Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből - 2010.05.07 Cserneczky Tamás EU üzletágvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből - 2010.05.07 Cserneczky Tamás EU üzletágvezető."— Előadás másolata:

1 Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből Cserneczky Tamás EU üzletágvezető

2 2 Tartalom  Az SLA rendszer jellemzése;  Megfelelő eszköz-e az SLA?  Legfontosabb megállapítások;  Értékelési módszerek, tapasztalatok

3 3 Mit várunk az intézményrendszertől?

4 4 Miért érdekes az SLA?  Mert egy újszerű menedzsment eszköz a közigazgatásban;  Mert Magyarország úttörő módon alkalmazta;  Mert a gyakorlati alkalmazása sok megoldandó problémát felszínre hozott;  Mert ez a szerződéses forma szabályozza a Technical Assistance források nagy részét;

5 5 Mi is az SLA? Az SLA-k (Service Level Agreements vagy Szolgáltatási Szint Megállapodások) olyan a Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött megállapodások, melyben a felek rögzítik: a nyújtott szolgáltatásra, annak minőségére/teljesítményszintjére, az együttműködés körülményeire és a pénzügyi elszámolásra (díj vagy kötbér) vonatkozó feltételeket.

6 6 Megállapodások rendszere

7 7 Tények és adatok, ÚMFT SLA-k Σ *Csak a felülvizsgálatba vont 19 SLA-ban, 2008-ban

8 8 Tények és adatok, ÚMFT SLA-k Az SLA rendszer még mindig „bejáratós”:  2007-ben indult;  első érdemi év: 2008;  komolyabb terhelés: 2009;  felülvizsgálat: 2009;  továbbfejlesztés: 2010? Eközben az intézményrendszer, az elvárások is változtak, fejlődtek.

9 9 Néhány gondolat  A tiszta közigazgatás-közigazgatás SLA illúzió;  Minden esetben a profit és a verseny sem jelent megoldást;  Az SLA felszínre hozza a problémákat, de megoldást az intézményirányítás szintjén lehet találni.

10 10 Legfontosabb megállapítások  A konkrétumok előtt: 1.Szinte minden IH-KSZ reláció más;  Zrt. – közigazgatási szerv, partneri típusú kapcsolattól, az üzleti típusúig;  A gazdálkodási formát kell igazítani az intézmény-irányítási koncepcióhoz; 2.Ennek megfelelőek a megoldások, attitűdök, tapasztalatok is; 3.A finanszírozáson keresztül közvetített elvárások sem egységesek; 4.Az értékelés rendszerszintet vizsgált, a jellemző gyakorlatot értékelte, ezért egyes megállapítások nem minden egyes SLAra érvényesek;

11 11 Legfontosabb megállapítások  A jelenlegi rendszer (elvi) előnyei: 1.Nincs valós alternatívája; 2.Teljesítményorientált szemléletet erősíti; 3.Magában hordozza a hatékony menedzsment lehetőségét  A jelenlegi rendszert fejleszteni érdemes, mert: 1.A beszállítói menedzsment (felügyelet) alulreprezentált 2.Nem valós „Service Level Agreement”: 3.A struktúra hordozza a problémákat:

12 12 A módszertanról Minőségi szempontok Kapacitás felhasználás kérdésköre Tapasztalatok, tények Lehetőségek feltérképezése Mérés Becslés VÁTI adatbázis elemzése KSz vezetői interjúk IH fókuszcsoport Dokumentum- elemzés KSz vezetői interjúk IH fókuszcsoport Dokumentum- elemzés IH Fókuszcsoport Adatbázisok elemzése IT eszközök vizsgálata VÁTI modell 22 konstrukció mért értékei Rendszer- szintű válaszok Eredmények

13 13 A finanszírozási rendszer víziója

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből - 2010.05.07 Cserneczky Tamás EU üzletágvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések