Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla."— Előadás másolata:

1 Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla

2 Kooperatív tanulás Együttműködés (kölcsönös segítség, udvariasság, tudunk dicsérni, a tanárral közös az érdekünk) Egyéni felelősség Közös produktum - csoportfelelősség Fejlődés számít

3 Nehéz fogalmak, folyamatok gyakorlása Példák az öröklődés egyes típusaira Problémák megoldása:  megszúrjuk az ujjunkat, milyen folyamatok mennek végbe a szervezetünkben a válaszig?  kiflit, vajat, párizsit reggeliztünk, milyen folyamatok mennek végbe szervezetünkben? A tanár elmagyarázza a megfelelő elméleti tananyagot, begyakorlás heterogén csoportban

4 Diákkvartett A négy fős csoport tagjainak megjelölése Feladatmegadás: 1.Mely állatok csoportjaiban valósul meg a gázcsere diffúzióval? 2.Kapcsolatban van-e a gázcsere a keringéssel a rovarokban? Miért? 3.Melyik állatcsoport légzése a leghatékonyabb? Miért? 4.Miért pusztulnak el a békák, ha bőrüket olajjal kenik be?

5 Ellenőrzés X. csoport „A” embere a táblára írja X. csoport „A” embere megmondja Kivetítjük a megoldást Kiosztjuk a megoldást Megbeszéljük a megoldást stb.

6 Ellenőrzés párban Mi az epe szerepe az emésztésben? A zsírokat apró cseppecskékre bontja és így a zsírok a vízoldékony enzimek számára emészthetővé válnak. Milyen problémát okozhat a gyomornedv túltermelődése és hogyan lehet ezt orvosolni? Gyomorsavtúltengést okozhat. Gyengén lúgos szerekkel lehet a problémát orvosolni, amelyek a gyomorsavat közömbösítik. „A” tanuló„B” tanuló

7 Villámkártya  Mitokondrium  Kettős hártyájú, gömbölyű vagy pálcikaszerű sejtalkotó, melynek belső membránja laza, nagy felületű. Oxidációs enzimeket tartalmaz. A sejt energetikai központja. Az üregeket plazma tölti ki. Az egyik oldalon a fogalom, a másik oldalon a meghatározás, rajz

8 Könyvtárhasználat Vitus B. Dröscher: Gyengéd akár a krokodil HARC NÉLKÜL NINCS BÉKE, CSIBEOLIMPIA HARC NÉLKÜL NINCS BÉKE, CSIBEOLIMPIA – csoportos feldolgozás Ismertetik a cikket Kérdéseket kapnak hozzá A „kamaszok” lázadása; Kisebbségi érzések

9 Internethasználat sdt A zöldszemes ostoros testfelépítése A kalapos gombák testfelépítése Házi feladat: tesztfeladatsorok

10 Tanároknak kompetencia alapú feladatok Látványos, jól használható biológia és kémia tananyagok (is) találhatók a oldalon Leckék elérése nem regisztrált felhasználóként

11 Beszámoló forgóban A tanár annyi témát ír fel egy-egy géppapírra, ahány csoport van. Minden csoport egy percet kap a téma írásos kifejtésére, majd forgószerűen minden csoport elolvassa az előző csoport kérdését és válaszát. Más színnel javít, kiegészít, kérdez

12 Feladat Gyűjtsünk egy adott anyagrészhez 9 csoportnak, egy-egy témát, amit egy- három perc alatt meg tudnak válaszolni!


Letölteni ppt "Tanítsunk színesebben Dr. Kovácsné dr. Csányi Csilla."

Hasonló előadás


Google Hirdetések