Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Karitatív adományátadás 2008. december 4.. Piaci kitekintés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Karitatív adományátadás 2008. december 4.. Piaci kitekintés."— Előadás másolata:

1 Karitatív adományátadás december 4.

2 Piaci kitekintés

3 A kiskereskedelmi forgalom volumene szeptemberben az Európai Unió 27 tagállamában és az eurózóna országaiban egyaránt elmaradt az előző év azonos havitól. A csökkenés mértéke az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,4 százalékos, az eurózóna országaiban 1,6 százalékos volt.

4 A hazai élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek január-szeptemberben 1,4 százalékkal, szeptemberben 0,8 százalékkal kisebb volumenű forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában. Az idén szeptemberben az eladások jelentős részét, 91%-át lebonyolító vegyes termékkörű üzletek – hiper- és szupermarketek, vegyesboltok – forgalma 1,1 százalékkal mérséklődött. A hazai fogyasztók vásárlási szokásai jelentősen megváltoztak, a vevők 98%-a változtat vásárlási szokásain

5 Hatások a Reál üzletekre Mivel az élelmiszer alapvető cikk, szektorunk kedvezőbb helyzetben van. A jelen gazdasági helyzetnek adódhatnak kihasználható lehetőségei is, igyekszünk ezekre fókuszálni. Az olcsóbb élelmiszerekre váltás fellendítheti pl. a sajátmárkás termékek forgalmát.

6 Hatások a Reál üzletekre Az árak emelkedése sokak számára lehetetlenné teheti a nagybevásárlást, ezért inkább a többszöri kisebb összegű bevásárlást részesítik előnyben. A hipermarketekre jellemző túlfogyasztási effektus (azt is megveszem, amire nincs szükségem) elkerülésére, inkább napi szükségletekre koncentrálnak – lakóhely közeli kisebb bevásárlások felértékelődése.

7 Hatások a Reál üzletekre Az átlagos vásárlási idő 1,5 óráról 45 percre csökkent. Az idő felértékelődésével a kényelmi üzletek, a gyors bevásárlás helyszínei helyzetbe kerülnek.

8 A Reál eredményei

9 2008-ban újabb üzletek és raktárak csatlakoztak a rendszerhez Idén eddig:33 Reál Élelmiszer üzlettel és 10 raktárházzal bővült a Reál csoport

10 A Reál fejlődése az elmúlt években

11 A 2008-as évre szerényebb mértékű, de azért pozitív növekedéssel számolunk. Előzetes adatok alapján, ennek mértéke kb. 4-5% körül fog alakulni Ezzel az idei forgalom meghaladhatja a 340 mrd Ft-ot. Idei várható forgalom

12 Reál Hungária Drink Kft. megalapítása A társult szaknagykereskedések révén a Reál eddig is a legnagyobb ital forgalmazó társulás volt az országban. Az idén ital fronton szétválasztásra került a kisker és a gasztro/HoReCa vonal kiszolgálása és ez utóbbi ellátására létrehoztuk a Reál Hungária Drink Kft-t.

13 Az újonnan alakult Reál Hungária Drink Kft. nyolc, a saját területén legnagyobb ital nagykereskedelmi vállalkozás, illetve a Reál összefogásából jött létre. A Reál Hungária Drink Kft. országos lefedettséget, hatékony és professzionális disztribúciós lehetőséget kínál a beszállítók részére. A későbbi tervekben szerepel egy új ital diszkontlánc kialakítása, valamint a Horeca értékesítés hatékony megszervezése is.

14 Az cég július elsején kezdte meg működését és a Reál szervezeti felépítésében mint a kilencedik, szakmai régió foglal helyet. Az alapító tagvállalatok összesített forgalma a 2007-ben 46 Milliárd Ft. volt, ezzel az ország legnagyobb és legjelentősebb ital szaknagykereskedése jött létre.

15 Sajátmárkák szerepe Egyedi választék biztosítása Könnyen azonosítható, a hálózat neve a biztosíték a termékek minőségére A vásárlói szokások átalakulásával egyre jelentősebb szerepet kap A folyamatos minőségellenőrzés és fejlesztés a gyártói márkák szintjére emeli

16 A Reál sajátmárkás termékek számának alakulása A sajátmárkás termékek száma meghaladja a 300-at

17

18 A Reál üzletek lakóhely közeli, kényelmi üzletek. Nagy hangsúlyt fektetünk a vásárlás személyességének megtartására, a vevővel való közvetlen kapcsolat kialakítására. Munkánk során törekszünk a bevásárlásokkal kapcsolatos teendők megkönnyítésére vásárlóink számára, ezen túlmenően azonban célunk az, hogy az élet egyéb fontos területein is segítségükre lehessünk.

19 Hathatós segítséget kívánunk nyújtani a beteg gyermekeket ellátó intézményeknek. Szeptember – október folyamán a Reál sajátmárkás termékeinkből származó bevételek meghatározott részét országszerte több, a Reál régióiban tevékenykedő alapítvány támogatására fordítjuk. Az ország valamennyi régiójában támogatunk alapítványokat, így valóban a vásárlóink környezetébe kerülnek az adományok, olyan intézményekbe, ahol esetleg az ő vagy rokonaik gyermekeit ápolják.

20

21 Az idei évi adomány összértéke: Ft.

22 Az elmúlt évek adománya… Ft Ft Ft Ft Ft. …összesen közel Ft Ft.

23 Ezzel a Reál hazánkban talán a legnagyobb adományozó a kereskedelmi vállalatok között. A segítségnyújtás mellett szerettük volna megmutatni, hogy egy – a tőkeerős külföldi vállalatokhoz mérve szerény – hazai társaság is, ha akar, akkor tud tenni a környezetéért, és szeretnénk, ha a Reál példája követőkre találna.

24 A 2008-ban támogatott alapítványok: A Mérki Szociális Otthon Gondozottaiért Alapítvány – Mérk Beteg Gyermekekért Alapítvány – Nyíregyháza Csecsemő és Kisded Alapítvány – Pécs DOTE Centrum Gyermekklinika, Leukémiás Csecsemőkért – Debrecen SZOTE Gyermekművese Állomásért Alapítvány – Szeged Sebészet Haladása – Kisebb kockázatú Műtétek Alapítvány – Kecskemét Szent Imre Kórház Fejlesztési Alapítvány – Budapest Endokrin és Anyagcsere Betegekért Közhasznú Alapítvány – Pécs Gyulai Gyermekosztályért Alapítvány – Gyula Békés Megyei Képviselő-testületPándy Kálmán Kórház Pándy Kálmán Alapítvány – Gyula Endoscópia Győr ’95 Alapítvány – Győr Tapolcai Kórházért Alapítvány – Keszthely Rák Ellen az Életért Vas Megyei Alapítvány – Szombathely

25

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Karitatív adományátadás 2008. december 4.. Piaci kitekintés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések