Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013."— Előadás másolata:

1 A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013

2 Bevezetés A FRS szórakoztató elektronikai cég bemutatása (1971) Célközönség behatárolása Milyen médiumokon való megjelenést lenne érdemes választani? Célcsoportok: cég vezetése, stratégiái, valamint konkurens cégek (Media Markt, Euronics)

3 Szakirodalmi feldolgozás A FRS két fő termékének (CD és DVD) kronológiai alakulása az elmúlt 30 évben A célközönség demográfiai megkülönböztetésének jelentősége a pozícionált reklámozás szempontjából Az integrált marketing-kommunikáció a cég arculatának, hírnevének, reklámozásának sikere érdekében SWOT és PEST elemzés a szervezetfejlesztés érdekében

4 Szakirodalmi feldolgozás Online zenehallgatás, filmek letöltése, nagy kapacitású hanghordozók; (kimegy a divatból a CD és DVD) a házi mozi rendszerek, plazma tv-k, hifi rendszerek iránt nő a kereslet. Demográfiai szegmentáció a reklámozás tekintetében (behatárolni, hogy milyen korosztályt, milyen médiumon keresztül érdemes megcélozni).

5 Szakirodalmi feldolgozás Integrált marketing-kommunikáció: –Online marketing –Közösségi médiumokon való megjelenés –Marketing mix 4 P Termék, Ár, Értékesítési csatorna, Reklámozás.

6 Szakirodalmi feldolgozás Az online áruházak forgalmának alakulása 6. ábra: Az online áruházak forgalmának alakulása (millió Ft) (http://kozmedia.blogspot.nl/2010/08/magyar-internet-kereskedelmi_17.html)http://kozmedia.blogspot.nl/2010/08/magyar-internet-kereskedelmi_17.html

7 Szakirodalmi feldolgozás Közösségi médiumok –Facebook, Youtube Belgiumi követés 22.593 fő Hollandiai követés 8.632 fő 18-24 éves korosztály követi az oldalakon a céget, a friss hírek lájkolási adata 8-15 fő közé esik hírenként A youtube-on a cég által szponzorált koncertekről vannak videók, 128 fő követi.

8 Anyag és módszertan Céljaim: »C1: Feltérképezni a FRS által értékesített termékek iránti igényt a fogyasztói piacokon a Google Trends, mint nemzetközi, társadalom-lélektani kérdőív-szimulátor segítségével. »C2: Javaslatot tenni, mely termékeket kellene kivezetnie a cégnek a portfóliójából, és milyen termékeket kellene bevezetnie, hogy vélelmezhetően ne csökkenjen tovább drasztikusan a piaci jelenléte. »C3: Megvizsgálni, hogy milyen médiumokon keresztül lenne érdemes elérni a fogyasztókat.

9 Anyag és módszertan Fő cél a termékportfólió vizsgálata az anti- diszkriminációs modell segítségével. –10 a cég által értékesített termék, valamint általam másik tetszőleges 10 termék vizsgálata a google trends segítségével. 3 szempont (általános internetes keresés, hírekben való keresés, vásárlás) 2 ország (Hollandia, Belgium)

10 Anyag és módszertan Vizsgált termékek: –Dvd –Cd –Blue-ray –Playstation –Xbox –Nintendo –Mp3 –Usb –Gift card –Book –Tablet –Ebook –Iphone –Concert ticket –Netbook –Noteook –Karaoke set –Hifi set –Webcam –Earphones

11 Anyag és módszertan Adattábla (OAM), melybe a termékek kapcsán kirajzolódó relatív érdeklődési idősorok meredekségének és szórásának értéke van. Az adatokat egy összesítő Excel táblába vezettem át, ez a tábla volt az alapja a portfólió ajánlás elkészítésének. A COCO programmal a direkt elemzésnél a „Vajon melyik a legideálisabb termék?” kérdésre kaptam választ.

12 Anyag és módszertan

13 Az anti-diszkriminációs modell (Y0), annak érzékeltetésére készült, vajon lehet-e minden termék másként egyforma a vizsgált jelenségekhez való hozzáállás kapcsán? A 3 jelenségkörben megvizsgálva a 20 terméket, az eredmény, hogy a 20 termék követi a mindenki másként egyforma elvet. A vizsgálat eredménye, hogy a termékek közül a DVD és a csak javasolt notebook a legnagyobb vesztes. A legjobb eredményt a számítógép játékok, a playstation és a nintendo éri el.

14 Összefoglalás A cég marketingre nem fektet(ett) kellő mértékű hangsúlyt Nem szegmentálja a fogyasztóit, és nem veszi külön, hogy különböző korcsoportú fogyasztókat, más-más médiumokon keresztül kell elérni. Termékportfólió elemzés eredményeként átstrukturálnám a termékeket. Felesleges többlet- kiadásokat jelent a cégnek. Interaktív weboldal és közösségi médiumokon való erős jelenlét.

15 Új hírek A Free Record Shop 2013. május 24-én jelentette be a csődhelyzetet. Az online- zene és film eladásokkal indokolták. Jelenleg egy befektetési társasággal tárgyalnak, mely két könyvesbolt hálózatot üzemeltet (Selexyz és De Slegte). Bíznak benne, hogy újra tudják indítani a céget, és nem kell bezárni a bolthálózatot. (http://www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/dutch_independent_r etailer_fre.php)http://www.dutchnews.nl/news/archives/2013/05/dutch_independent_r etailer_fre.php

16 A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Free Record Shop termékportfóliójának vizsgálata Készítette: Nahóczky Henrietta Gödöllő 2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések