szükséges feltételeket mederkotrással, mederszűkítéssel és kisvízi szabályozással lehet biztosítani. Megállapítások

33 Vélt és valós problémák (River Information Services – RIS) EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) Galileo

34 A Victor Hugo kirándulóhajó

35 A tiszai lehetőségek Kritikus szakasz

36 Köszönöm megtisztelő figyelmüket Köszönöm megtisztelő figyelműket.


Letölteni ppt "A Felső-Tiszán. Összeállította: Uray Károly Kikötő fejlesztési lehetőségek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések