Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer."— Előadás másolata:

1 4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer fő alkalmazott 2500 milliárd Ft körüli „üzemi tevékenység bevételei” 2007-ben az értékesítés volumene 3,3%-kal csökkent, 2008-ban a csökkenés 6-7% közötti, elsősorban a belföldi értékesítés visszaesése miatt 2007-ben megközelítőleg 500 Mrd Ft export (2008-ban vélhetően egy kicsit alacsonyabb) - Az élelmiszeripari termékek külkereskedelmi mérlege már 2007-ben is negatív volt 2007-ben az adózás előtti eredmény 20.8 Mrd Ft, AKII becslés szerint 2008-ban 40 Mrd Ft - jelentős veszteség a hús-, a baromfi- és a tej-ágazatban, - jelentős eredmény a növényolaj-, az édesség- és a szesziparban

2 A kereskedelemről általában A kereskedelemben foglalkoztatottak száma 585 ezer Fő Kisker forgalom üzemanyag nélkül 2008-ban 6.350 Mrd HUF Kiskereskedelmi üzletek száma 160.000 Kiskereskedelmi vállalkozások száma 63.000

3 A magyar élelmiszer kiskereskedelem 2009-ben Drasztikus fogyasztás visszaesés a gazdasági válság miatt –2009-re a prognózis 3 – 5 %-os reál csökkenés A teljes élelmiszer és élelmiszer jellegű piac 3.292 Mrd HUF Erős ár verseny, jelentős média jelenlét Független kisboltok számának csökkenése Felértékelődik a lakóhely közeli vásárlások jelentősége

4 A magyar élelmiszer kiskereskedelem 2009-ben (2) Túlzott szabályozottság –Kereskedelmi törvény A hatóságok fokozott ellenőrző jelenléte A fekete kereskedelem túlzott mértéke (15 – 20%) Saját márkák növekvő jelentősége Beszállítói kör problémái –Termékpálya Etikai Kódex

5 BOLTMÁRKÁK PIACI RÉSZESEDÉSE (érték, %) Forrás: GfK Hungária ConsumerScan 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. 2007. 2008.

6 A BOLTTÍPUSOK RÉSZESEDÉSE A NAPI FOGYASZTÁSI CIKKEK FORGALMÁBÓL (%) / ELŐREJELZÉS Forrás: GfK Consumer Tracking, és GfK szakértői becslés 2013. Csak további expanzió esetén! Plus a szupermarket csatornában Csak további expanzió esetén!


Letölteni ppt "4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések