Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció résztvevői számára a Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpontról Prof. Dr. Font Márta

2 PROJEKTMENEDZSMENT Szakmai felelősök: Prof. Dr. FONT MÁRTA
oktatási és tudományos rektorhelyettes (PTE) Dr. MARTINKÓ JÓZSEF tanszékvezető (KE) Projektmenedzser: HARISNÉ DOBAI TEODÓRA Pénzügyi vezető: ÁRONFFY-VARGA PÉTER

3 MUNKACSOPORTOK, TEVÉKENYSÉGTERÜLETEK
I. A KÖZPONT tevékenysége: koordinálás szervezés, szolgáltatás, adatbázisok létrehozása II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések: a tanári mesterképzés tananyagai a képzők képzése. III. Gyakorlóiskolai fejlesztések: a tanári mesterképzést kísérő és követő gyakorlati képzés a partneriskolák felkészítése mentorképzés

4 SZAKMAI KOORDINÁTOROK
I. A KÖZPONT létrehozása, tevékenységei II. FELSŐOKTATÁSI fejlesztések III. GYAKORLÓISKO-LAI fejlesztések SZENDINÉ FARAGÓ ADRIENNE HUSZÁR ZSUZSANNA PETHŐNÉ NAGY CSILLA

5 A munkacsoportok kapcsolata
Kaposvári Egyetem PTE (BTK, IGYFK, MK, PMMK, TTK) PTE GY DRPK (PKK) F indikátorok Pályázati kiírás Cél GY: Gyakorlóiskolák F: Felsőoktatás PKK: Pedagógusképzési Koordinációs Központ DRPK: Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont

6 (Céljait és hatókörét tekintve)
I. MUNKACSOPORT HÁROM SZINT (Céljait és hatókörét tekintve) HELYI REGIONÁLIS ORSZÁGOS

7 Tevékenységek Helyi szint
SZERVEZÉS Oktatásszervezés Vizsgabizottsági tagok delegálása   A tanári mesterképzés felvételijére és a tanári záróvizsgára Szakmai gyakorlat TÁJÉKOZTATÁS Karok Hallgatók  Gyakorlóiskolák  Közoktatási intézmények és azok fenntartói    További partnerek

8 Tevékenységek Helyi szint
Tartalmak Pedagógusképzés Szakmai gyakorlat A tanári záróvizsga témakörei, szakirodalma Óraelemzési szempontok Oktatásszervezés Finanszírozás   Tanári mesterképzés Létszámok  Tanárképzés Szakmai gyakorlat Továbbképzés Segédanyagok, dokumentumok A portfólió készítéséhez stb.

9 PROJEKTCÉLOK REGIONÁLIS SZINT
A központ regionális minőségbiztosítási rendszerének kiépítése

10 A KÖZPONT ORSZÁGOS SZINTŰ CÉLJAI
Részvétel az országos szolgáltató és kutatóhálózat létrehozásában A regionális központok munkatársaink részvételével szakmai konzultációk szervezése Pécsett arról, hogy ezeknek a központoknak a második projektidőszak végére milyen feladatokat kell ellátniuk, azaz: kinek, mit, mikor, miért és hogyan kell szolgáltatniuk; valamint arról, hogy miképp válhatnak alkalmassá ezen feladatok ellátására? Részvétel a más központok által szervezett rendezvényeken.

11 A PÁLYÁZATI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI ÉS TERÜLETEI
INTÉZMÉNYI ÉS INTÉZMÉNYKÖZI KOORDINÁCIÓ ÉS SZOLGÁLTATÁS A központ és partnerei közötti együttműködés kialakítása A pályázati tevékenységek összehangolása A központ által más központok számára nyújtandó szolgáltatások kereteinek kidolgozása, a társ központok bevonása Más központok által szervezett rendezvényeken való részvétel

12 TEVÉKENYSÉGEK A projektidőszak végén a pécsi szakmai konzultáción felmérés készítése: 1. az ország régiós központok általi lefedettségéről, 2. a régiós központok által végzett tevékenységekről, a fejlesztési lehetőségekről. Ajánlás készítése a területi és tartalmi hiányok pótlására. Kapcsolatfelvétel, illetve közvetítés a „lefedetlen” területek ellátásának biztosítására.

13 Együttműködés

14 Az együttműködés kiemelt területei
Részvétel országos adatbázisok kialakításában, az azokhoz való kapcsolódás, majd folyamatos feltöltésük. A tanítási gyakorlathoz szükséges dokumentumok elkészítése. Oktatói műhelyek Pedagógus szakmák kompetenciaprofiljai A központok minőségbiztosítása A mentorok kiválasztására és felkészítésére vonatkozó módszertan kidolgozása Az együttműködés további lényeges területei (A pedagógusképzést kísérő és követő gyakorlati képzés folyamata, szolgáltatás, fórum, módszertani sztenderdek stb.) Jogállás, SZMSZ Szerzői jogi kérdések stb.

15 II. MUNKACSOPORT A tanári mesterszakok (MA) kompetencia-alapú fejlesztése
STRATÉGIAI FEJLESZTÉS: tantervek, tantervi modulok, IKT-fejlesztések, EU –nyelvek és mobilitás, minőségbiztosítás TARTALOMFEJLESZTÉS: tananyagfejlesztés, a képzők-képzése programok tartalmai, a pályázati honlapra szánt tartalmak OKTATÓI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE (képzők képzése): IKT-kompetenciák, EU-nyelvi kompetenciák, felsőoktatás-módszertani kompetenciák INFRASTRUKTÚRA-FEJLESZTÉS: fejlesztői labor, interaktív tábla

16 III. MUNKACSOPORT Az iskolai gyakorlatot támogató projektek
Közoktatási intézményeket felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása Közoktatási intézményekben gyakorlatvezető mentorokat felkészítő program kidolgozása és kísérleti megvalósítása A kompetencia-alapú oktatásra felkészítő moduláris rendszerű szakmódszertani segédletek írása Módszerver IKT – képzők képzése műhely Árkádia web-lap

17 A sikeres együttműködés reményében köszönöm a figyelmet.
Pécs, május 4.


Letölteni ppt "TÁMOP 4.1.2-08/1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések