Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az NHH szabályozási stratégiájának tervezése Tóth László stratégiai igazgató IX. Telecom Konferencia Budapest 2005.09.13.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az NHH szabályozási stratégiájának tervezése Tóth László stratégiai igazgató IX. Telecom Konferencia Budapest 2005.09.13."— Előadás másolata:

1 Az NHH szabályozási stratégiájának tervezése Tóth László stratégiai igazgató IX. Telecom Konferencia Budapest 2005.09.13

2 2 Kinek és miért? A piaci szereplők részére stratégiaalkotást segítő eszközként, megadva az általános kereteket, és kijelölve főbb irányokat, elősegítve a kiszámíthatóság növekedését A Tanács és az NHH rendelkezésére álló háttérdokumentumként, amely segítheti a további intézkedésekben való döntési folyamatokat Az összhang megteremtésének elősegítésére a Kormányzat, az IHM, és az NHH közös célterületen tervezett stratégiai programjai között Az ágazati jövőkép vs. NHH jövőkép kibontására

3 3 Miért most? A Hatóságnak az Eht. alapján megváltozott a szerepe Túl vagyunk egy piacelemzési munkán, eldőlt az UMTS tender eredménye Az EU a 2002-es keretdirektíva átgondolásával foglalkozik A kormányzat a 2007-2013-as időszakra szóló NFT munka keretében új infokommunikációs fejlesztési stratégiát határoz meg A technológiai fejlődés révén már a közeljövőben megvalósuló, jelentős változások előtt áll az iparág

4 4 Jövőkép-vezérelt stratégia Jelenlegi állapot Jövőkép Jövőbeni állapot Organikus fejlődés Technológiai fejlődés Gazdasági, társadalmi, kulturális, geográfiai tényezők Lisszaboni célok, EU elvárások Jogszabályi környezet, nemzetközi egyezmények exogén változók hosszútávon, korlátos mértékben befolyásolható tényezők Piaci mechanizmusok Szabályozás

5 5 Stratégia-alkotás módszere Szabályzói megközelítés Piaci megközelítés Célmeghatározás/ helyzetértékelés Piacfejlődés és szabályozási stratégia Megvalósítási terv Szabályozói célok kijelölése Lehetséges szabályozói irányok meghatározása és elemzése Piaci helyzetértékelés Trendek, mozgatórugók elemzése Stratégiai koncepció kialakítása Jövőbeni piaci forgatókönyvek Stratégia eszközöknek történő megfeleltetése Kommunikáció, monitoring, stb. (Magas-szintű) hatásbecslés VitaanyagStratégiai koncepció I. II.III. IV.V.

6 6 (Magas-szintű) szabályozói célok halmaza Megfizethető árszínvonal, a társadalmi jólét maximalizálása Széles körben elérhető hírközlési szolgáltatások, penetráció-, illetve használat növekedés Magas színvonalú minőség, innováció, az ország infrastruktúrája és az azon nyújtott szolgáltatásválaszték területén egyaránt A választás lehetőségének megteremtése Hosszútávon fenntartható, kiszámítható és átlátható piaci struktúra Verseny Egyetemes szolgáltatás, fogyasztóvédelem, stb. DRAFT I.

7 7 Szabályozói irányok, alapelvek Törekszik az adott problémához illeszkedő hatáselemzések elvégzésére és azok alapján hozza döntéseit. Közép és hosszú távon megteremti az infrastruktúra alapú versenyt. Megteremti az egyenlő versenyfeltételeket az új piaci szereplők, illetve a valamely hazai részpiacon már jelen levő, de más hírközlési piacra is belépni szándékozó szolgáltatók új piacra lépéséhez. Ösztönzi a hatékony befektetéseket. Minden esetben szem előtt tartja a fogyasztók magas szintű védelmét. DRAFT I.

8 8 Konvergencia II.

9 9 Vitaanyag releváns kérdései ÁltalánosKonkrét Szabályozás Piac Szabályozói célokLehetséges szabályozói irányok Piaci helyzet, trendekPiaci forgatókönyvek 1 Versenykorlátok, hatékony szabályozói kezelésük 2 A piac speciális hazai jellemzői 3 Közép és hosszú távon kiemelt figyelmet érdemlő területek, különös tekintettel az ex-ante/ex-post szabályozásra 4 Flexibilis spektrumpolitika 5 Interoperabilitás, szabványok 6 Infrastruktúra alapú verseny 7 Aszimmetrikus szabályozás, az új belépők támogatása 8 Kiszámítható, átlátható szabályozás módszerei 9 Konvergencia kezelése 1010 NGN és all-IP megjelenése és elterjedése 1 Mely új technológiák igényelnek feltörekvő piacoknak megfelelő szabályozást 1212 A hagyományos vezetékes technológia jövője 1313 A szélessáv jövője 1414 Digitális és DSL alapú televíziózás 1515 Minimális minőségi paraméterek szabályozása 84 57 6 19 1515 231 1010 121213131414

10 10 Stratégiai koncepció Vezérelv Piaci verseny támogatása Jövőkép Három domináns technológián (rézérpár-mobil-kábel) triple-play verseny Szabályozási elvek Szolgáltatásszintű vs. egységes Infrastruktúra vs. szolgáltatás alapú Kiskereskedelmi vs. nagykereskedelmi Tartalom szabályozás kezelése stb. DRAFT Megvalósítási elvek Transzparencia Arányosság Nettó hasznosság elve Ex-ante vs. ex-post stb. IV.

11 11 Megvalósítási terv Stratégiai koncepció Piac- szabályozás Piacmeghatározás JPE meghatározás JPE kötelezettségek Egyéb kötelezettségek Korlátos erőforrásokkal való gazdálkodás Frekvenciagazdálkodás Azonosító gazdálkodás Építmény és nyomvonal-engedélyezés Informatika és infokom alkalmazások Biztonság Spam Szabványosítás stb. V.

12 12 Már látható esetleges eredmények A jelenlegi szabályozási rendszer túlságosan bonyolult: Rendkívül erőforrásigényes A különböző szinteken alkalmazott eszközök ellentmondásba kerülhetnek Kevésbé „fontos” területeken egyszerűsítésre lenne szükség (ld. equality of access); Míg a kiemelt fontosságú területeken fókuszáltabb megközelítés. Rövid távon Mobil végződtetés WLR, CPS Szélessáv beruházási lépcső Közép távon NGN, NGBB FMC DVB-X Kábelszabályozás Spektrum stratégia

13 Köszönöm a figyelmet toth.laszlo@nhh.hu strategia@nhh.hu


Letölteni ppt "Az NHH szabályozási stratégiájának tervezése Tóth László stratégiai igazgató IX. Telecom Konferencia Budapest 2005.09.13."

Hasonló előadás


Google Hirdetések