Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva."— Előadás másolata:

1 1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva

2 2 Az iparág szerepe  Az emberek otthonról, munkahelyről telefonon beszélnek A hírközlés önálló iparágként meghatározó szerepet vállal a mindennapokban, gyorsítja és hatékonnyá teszi a társadalmi- gazdasági folyamatokat,  Naponta 50 millió perc – vezetékesről és mobilról  Az emberek t és adatokat küldenek  Naponta 3,5 millió – otthonról és munkahelyről  Az emberek sokan és sokat interneteznek  Naponta GB adat cserél gazdát, ez majdnem 1 millió DVD  Az emberek vásárolnak, a vállalatok reklámoznak az interneten  2005-ben 19 milliárd forintért vásároltunk, 7 milliárd forint értékben reklámoztunk

3 3 Hogy állunk? Néhány mutatóban kifejezetten jól:  Több mint 9 millió mobil és 3 millió vezetékes telefon  Az összes internet elérés 70%-a széles sávú  Az árak többségében EU átlagon, vagy alatta A hírközlés, infokommunikáció, különösen a széles sáv fejlesztése ezeket a problémákat orvosolja, megvalósítva az internet ígéretét DE:  Állmigazgatási és egyéb ügyeinket még nem intézzük online, pedig gyorsabban lehetne  Sorban állunk a postán és a bankban a netes megoldások használata helyett  A televízióhoz igazítjuk az életünket, pedig lehetne fordítva  A vállalatok még nem használják ki teljesen az online beszerzés, kommunikáció előnyeit

4 4 Miért jó a széles sáv? Az emberekne k  Gyorsabban jutnak információhoz  Olcsóbban vásárolnak  Időt takarítanak meg A vállalatokn ak A kormányzat nak  Hatékonyabban, több fogyasztót érnek el  Növekszik a nyereségük  Tágulnak piaci lehetőségeik  Hatékonyabb és olcsóbb közigazgatás  Növekvő adóbevételek (vállalatok – nagyobb profit, fogyasztók – több áfa)  Versenyképes ország A következő években az iparágnak – a kormányzat támogatásával – a széles sávval kapcsolatos, még létező korlátok lebontását kell elősegítenie

5 5 Új célok  Sokkal több háztartásban és vállalatnál legyen széles sávú kapcsolat – reális cél a 2 millió 2010-ig  Minden településre jusson el a technológia 2010-ig  A legtöbb „ügyet” intézhessük online módon, hatékonyabban  Minél többen ismerhessék meg a digitális televíziózás előnyeit Új, magasabb, de elérhető célok kitűzésére van szükség versenyképességünk növelése érdekében

6 6 A célok státusza Szélessávú lefedettség  Több mint 1000 településen elérhető, ~50 milliárd forintos szolgáltatói beruházással  A lefedettség ~85%-os, növelése piaci alapokon kérdéses Szélessávú penetráció E- közigazgatás Digitális televíziózás  700 ezer kapcsolat, a vállalatoknál ~80%-os, a lakosságnál ~15%-os penetráció, jelentős EU lemaradás  Az árak EU szintűek, három év alatt felére csökkentek  Alapjai léteznek, használata bonyolult és sok a „személyesen meg kell jelenni” elem  Az elektronikus aláírás nem elterjedt  Digitális TV törvény előkészületben, nagy szükség van rá  Az értéklánc nem minden résztvevője motivált (kereskedelmi TV-k)

7 7 Mit kell tennünk?  A szélessávú lefedettség növelés kiépítésének megvalósítása az NFT 2. forrásainak felhasználásával, 2008-tól a korszerűsítés támogatása is  Kiemelt figyelem a hatékony és valóban online e-közigazgatásra  Minden magyar állampolgárnak ingyenes, vagy kedvezményes e- szignó  Az állami tuIajdonú gazdálkodó szervezetek e-Üzletben történő kötelező megjelenése  A munkavállalói pc-program, cafeteria programok további adózási támogatása  A szélessávú hozzáférés első 6 vagy 12 hónapjának támogatására fiskális eszközök kidolgozása  Technológia független, beruházásokat, munkahely teremtést támogató távközlés szabályozás, a konvergencia támogatása az ex- ante eszközök csökkentésével  Edukatív kampányok indítása a digitális írástudatlanság csökkentése érdekében  A fejlesztések értékelése formális keretek között a kormányzat és a legnagyobb piaci szereplők részvételével A magasabb rendű célok még erősebb kormányzati elkötelezettséggel megvalósíthatók – a szolgáltatók partnerek

8 8 Az eredmény  …olcsóbb és hatékonyabb államigazgatás  …versenyképesebb ország  …hatékonyabb kereskedelem, erősebb verseny, növekvő profit  …elégedettebb fogyasztók


Letölteni ppt "1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva."

Hasonló előadás


Google Hirdetések